Imbunatateste-ti modul in care rezolvi un conflict

Imbunatateste-ti modul in care rezolvi un conflict

Atunci cand intr-un proiect sunt implicate mai mult de o persoana, pot aparea diferente de opinii. Acestea pot duce la conflicte, in functie de personalitatile celor care sunt implicati. Daca se intampla acest lucru, nu trebuie sa te temi, spune antreprenorul John Rampton.

In primul rand, spune acesta, trebuie sa gasesti motivele care pot genera conflictul, care pot varia de la incarcaturi emotionale la persoane care nu sunt dispuse sa accepte un compromis. Odata ce aceste lucruri au fost stabilite, fiecare trebuie sa isi reaminteasca obiectivul comun al proiectului si sa se ajunga la un compromis, potrivit FastCompany.

Foto: lolostock, Shutterstock

Intareste-ti abilitatile interpersonale

Intareste-ti abilitatile interpersonale

Daca iti doresti sa devii mai bun, nu trebuie sa treci cu vederea abilitatile mai putin "tangibile", precum inteligenta emotionala. Potrivit Forumului Economic Mondial, aceasta va fi una dintre calitatile de top necesare pentru a obtine un job in 2020, in contextul in care oamenii cu un nivel mai ridicat al inteligentei emotionale reusesc sa faca fata mai bine unui nivel de presiune ridicat, coopereaza eficient cu ceilalti, sunt deschisi la feedback si empatizeaza cu restul oamenilor.

Poti sa-ti dezvolti inteligenta emotionala punand in practica ascultarea activa. Cel mai bine poti face acest lucru incearcand sa te gandesti ca vei fi testat dupa ce discutia se incheie si va trebui sa spui ce ai inteles.

Foto: Dotty_about_summer, Shutterstock

Fii recunoscator

Fii recunoscator

O cercetare realizata de Universitatea Phoenix pe baza raspunsurilor a peste 1.000 de persoane care lucreaza full time in domeniul resurselor umane sau fac parte din management a aratat ca 51% dintre managerii care isi apreciaza in mod public angajatii si 54% dintre cei care ofera recompense celor care le dau idei reusesc mai bine sa incurajeze inovatia in companie.

Spunand "multumesc" iti faci tie un bine si aduci si rezultate bune in general.

Foto: Nestor Rizhniak, Shutterstock

Stabileste mai multe legaturi

Stabileste mai multe legaturi

O cercetare realizata de TINYpulse si Microsoft Workplace Analytics a aratat ca angajatii care sunt conectati cu multi dintre colegii lor de munca au mai multa influenta. Si, cu cat colaboreaza mai mult cu altii, cu atat au fost mai apreciati in organizatie. Cercetarea mai arata ca angajatii cu performante de top petrec cu patru ore pe saptamana mai mult decat ceilalti lucrand in echipa.

Pentru a-ti extinde reteaua de cunostinte, incepe prin a nu-ti fi teama sa arati ce nu stii. Lipsa de experienta poate conduce la intrebari, care te pot pune in legatura cu persoane pe care nu le-ai fi intalnit niciodata daca ai fi aratat ca te pricepi la orice.

Foto: Fh Photo, Shutterstock

Fa-ti propriul program de dezvoltare

Fa-ti propriul program de dezvoltare

"Daca firma la care lucrezi nu iti pune la dispozitie un program de dezvoltare, nu lasa acest lucru sa te opreasca", spune Dorie Blesoff, sefa unei firme de software. Te poti dezvolta participand la conferinte sau la cursuri. In plus, aceasta sugereaza ca poti solicita sa faci parte si din alte echipe pentru a-ti mari contributia in afara departamentului din care faci parte.

"Daca iti doresti mereu sa iti adaugi cunostinte noi, vei iesi in evidenta drept o persoana care ia initiativa si are mai multe responsabilitati. Si mai important este sa demonstrezi ca prin ce ai invatat contribui la succesul organizatiei", a spus Blesoff.

Foto: racorn, Shutterstock

Solicita constant feedback

Solicita constant feedback

"Daca in organizatia din care faci parte nu exista un sistem bine pus la punct, arata-i sefului tau ca iti doresti sa primesti feedback frecvent. Acesta este un aspect important daca vrei sa iti cresti nivelul de satisfactie la locul de munca si sa evoluezi in cariera anul acesta", spune un director din cadrul aceleasi companii de software.

Acesta recomanda intalniri regulate cu seful pentru evaluarea performantelor.

"In acest fel vei sti tot timpul unde te situezi si ce poti imbunatati", a mai spus aceasta.

Foto: goodluz, Shutterstock

Stabileste-ti cu atentie obiectivele

Stabileste-ti cu atentie obiectivele

Angajatii exceptionali isi stabilesc obiective care ii scot din zona de confort in mod frecvent si ii leaga de cele ale companiei. Insa nu este suficient sa iti setezi un tel, iar apoi sa te setezi pe pilot automat pentru a-l atinge. Poti deveni proactiv in acceptarea de feedback-uri constructive din partea altori colegi.

Un studiu realizat de BetterWorks a aratat ca 92% dintre respondenti au afirmat ca ar lucra mai mult daca telurile lor ar fi cunoscute de colegii de echipa.

Foto: Shutterstock

Organizeaza-ti timpul mai bine

Organizeaza-ti timpul mai bine

Una este sa iti setezi teluri si alta este sa le indeplinesti la timp. Project Management Institute arata ca doar 64% dintre proiecte sunt duse la indeplinire.

Daca iti indeplinesti sarcinile fara sa prelungesti termenele limita poti deveni repede unul dintre angajatii performanti. O modalitate prin care te asiguri sa rezolvi tot ce ti-ai propus poate fi aceea de a evita sa faci cunoscute prea multe idei deodata. Dupa ce ai definit scopul unui proiect, vino imediat si cu cateva etape initiale.

Invata sa scrii e-mail-uri

Invata sa scrii e-mail-uri

Oricine isi poate imbunatati stilul de a scrie un e-mail. Iata cateva idei, potrivit autoarei cartii Unsubscribe, Jocelyn Glei:

  • treci imediat la subiect si vino cu explicatii mai tarziu
  • fii credibil
  • arata clar care este urmatorul pas pe care vrei sa il faci

"Facand aceste lucruri arati ca respecti timpul celui caruia i-ai trimis mesajul, iar acesta va sti pe viitor ca interactiunea cu tine nu va fi o bataie de cap", a spus Glei.

Foto: Pixabay

Intareste-ti prezenta in social media

Intareste-ti prezenta in social media

Chiar daca o multime de persoane care sunt in cautarea unui job se folosesc de retelele sociale pentru a gasi un alt potential angajator, sunt o multime de moduri de a te folosi de social media pentru a te dezvolta din punct de vedere profesional in jobul actual.

De exemplu, poti face cunoscute proiectele la care lucrezi cu ajutorul social media.

Foto: Alexey Boldin, Shutterstock

Sursa foto: Shutter_M, Shutterstock