Firmele specializate in recrutarea de manageri au transformat retele de socializare de tipul Facebook, LinkedIn sau Xing in instrumente aproape obligatorii de informare in procesul de selectare a candidatilor. Motivele? Sunt eficiente si largesc plaja de cautare. Cu toatea acestea, decizia finala de angajare nu ia in calcul prezenta unei persoane in social media, au declarat pentru Revista CARIERE specialisti din piata.

Pe langa instrumentele clasice folosite pentru recrutare, in arsenalul companiilor de head-hunting isi fac loc si alte modalitati de selectie, retelele sociale - LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram si Xing. Una din cele mai des utilizate platforme de verificare a informatiilor despre potentialii candidati este LinkedIn, reteaua in care persoanele sunt mult mai preocupate de profilul profesional cat si de imaginea transmisa catre cei cu care interactioneaza. Recrutorii sunt in cautare de candidati care se potrivesc «portretului-robot» definit de angajator, dar de si informatii in plus.

Uneori e nevoie ca unii candidati care au fost deja preselectati, sa fie «verificati» suplimentar. “Atunci cand este necesara verificarea anumitor candidati si nu se poate face prin metode clasice, spre exemplu referintele indicate de catre respectivul candidat sau profilul sau de LinkedIn, poti sa apelezi la binecunoscutul Facebook, care poate sa iti transmita anumite semnale. Dar nu intodeauna consideram ca este potrivit sa ne lasam influentati si ghidati de o pagina destinata vietii si activitatii private”, spune Lacramioara Radulescu, Consultant Total Business Solutions, firma de consultanta in HR si recrutare de manageri.

Citeste articolul integral pe Revista CARIERE.

Sursa foto: violetkaipa / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Orange angajeaza 300 de oameni in 2014