Angajatii raspund cu intarziere la solicitari si nu sunt atenti la detalii, cauta scuze pentru greseli si dau vina pe altii, fac lucrurile in ritmul lor si nu le pasa de consecinte. Nu zambesc si nu au placerea de a munci. Sunt semne ca lenea a preluat puterea in companie.

"Daca ai o fabricuta si 60% din cifra de afaceri lunara merge catre salarii, iar jumatate din oameni iti returneaza doar patru ore pe zi din opt, dai in depresie. Sau inchizi afacerea sau chemi un expert care sa te scoata din groapa cu lenesi" comenteaza Eugen Dumbrava, doctor in psihologie. Solicitat deseori pentru a depista fenomenul "lenei in organizatii", Eugen Dumbrava descrie astfel angajatul-lenes, in comparatie cu cel care amana lucrul, definit ca „procrastinator":

„Lenesul iubeste repausul, ii place efectiv sa stea, se fereste de munca si creeaza scenarii pentru a parea ocupat. Procrastinatorul amana, taraganeaza si lasa pe ultima suta de metri ceea ce are de facut, in timp ce lenesul considera ca amanarea tot cu munca se sfarseste. Procrastinarea iti ofera un scurt moment de usurare, iar lenea iti ofera o intreaga zi doar pentru privit, eventual la cei care muncesc", spune Eugen Dumbrava.

Daca oamenii raspund cu intarziere la solicitari si nu sunt atenti la detalii, cauta scuze pentru intarzieri si greseli dand vina pe altii, enunta problemele, provocarile, dar nu vin si cu solutii, nu reactioneaza la feedback, fac lucrurile in ritmul lor si nu le pasa de consecinte, nu zambesc si nu au placerea de a munci, atunci cu siguranta sunt semne ca ceva nu functioneaza bine, iar lenea a preluat puterea in companie.”

Citeste articolul integrl pe Cariereonline.ro

Sursa foto: RomarioIen / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri