Incearca sa iei initiativa mai des

Incearca sa iei initiativa mai des

Pentru a urca pe scara ierarhica trebuie sa adopti o atitudine pozitiva si sa incerci sa iti oferi ajutorul superiorilor cat mai des. Cel mai bun mod de a face acest lucru este sa vii cu solutii creative si practice la problemele cu care compania sau departamentul tau se confrunta. Poti veni cu o idee noua pe care sa o faci cunoscuta, sau te poti implica voluntar in proiecte, orice actiune care i-ar putea usura munca sefului direct, scrie CareerAddict.

Aici trebuie facuta o distinctie, pentru ca nu trebuie sa te transformi intr-un angajat care ar face orice ca sa intre in gratiile sefilor. Asadar, asigura-te ca esti sincer cu tine intai si apoi gandeste-te cat volum de munca suplimentar poti adauga.

Foto: VitaM, Shutterstock

Ofera-ti ajutorul colegilor

Ofera-ti ajutorul colegilor

Daca telul tau este sa ajungi manager sau, cel putin, un membru important din echipa de management trebuie sa incepi sa te comporti ca atare. Asta inseamna ca trebuie sa te arati dispus sa iti ajuti colegii, sa le raspunzi intrebarilor, sa ii sustii si sa le oferi feedback ori de cate ori ai ocazia.

Fiind in apropierea colegilor si sarindu-le in ajutor te vei ajuta si pe tine, dezvoltandu-ti astfel abilitatile de lider, iar acest lucru iti poate creste sansele de a deveni un manager de succes.

Foto: lolostock, Shutterstock

Dobandeste abilitati si cunostinte noi

Dobandeste abilitati si cunostinte noi

Daca vrei sa cresti calitatea muncii tale, trebuie sa te dezvolti constant si sa iti imbunatatesti actiunile. In acest context, o idee buna este aceea de a afla ce presupune sa devii manager si ce ar trebui sa faci in aceasta pozitie. Uita de marirea salariala care poate veni sau nu odata cu pomovarea si concentreaza pe abilitatile si cunostintele pe care trebuie sa le dobandesti pentru a evolua.

In acelati timp, o atentie deosebita trebuie sa acorzi invatarii a cat mai multor informatii despre industria in care activezi. In felul acesta reusesti sa iei decizii mai eficiente si mai realiste la locul de munca.

Foto: Cherries, Shutterstock

Ultimii pasi

Ultimii pasi

Dupa ce ai facut toate aceste lucruri si simti ca ai progresat, este momentul sa porti o discutie cu seful tau. Arata-i ca iti doresti sa promovezi, insa fa-o intr-un mod cat mai discret.

Mai mult, pentru a fi sigur ca ai rezultate si mai bune:

  • analizeaza situatia financiara a firmei si calculeaza daca poti obtine o promovare sau o marire;
  • alege momentul potrivit pentru a vorbi cu seful, de preferat cand este intr-o dispozitie buna si este dispus sa te asculte;
  • gandeste-te la ce urmeaza sa spui si fa o lista cu realizarile pe care le ai.

Foto: Christophe Boisson, Shutterstock

Sursa foto: yellowj, Shutterstock