Cristina Savuica, Lugera: Piata fortei de munca este "nebuna"

Cristina Savuica, Lugera: Piata fortei de munca este "nebuna"

Liderii trebuie sa se ocupe de gasirea si dezvoltarea talentelor in companii intrucat piata muncii este condusa de candidati si nu de angajatori si pastrarea angajatilor devine tot mai grea, a subliniat Cristina Savuica (foto), chief happiness officer Lugera, la conferinta WS2Grow, organizata de Wall-Street.ro.

Potrivit lui Savuica, 84% din companii anticipeaza o lipsa acuta de lideri in urmatorii 5 ani si doar 19% dintre acestea spun ca sunt extrem de eficiente in dezvoltarea liderilor. Insa, reprezentantul Lugera sustine ca liderii pot fi formati, nu trebuie sa fie neaparat innascuti.

"Eu cred ca liderii ar trebui sa aiba partea de empatie si generozitate destul de mare, sa isi motiveze echipa si sa stie sa zambeasca. In plus, pe o piata atat de nebuna cum este in 2017, o piata a candidatilor si nu a angajatorilor, un lider trebuie sa stie sa creasca talente", a sustinut Cristina Savuica.

Citeste mai mult pe acest subiect aici.

Andrei Cretu, Benefit Seven: Piata beneficiilor a devenit comoditizata

Andrei Cretu, Benefit Seven: Piata beneficiilor a devenit comoditizata

Piata beneficiilor, desi fragmentata, devine tot mai matura si pe masura ce acest proces are loc intervine o comoditizare a acesteia, este de parere Andrei Cretu. Fondatorul Benefit Seven spune ca angajatorii au inceput sa ofere beneficii doar pentru a urma tendinta pietei si nu pentru a rezolva problemele organizatiei si le sugereaza angajatorilor sa apeleze la emotie pentru a-si fideliza angajatii, a declarat Andrei Cretu (foto) la WS2GROW.

Pe masura ce piata beneficiilor se maturizeaza, fondatorul Benefit Seven considera ca este necesar ca angajatorii sa aduca o clarificare asupra problemelor cu care organizatiile se confrunta pentru a putea creiona si implementa solutii eficiente.

„Apare asa numita comoditizare. Atunci cand un angajator vine cu ceva nou, face diferenta in piata, creeaza acel element, insa ce se intampla atunci cand si mai multi angajatori vin cu aproape acelasi lucru si cand implementam solutii doar de dragul implementarii?”, spune Cretu.

Citeste mai mult pe acest subiect aici.

Lorena Furtuna, Oracle: In urma cu 10 ani era simplu sa gandesti un parcurs de cariera

Lorena Furtuna, Oracle: In urma cu 10 ani era simplu sa gandesti un parcurs de cariera

Daca in urma cu un deceniu managerilor de HR le era foarte usor a gandi si planifica directii de cariera pentru angajati, in prezent competentele s-au schimbat, iar conceptul de cariera a inceput sa aiba semnificatii diferite pentru angajati, a declarat Lorena Furtuna (foto), HR manager Oracle Romania.

„Cred mai mult in responsabilitatea fiecarui individ de a-si construi jobul astfel incat sa il motiveze sau de a face o schimbare de rol, daca cel actual nu mai este de interes. Iar aceasta este de fapt una dintre cele mai mari provocari ale momentului pentru majoritatea companiilor: cum sa creeze oportunitati interne pentru a imbunatati retentia de talente si cum sa faciliteze mobilitatea acestor talente in cadrul programelor interne. In urma cu zece ani era mult mai simplu sa stabilesti un parcurs de cariera pentru un angajat: il puteai recruta de pe bancile facultatii, il integrai intr-un program de dezvoltare personala & profesionala si ii promiteai un parcurs profesional pe durata a zece ani, pentru ca la finalul programului sa ocupe, eventual, un rol de management in cadrul companiei. Acum s-a schimbat paradigma”, a declarat Lorena Furtuna.

Citeste mai mult pe acest subiect aici.

Corina Cimpoca, MKOR Consulting: Managerii, o categorie de angajati greu de gasit

Corina Cimpoca, MKOR Consulting: Managerii, o categorie de angajati greu de gasit

Managerii sunt o categorie de angajati greu de gasit, greu de tinut si greu de condus, sustine Corina Cimpoca (foto), fondator MKOR Consulting la conferinta WS2GROW, care a realizat un studiu despre profilul liderului in Romania.

Potrivit studiului MKOR Consulting, managerii din Romania se considera corecti (99%) si ambitiosi (96%) si au o viziune de ansamblu (97%) asupra a ceea ce se intampla in companie. In schimb, liderul ideal este empowering, capabil sa ia decizii, gandeste strategic, este deschis la schimbare, este entuziast si energic. Studiul a fost realizat pe 292 de manageri din companiile din Romania, manageri pe care Corina Cimpoca ii considera "o categorie de angajati greu de gasit, greu de tinut si greu de condus. Nu sunt usor de convins sa faca lucruri impotriva vointei lor".

Citeste mai mult pe acest subiect aici.

Alexandra Ionita, Smart Experience: Implicarea emotionala a departamentului de HR, importanta

Alexandra Ionita, Smart Experience: Implicarea emotionala a departamentului de HR, importanta

Cat de importanta a devenit implicarea emotionala in mediul profesional in conditiile in care principalele provocari ale pietei muncii din prezent sunt goana de talente, urmata de retentia angajatilor? Iata ce spun specialistii in HR, prezenti la conferinta WS2GROW:

"In cazul nostru, implicarea emotionala a venit din partea departamentului de HR si s-a rezumat la modul in care se comunica aceste beneficii. Programenele care au avut succes au fost cele care au fost comunicate cu o doza de implicare mai mare din partea departamentului de HR sau comunicare. Deci da, primeaza”, este de parere Alexandra Ionita (foto), CEO Smart Experience.

