Anul 2015 a fost unul foarte bun pentru piata de training, companiile crescandu-si investitiile destinate dezvoltarii angajatilor, considera Andrei Gosu, seful Ascendis, cea mai mare companie din acest sector. El crede ca va fi dificil in 2016 sa depaseasca rezultatele financiare inregistrate anul trecut, iar estimarile pentru acest an vizeaza un avans de doar 10%.

"Eram foarte optimisti (la inceputul anului 2016 n.red), insa am fost intrigati de primul trimestru, care a fost mai slab decat ne asteptam. Ulterior, am inceput sa recuperam in trimestrul al doilea, iar pentru perioada verii avem aceleasi rezultate. Trimestrul al patrulea cred ca va fi mai bun decat cel de anul trecut. (...) In 2016 ne-am propus sa crestem afacerile cu 10% fata de 5,4 milioane de euro in 2015", a declarat pentru wall-street.ro Andrei Gosu, directorul general al Ascendis.

Legat de retinerea companiilor de a investi in dezvoltarea angajatilor, manifestata in primul trimestru al anului, Andrei Gosu considera ca explicatia poate veni din numarul mare de proiecte pe care le-au derulat, datorita cresterii economice, care au ingreunat deciziile de a dizloca oamenii din productie pentru cateva zile.

Astfel, afacerile companiei de training ar urma sa se apropie in 2016 de valoarea de sase milioane de euro.

"A mers bine organizarea de evenimente"

Daca segmentul de training pentru angajati a ramas constant, Gosu a aratat ca Ascendis inregistreaza cresteri pe zona de organizare de evenimente corporate.

Citeste si:
Dent Estet, crestere cu 34% a cifrei de afaceri fata de 2018
Grupul Dent Estet, controlat...

"Au mers toate bine, nu avem o zona care sa fi inflorit anul acesta, insa am crescut mult pe zona de evenimente corporate. Ne-am propus sa avem 365 de evenimente anul acesta. In zona de training am ramas relativ constanti, este greu de depasit anul trecut, care a fost cel mai bun din istorie.

Investitiile in training depind de an, de strategie, de obiective. Avem ani cu bani, cu investitii realizate in mod constant, dupa care doi ani de pauza, de exemplu, dupa atingerea obiectivelor

Potrivit lui Gosu, foarte cerute in 2016 sunt programele destinate liderilor din companii, mai ales noii generatii de manageri.

"Avem foarte multe programe pe tot ce inseamna lideri si conducerea echipelor. Organizatiile se dezvolta din ce in ce mai mult pe trendul acesta de crestere economica, astfel ca ajung oameni noi in pozitii de conducere, iar multi dintre ei sunt tineri care nu au experienta. Meseria de manager trebuie antrenata, pentru ca, din pacate, nu se invata la scoala", a aratat Andrei Gosu.

Citeste si:
Dent Estet si-a majorat afacerile cu 39% in primul semestru
Grupul de clinici Dent Estet,...

In topul programelor cerute de companii raman si cele menite sa creasca nivelul de angajament al oamenilor.

Ascendis, compania de training si consultanta in domeniul dezvoltarii organizationale, si-a inceput activitatea in anul 1997. Cu afaceri de 5,4 milioane de euro in 2015, grupul ofera servicii de consultanta, training, team building, well-being si training de limbi straine. Compania are o echipa de 67 de consultanti si facilitatori si un portofoliu de peste 160 de clienti constanti.

Ascendis concureaza pe piata trainingurilor cu Trend Consult, Equatorial, CBC Romania si Human Invest.

Iti recomandam sa citesti in Wall-Street PRO si articolul Cea mai noua tendinta din piata de training.

Citeste si:
Top 10 cele mai mari companii din sectorul agricol
Agricultura la raport: top 10...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
FAN Courier se asteapta la o crestere de 10-15% in 2020