Lumea se schimba, mediul de business este intr-o continua transformare iar managerii isi dau seama ca stilul vechi de leadership si logica nu le mai sunt de ajutor. Christophe Gillet, coach cu experienta globala, este de parere ca managerii care nu sunt deschisi sa accepte schimbare si refuza sa investeasca in dezvoltare risca sa ramana toata cariera plafonati intr-o pozitie care nu le ofera provocari.

"Toti managerii au crescut in trecut, cand lumea era usor predictibila si au invatat niste tehnici, metode, sa lucreze intr-o companie care a fost formata dupa modelul taylorist, al lui Frederick Winslow Taylor, care include o piramida si in care expertiza este importanta. Problema este ca lumea s-a schimbat, lucrurile sunt greu de prezis in prezent, iar logica nu ii mai ajuta pe manageri, ceea ce le face misiunile dificile. Multi au ajuns manageri pentru ca au fost persoane care au respectat foarte tare regulile, care si-au atins bugetele, care au urmat procedurile, insa aceste lucruri nu mai ajuta in lumea noua", a declarat pentru wall-street.ro Christophe Gillet.

Managerul este precum un peste, care este bun in apa, insa la un moment dat este scos din apa. Este inca un peste bun, insa trebuie sa se adapteze la noul mediu.

Esti interesat de domeniul HR? Te invitam sa te inscrii la conferinta WS2GROW, din 3 noiembrie, in care vom vorbi despre cele mai potrivite metode de dezvoltare personala si despre cum poate fiecare organizatie sa isi dezvolte echipe puternice si lideri inspiratori.

Trei lucruri pe care trebuie sa le imbunatateasca managerii

In contextul economic actual, cand managerii se confrunta cu o serie de provocari in conducerea companiei si in gestionarea resurselor umane, in viziunea lui Gillet, managerii trebuie sa isi insuseasca cat mai repede trei schimbari importante:

Citeste si:
Cum sa dai tonul schimbarii si sa te implici in acte caritabile
Cum sa dai tonul schimbarii...

1. Sa isi dezvolte capacitatea de a vedea lucrurile diferit, de a fi mai deschisi la nou si sa uite de expertiza. Trebuie sa isi deschida mintile, sa se uita la lume ca atunci cand erau tineri si fresh. Trebuie sa isi distruga propriile tipare mentale.

2. Sa invete ca leadershipul inseamna sa creezi un context in jurul tau. "Nu iti poti schimba oamenii, insa poti schimba contextul, iar ei pot adopta comportamente noi. Asa ca managerul, in loc sa spuna «eu sunt seful, iti spun eu ce trebuie sa faci», ar trebui sa creeze un context in jurul sau, iar oamenii sa isi doreasca sa se adapteze", spune Gillet.

"Cu alte cuvinte, orice manager trebuie sa devina sociolog. Contexul poate sa se refere la modul in care rasplatesti oamenii, la schema de bonusare pe care o practici ca manager, element care influenteaza actiuni oamenilor. Sau daca un sef este autoritar, oamenii nu vor lua niciodata initiativa, si in felul acesta se naste un context in care angajatii sunt sclavii sai. Organizatia in sine este, de asemenea, parte din context, ca si modul in care managerul se comporta, modul in care oamenii lucreaza in companie, atmosfera din companie", a explicat Gillet.

3. Sa dezvolte capacitatea de a provoca status quo-ul, astfel inca un manager sa fie capabil sa isi provoace sefii, sa se lase provocat de subordonati si sa fie capabili sa creeze provocarea.

Citeste si:
Ce primeste un sef la angajare: vacante si limuzine de lux
Beneficii extra-salariale...

Uitati de expertiza!

Christophe Gillet considera ca expertiza este unul dintre elementele care impiedica cel mai mare inovatia, instrument extrem de important in business.

"Toata lumea isi doreste sa inoveze astazi, insa oamenii inca se confrunta cu anumite blocaje mentale, iar managerii inteleg cu greu ca intelesul cuvantului expertiza s-a schimbat, este dificil pentru ei sa inteleaga ca o companie poate fi condusa eficient fara proceduri, fara KPI (indicatori cheie de performanta n.red )", a explicat Gillet.

Tot managerii sunt cei care trebuie sa se adapteze angajatilor tineri, care vin cu idei noi si au alte asteptari de la conducere decat aveau generatiile anterioare.

"Generatiile anterioare erau bucuroase sa spuna «da» sefilor, sunt inca dispuse sa fie evaluate an de an, multe companii marii inca evalueaza in fiecare an angajatii, proces in urma caruia angajatii primesc sa nu bonusuri. Tanara generatie, insa, nu accepta acest lucru. Cea mai mare rasplata pentru tineri nu este aceea de a fi promovati, de a primi un bonus, asemenea cum ii dai un caine zahar pentru ca a fost bun, ci alte lucruri sunt importante. Deja in cazul angajatilor din Silicon Valley, tinerii vor sa fie rasplatiti prin faima, sa devina faimosi in companie, sa creeze o aplicatie, iar cei din jurul sau sa le spuna «wow, ai facut ceva extraordinar». Acest lucru este mult mai puternic decat un bonus", considera Christophe Gillet.

Citeste si:
Goana dupa joburi: managerii, cei mai dornici de schimbare
Managerii au fost, in 2019,...

Tot el a mai spus ca nici politicile de recrutare din companii nu s-au schimbat de mult timp, iar acest lucru reprezinta o problema, in contextul schimbarii nevoilor pietei.

"Inca recrutam oameni pe baza competentelor lor, pe ce au invatat la scoala, in functie de nivelul educational. Ceea ce este bine, insa nu este suficient. Astazi, ai nevoie in companii de oameni creativi, curajosi, care iau initiative", a subliniat Gillet.

Christophe Gillet este coach si activeaza in cadrul Pentacle si CEDEP, doua companii europene, recunoscute ca fiind printre cele mai inovatoare organizatii in ceea ce priveste procesul de dezvoltare destinat managerilor de top. Anterior, a fost pentru mai multi ani directorul de dezvoltare al Sony Europe.

El a fost prezent in Romania cu ocazia conferintei Spicing Up Innovation, organizata de compania Interact.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Cuvantul pe care liderii adevarati il rostesc foarte rar sau deloc