Stadioanele pot aduce profituri enorme cata vreme sunt bine administrate. In Europa avem dovada vie ca ele reprezinta o sursa importanta de profit pentru investitori.

Intr-un articol dedicat veniturilor din arenele sportive, jurnalistii britanici de la The Telegraph notau faptul ca investitorii au devenit din ce in ce mai interesati de stadioane si ca acest lucru incurajeaza echipele mari sa se mute pe stadioane cu mai multe locuri. Daca aruncam o privire peste profiturile pe care le-au facut unele stadioane din Europa, devine mai mult decat evident interesul investitorilor pentru ele.

Ce strategii aplica administratorii arenelor profitabile

Un prim factor care influenteaza veniturile este, desigur, echipa care evolueaza acolo in mod curent. Prestigiul echipei este un factor esential, insa exista si alte lucruri care isi pun amprenta asupra veniturilor. Arenele mari pot fi folosite si pentru alte activitati – precum concertele, de pilda. Spectacolele organizate pe stadion pot aduce venituri foarte mari, iar firmele care administreaza aceste terenuri stiu foarte bine acest lucru.

Daca investitorul isi doreste sa obtina profituri de pe urma unei arene, grija pentru confortul spectatorului este foarte importanta pentru ca, in definitiv, de acolo vin banii. Atentia la detalii este vitala. Poti afla de aici mai multe informatii despre iluminatul corect si economic al unei arene, de pilda, cat si despre rolul important pe care il joaca lumina in acest context. Orice persoana care are afaceri in acest domeniu ar trebui sa cunoasca lucrurile acestea si sa se inspire din strategiile aplicate de administratorii stadioanelor profitabile.

Un alt factor important si care influenteaza veniturile il reprezinta si administrarea corecta a cheltuielilor. De la investitia intr-un gazon impecabil, la curatenie si la un aspect placut, toate aceste lucruri trebuie luate in considerare. Absolut tot ce poate contribui la o experienta cat mai placuta pentru spectactor trebuie avut in vedere.

Care este topul celor mai profitabile stadioane europene si cati bani au facut intr-un an

Zece dintre stadioanele europene au facut in sezonul 2014-2015 un profit de peste 50 de milioane de euro, iar cinci dintre ele sunt ale echipelor din Premier League, noteaza Fox Sports. Iata cum arata topul celor mai profitabile stadioane de pe Batranul Continent:

10. Signal Iduna Park (Borussia Dortmund) 54,2 de milioane de euro

9. Etihad Stadium (Manchester City) 57 de milioane de euro

8. Anfield (Liverpool) 75 de milioane de euro

7. Parc des Princes (Paris Saint-Germain) 78 de milioane de euro

6. Allianz Arena (Bayern Munich) 89,8 de milioane de euro

5. Stamford Bridge (Chelsea) 93,1 de milioane de euro

4. Old Trafford (Manchester United) 114 de milioane de euro

3. Camp Nou (FC Barcelona) 116,9 de milioane de euro

2. Santiago Bernabeu (Real Madrid) 129,8 de milioane de euro

1. Emirates Stadium (Arsenal) 132 de milioane de euro

Acest top a fost realizat pentru sezonul anterior pentru ca cifrele pentru sezonul 2015 – 2016 nu sunt inca disponibile. Daca luam in calcul faptul ca in 2016 a avut loc si Campionatul European de Fotbal, e limpede ca profiturile vor fi si mai mari.

In tara noastra, insa, stadioanele nu stau foarte bine la capitolul profituri. Arena Nationala a fost inchisa o perioada destul de lunga dupa ce s-a constatat ca nu are avizul ISU, insa nici in in timpul in care a fost functionala nu a adus venituri foarte mari. O analiza facuta de TVR arata ca in cazul celui mai mare stadion de la noi inca nu se poate discuta despre profit, pentru ca incasarile au fost de doua ori mai mici decat cheltuielile.

Sursa foto:  salajean/Shutterstock, Jason Batterham/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri