Pentru ca online-ul este prezent in aproape fiecare moment in vietile noastre, avem tendinta sa facem publice din ce in ce mai multe lucruri. Insa trebuie sa fim constienti de repercursiunile pe care le pot avea actiunile noastre. De exemplu, daca esti in cautarea unui loc de munca, trebuie sa stii ca angajatorii iti verifica activitatea online, iar postarile tale pot influenta decizia de angajare.

"Verificarea informatiilor din media si social media presupune una din piesele de puzzle a procesului de background screening, pe langa verificarea educatiei, a fostilor angajatori, verificarea pe partea legala, precum si a conflictelor de interes. Aceasta ofera imaginea de ansamblu si completeaza intr-un mod natural celelalte paliere. In acest context, imaginea publica, pe care fiecare si-o creeaza prin profilele din social media precum si orice alte postari sau comentarii din media este importanta deoarece ii reprezinta", a declarat pentru wall-street.ro Mona Hristachi, director general al Mindit Consulting, companie care verifica trecutul profesional al angajatilor.

Astfel, unul din elementele pe care angajatorii le cer specialistilor in acest domeniu sa-l analizeze este prezenta in mediul online, pe retelele de sociale si nu numai, a candidatilor la un post liber.

Prin analiza informatiilor din social media poate sa se confirme cele mentionate in CV sau, din contra, sa creeze discrepante intre informatiile prezentate in CV si cele din mediul online.

Un exemplu poate fi compararea CV-ului cu informatiile mentionate pe LinkedIn sau alte platforme profesionale, caz in care este indicat sa se regaseasca aceleasi informatii

Ce iti analizeaza angajatorii

In procesul de verificare a trecutului companiile specializate pe aceasta nisa se uita la orice informatie care apare corelata cu numele candidatului, aici fiind incluse toate retelele de socializare unde acesta are un cont aferent numelui candidatului la un job.

"Ceea ce este de mentionat este faptul ca informatiile care vor fi vizualizate si vor aparea in raport sunt doar cele publice. Pe langa retelele de socializare, analiza media presupune orice informatie corelata cu numele candidatului, iar in acest caz ne uitam la imaginea de ansamblu", a explicat Hristachi.

Mai exact, cei care analizeaza prezenta pe Internet a candidatilor se uita la

  • corelarea informatiilor din CV cu cele din cadrul retelelor de socializare
  • eventualele comentarii la adresa fostilor angajatori, care pot crea o imagine candidatului, fie ea pozitiva sau negativa, in functie de natura acestora
  • statusurile sau comentariile care duc la discriminare

Ne uitam daca informatiile din media si social media afecteaza imaginea candidatului sau pe cea a unui viitor angajator

Cum iti imbunatatesti prezenta pe Internet

Candidatii, spune Mona Hristachi, trebuie sa se asigure ca informatiile mentionate cu privire la experientele profesionale, precum si cele educationale, sunt cele corecte si sunt corelate cu informatiile mentionate in CV. De asemenea, sa se asigure ca informatiile prezente in media reprezinta imaginea lor publica, cea pe care vor sa o prezinte unui angajator.

Iti recomandam sa citesti si articolul Angajatorii stau cu lupa pe CV-uri: cum verifica companiile candidatii la angajare

Sursa foto: Andrey_Popov/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri