Circa patru din cinci profesionistii aflati pe piata fortei de munca la nivel global sunt candidati pasivi. Astfel, atragerea lor in job-urile disponibile poate reprezenta solutia optima in acoperirea pozitiilor, mai ales in domenii in care exista un dezechilibru evident intre numarul de candidati si numarul de oportunitati de cariera. Iata trei metode prin care pot fi atrasi candidatii pasivi in locurile de munca deschise, potrivit datelor furnizate wall-street.ro de Catalyst Solutions.

Pe piata fortei de munca intalnim doua tipuri de candidati:

  • Candidati activi – care se afla in cautarea oportunitatilor de cariera; acestia utilizeaza platforme de cariera online sau participa la diverse evenimente si targuri de cariera, organizate exclusiv cu scop de recrutare;
  • Candidati pasivi – persoane care sunt angajate si nu se afla in cautarea activa a unui loc de munca; acest lucru nu inseamna, insa, ca schimbarea angajatorului actual nu prezinta interes, doar ca acestia nu au ca obiectiv un nou job;

Conform The Undercover Recruiter, 79% din profesionistii aflati pe piata fortei de munca la nivel global sunt candidati pasivi, in timp ce doar 21% dintre acestia sunt candidati activi, care cauta un loc de munca.

Candidatii pasivi trebuie sa fie convinsi de motivele pentru care ar trebui sa ia in considerare posibilitatea de schimbare a locului de munca. Spre exemplu, daca publicarea oportunitatilor de cariera poate fi solutia potrivita in vederea atragerii candidatilor activi, aceasta metoda poate fi ineficienta pentru candidatii pasivi. In plus, luand in considerare faptul ca acestia au deja un job de care, probabil, sunt multumiti, asteptarile vor creste in ceea ce priveste salariul si pachetul de beneficii.

Trei metode pentru a atragere candidatii pasivi

1. Implementarea unui program de recomandare din partea angajatilor
Programul de recomandare reprezinta una dintre cele mai eficiente metode de recrutare, ce necesita costuri reduse si ajuta la cresterea angajamentului candidatilor. De asemnea, incurajeaza angajatii actuali sa gaseasca persoane cu abilitatile potrivite pentru pozitiile deschise.

2. Construirea unei relatii solide cu potentialii candidati
Comunicarea este cheia. Fii mai prezent in retelele de socializare si creeaza continut relevant audientei tale. Publica articole despre ce inseamna sa lucrezi in cadrul companiei tale si foloseste testimoniale din partea actualilor angajati pentru a da un plus de valoare acestora. Organizeaza sau fii prezent in cadrul evenimentelor care iti ofera oportunitatea de a interactiona cu potentialii candidati, precum targurile de cariera, webinariile sau Open Day-urile.

3. Crearea unei baze de date cu potentialii candidati
Crearea unei baze de date cu potentiali candidati si contactarea acestora prin mailuri personalizare sau newslettere, cu scopul de a-i mentine informati cu privire la ultimele evenimente organizate si oportunitatile de cariera disponibile poate reprezenta o solutie.

Specialistii din HR care vor sa afle cum pot pune in aplicare in mod eficient acestea trei metode, dar si care sunt alte strategii de recrutare si employer branding pe care le poti implementa pot descarca un eBook, pus la dispozitie de Catalyst Solutions. eBook-ul este dedicat profesionistilor de resurse umane, cu scopul de a-i sprijini in procesul de recrutare si in atragerea celor mai bune talente.

Sursa foto: pathdoc, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri