Adreseaza cat mai multe intrebari

Adreseaza cat mai multe intrebari

Prima jumatate de zi la locul de munca ar trebui sa stai si sa asculti, nu ezita sa pui intrebari pentru a afla lucrurile care te intereseaza.
“Facand acest lucru iti demonstrezi curiozitatea si dorinta de a invata lucruri noi”, spune Mark Strong, coach.

Specialistul considera ca cel mai bine este sa te pregatesti scriindu-ti anterior intrebari practice si generale despre cum poti avea performante in functia respectiva.

Foto: SK Design, Shutterstock

Vorbeste despre tine

Vorbeste despre tine

Pregateste un discurs de 30 de secunde in care sa vorbesti despre tine, cine esti si ce ai facut anterior, pentru ca cel mai probabil colegii tai te vor intreba despre locuri de munca avute.

De asemenea, pregateste-te sa vorbesti si despre lucrurile pe care le vei face in noua pozitie, pentru ca sigur vor fi oameni care nu vor sti pentru ce ai fost angajat sau pur si simplu vor sa deschida o discutie.

Foto: Dragon Images, Shutterstock

Intra la timp in birou

Intra la timp in birou

Ideal este sa ajungi cu vreo 15 minute inainte la sediu.

“Daca nu ai facut anterior traseul pana la birou, cel mai bine este sa faci cateva incercari cu o saptamana inainte, la ora de varf, astfel incat sa te asiguri ca esti pregatit pentru ce poate fi mai rau”, spune expertul in cariera Teri Hockett. Insa nu intra mai devreme in birou, asteapta inceperea programului undeva in apropiere, eventual intr-o cafenea.

Foto: Dark Moon Pictures, Shutterstock

Relaxeaza-te!

Relaxeaza-te!

Sigur vei fi tentat sa faci de toate in prima zi de birou, insa nu uita sa te si relaxezi, pentru a-ti creste productivitatea.

"Asigura-te ca esti odihnit, pregatit si ca esti in timp cu toate. Aceste lucruri sunt importante pentru angajatori", a spus Taylor.

Foto: Pathdoc, Shutterstock

Zambeste!

Zambeste!

Cu siguranta ai facut o serie eforturi pentru a ajunge in punctul in care esti acum, trecand prin cautari, interviuri. Asa ca nu uita sa fii fericit si sa te bucuri de moment", sustine Hockett.

Cu totii stim ca prima impresie conteaza, asadar zambeste cand intalnesti oameni noi si strange-le mana. De asemenea, prezinta-te in fata tuturor si arata-le ca esti bucuros ca te afli in acel lor. Cu totii isi vor aminti asta.

Foto: Dark Moon Pictures, Shutterstock

Stai de vorba cu cat mai multi colegi

Stai de vorba cu cat mai multi colegi

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care poti sa le afli atunci cand esti pentru prima data intr-un loc de munca tine de modul in care functioneaza departamentul din perspectiva colegilor.

Este important sa fii perceput ca prietenos si abordabil.

Foto: Rawpixel, Shutterstock

Afla unde se afla diverse locuri

Afla unde se afla diverse locuri

Inca din prima zi trebuie sa te interesezi unde sunt toaletele, unde se afla sala de mese si, desigur, unde este biroul sefului.

Astfel, ai posibilitatea de a intra in vorba cu colegii tai, pe care nu trebuie sa eziti sa ii intrebi aceste lucruri.

Foto: Monkey Business Images | Dreamstime.com

Participa la traininguri

Participa la traininguri

Chiar daca este prima zi de munca ti s-ar putea cere sa participi la unele sesiuni de training. Indiferent ce ai avea de facut, nu trebuie sa le ratezi.

Este important sa nu pari dezinteresat chiar de la inceput, iar, in plus, aceste sesiuni va vor fi de ajutor in procesul de acomodare.

Foto: racorn, Shutterstock

Arata energie debordanta

Arata energie debordanta

In primele zile la locul de munca vei fi sub observatia celorlalti. Atitudinea si etica ta sunt vizibile in aceasta perioada, de vreme ce colegii tai nu au avut inca ocazia sa iti observe alte abilitati.

Cu totii ne dorim sa lucram alaturi de oameni entuziasti, optimisti, asa ca este important sa le dai ocazia sa stie ca esti acest gen de persoana.

Foto: Dmitriy Shironosov, Dreamstime

Da-ti seama ca vrea seful cu adevarat de la tine

Da-ti seama ca vrea seful cu adevarat de la tine

In prima zi de munca, angajatorul iti va explica responsabilitatile jobului, verbal sau chiar scris. Lucruri pe care trebuie sa le faci pentru a avea succes in noul loc de munca.

"Acestea fiind spuse, exista de obicei un decalaj intre ceea ce ar trebui sa faci si ce faci cu adevarat si este important sa stii din start ce se doreste de la tine", sustine David Parnell, expert in comunicare.

Foto: bikeriderlondon, Shutterstock

Sursa foto: thodonal88,Shutterstock