Din dorinta de a le arata angajatilor recunostinta pentru activitatea de peste an si pentru a-i destresa in perioada rapoartelor de final de an, un numar din ce in ce mai mare de companii organizeaza traditionala petrecere de Craciun. Tendinta din ultimii ani este de a implica si familiile, inclusiv copiii angajatilor. Iata cat investesc companiile intr-un astfel de eveniment dedicat echipelor.

"Tot mai multe echipe implica si familiile angajatilor in activitatile de sarbatori desfasurate la birou si aduc in prim plan activitatile pentru copii. Strategia este una castigatoare, mai ales in companiile multinationale si la Stat, unde angajatii au familii si varsta peste 35 de ani", a declarat Madalina Rapanu, managerul agentiei BluParty specializata in organizarea evenimentelor pentru copii.

Astfel, prin organizarea unei petreceri corporate la care sunt invitati si membrii familiei, se elimina si necesitatea de a-i lasa pe cei mici in grija rudelor sau singuri acasa, pentru a participa la eveniment. Acest tip de petrecere creste interactiunea dintre colegi, iar angajatii au ocazia de a-si cunoaste colegii mai bine, intr-un mediu informal, in care accentul este pus pe relaxare.

Ce companii cauta servicii pentru petreceri corporate

Companiile care sunt interesate de serviciile de Craciun corporate pentru copiii angajatilor sunt de marime medie si mare, cu un numar mare de angajati. In aceste echipe, media de varsta este peste 35 de ani. Proportia este impartita intre companii multinationale - 70% din cereri, si companii locale - 30%.

“Din portofoliul nostru de clienti corporate pe zona de evenimente de Craciun, fac parte companii din industrii foarte variate - banking, telecom, FMCG, pharma sau auto, dar si companii din industrii creative, precum agentii de publicitate. Si clientii din sectorul public solicita astfel de servicii. Anul trecut am organizat petreceri pentru diverse institutii publice, cu profil economic sau administrativ”, a explicat Madalina Rapanu, managerul agentiei BluParty specializata in organizarea evenimentelor pentru copii.

Citeste si:
Cum s-a transformat in afacere o idee de la mai multi parinti
O idee de la mai multi...

Companiile sunt interesate de inchirierea unui Mos Craciun, organizarea unor ateliere tematice pentru copiii angajatilor, precum si de amenajarea unui loc de joaca sau stilizarea biroului cu decoratiuni de iarna.

Prezenta unui Mos Craciun la eveniment a devenit aproape standard, iar animatorii costumati in personaje de Iarna (Elfi, Spiridusi, Craciunite sau personaje tematice Frozen) sunt o prezenta bine primita de catre copii.

La randul lor, angajatii sunt multumiti de activitatile pentru copiii lor si vad asta ca fiind un beneficiu suplimentar fata de alte cadouri financiare care vin odata cu Craciunul.

Cat costa o petrecere corporate de Craciun?

Costurile organizarii unei petreceri corporate la cheie depaseste usor 2.000 de lei, in functie de locatie si meniu, potrivit datelor BluParty. Pentru serviciile de entertainment, companiile trebuie sa scoata din buzunar alte cateva sute de lei, in functie de serviciul dorit.

Citeste si:
Sondaj: 1 din 2 angajati vrea sa ceara o marire pana la finalul anului
Sondaj BestJobs: Peste...

Astfel, pentru inchirierea unui Mos Craciun pentru petrecere, costurile sunt de 450 de lei pentru un program de 30 de minute. Daca petrecerea are loc in Ajun, pretul va depasi aceasta suma. Pentru un animator costumat intr-un personaj tematic, costul variaza intre 140-200 de lei pe ora, iar un organizarea unui atelier tematic de Craciun va costa compania inca cateva sute de lei, in functie de tematica activitatii.

Potrivit BluParty, companiile companiile cer oferte personalizate inca din luna septembrie si isi doresc servicii cat mai complete si usor de implementat, care sa completeze atmosfera de la petrecere.

“Petrecerile corporate de Craciun sunt principala noastra sursa de venit in sezonul rece. Anul trecut am avut vanzari de peste 50.000 de euro din servicii precum inchiriere Mos Craciun, animatori tematici sau decoratiuni de sezon. Este o piata in crestere. Deja vedem o crestere a cererii de peste 15% fata de anul trecut, si sezonul inca nu s-a incheiat” ne explica Madalina Rapanu, manager BluParty.

BluParty ofera de la servicii de animatie pentru copii (animatori, mascote), programe de divertisment (karaoke, sumo mania, science party, teatru de improvizatie), ateliere creative, inchiriere de echipamente (jocuri gonflabile, masini de vata de zahar si popcorn), atat pentru clienti individuali, cat si corporate. In 2015, BluParty a avut o cifra de afaceri de 180.000 de lei si un profit net de 34.000 de lei.

Citeste si:
Sanatatea in Romania: Salariatii si somerii o duc cel mai bine
Sanatatea in Romania:...

Iti recomandam sa citesti si articolul Un altfel de team building: iesiri in aer liber in care angajatii isi aduc si familiile

Sursa foto: Poznyakov, Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Un altfel de team building: ti-ai aduce familia la iesire cu colegii?