Citeste mai mult pe acest subiect aici.

Radu Craciun, BCR Pensii: Performanta investitionala conteaza in alegerea unui fond de pensii private

Radu Craciun, BCR Pensii: Performanta investitionala conteaza in alegerea unui fond de pensii private

Alegerea celui mai potrivit fond de pensii pentru angajatii unei companii trebuie sa aiba loc luand in considerare anumite variabile, precum costurile, performanta investitionala si predictibilitatea, dar si activele in care se investesc, a declarat Radu Craciun (foto), director BCR Pensii, la conferinta WS2GROW.

Astfel, sunt companii care implica si sindicatele in procesul decizional privind alegerea fondului de pensii, precum si firme unde discutiile au loc doar la nivel executiv. Oferta e diversificata si depinde de ce-si doreste fiecare, considera directorul BCR Pensii.

„Sunt diferite variabile pe care companiile le au in vedere in momentul in care aleg un fond de pensii: se uita cu predilectiela costuri, altele sunt interesate de performanta investitionala si predictibilitate. De asemenea, unii se intereseaza care sunt activele in care investesti, pietele in care investesti, in pofida aparentelor, nu toti administratori au aceeasi abordare, sunt jucatori mai diversificati in strainatate, sunt altii mai putin diversificati geografic si investesc cu predilectie in Romania, sunt unii care investesc in actiuni si obligatiuni, in marfuri, noi de exemplu investim si in aur”, explica Radu Craciun.

Citeste mai mult pe acest subiect aici.

Adriana Grecu, Aon Romania: Nu cred ca exista companie care sa nu aiba buget pentru beneficii extrasalariale

Adriana Grecu, Aon Romania: Nu cred ca exista companie care sa nu aiba buget pentru beneficii extrasalariale

Orice companie are suficienti bani sa acorde angajatiilor beneficii extrasalariale, ca pensii private facultative sau asigurari de sanatate sau de viata, costul fiind doar un mod elegant de a spune "nu", a subliniat Adriana Grecu (foto), CEO Aon Romania, la conferinta WS2GROW.

"Nu cred ca exista o companie care sa nu aiba buget sau care sa nu poata oferi beneficii ca pensii facultative sau asigurari de sanatate sau de viata. Costul este doar un mod elegant de a spune “nu”. Exista din ce in ce mai multi oameni care vor asigurare medicala. Exista cerere pe toate beneficiile. Cred cu tarie ca beneficiile sunt bani bine cheltuiti, daca sunt facute in cunostinta de cauza. Un mare da pentru beneficiile extrasalariale", a declarat directorul companiei de asigurari Aon Romania.

Citeste mai mult pe acest subiect aici.

Virgil Soncutean, Allianz-Tiriac Asigurari: In plin razboi al talentelor, beneficiile extrasalariale sunt din ce in ce mai mari

Virgil Soncutean, Allianz-Tiriac Asigurari: In plin razboi al talentelor, beneficiile extrasalariale sunt din ce in ce mai mari

In plin razboi al talentelor, pe o piata a muncii dinamica si cu o oferta in scadere pe anumite segmente, presiunile pe beneficiile salariale sunt din ce in ce mai mari. Virgil Soncutean (foto), CEO Allianz-Tiriac Asigurari, a explicat ca beneficiile extrasalariale din zona asigurarilor de sanatate sunt, in acest moment, vedeta pietei, dar si contributia suplimentara la pilonul III de pensii vine din urma.

"Apar foarte des in interviuri discutii despre ce cuprinde polita de asigurare de sanatate sau in ce masura compania completeaza contributia, decat negocierea salariului in sine. De exemplu, in cazul companiei noastre, exista o perioada de un an de asteptare pana cand angajatul intra in programul de asigurari de grup. La interviuri, cea mai intalnita negociere este aceasta perioada si cum se poate scurta, decat o crestere cu 5-10% a salariului de baza. Beneficiile extrasalariale pot activa un plus de motivare, spre deosebire de salariu, care oricat de mare este, nu activeaza aceasta motivare suplimentara", a declarat CEO-ul Allianz Tiriac, in conferinta WS2GROW.

Citeste mai mult pe acest subiect aici.

Mihai Popescu, Ergo Asigurari de Viata: Lista de prioritati se schimba cand in cadrul organizatiei apare un accident

Mihai Popescu, Ergo Asigurari de Viata: Lista de prioritati se schimba cand in cadrul organizatiei apare un accident

Reprezentantii jucatorilor din piata de asigurari si pensii private spun ca beneficiile din aceasta zona incep sa conteze din ce in ce mai mult si, in anumite cazuri punctuale, chiar sa faca diferenta.

Mihai Popescu (foto), CEO Ergo Asigurari de Viata, spune ca desi asigurarile nu sunt cele mai dorite, lista de prioritati se schimba atunci cand in cadrul organizatiei apare un accident, un caz de invaliditate sau un caz nefericit.

“Nu este genul de beneficiu pe care ti-l doresti, nu vrei sa te gandesti la asa ceva. Cu toate acestea, oferirea unor beneficii precum asigurarile de grup excede dorinta de a imbunatati satisfactia imediata, ci are rol de responsabilitate sociala. Cred ca este greu de masurat retentia imediata in urma acestor beneficii”, a explicat Mihai Popescu.

Citeste mai mult pe acest subiect aici.