Cererea de candidati este in crestere, iar multi angajatori au devenit mai flexibili si constienti de faptul ca este necesar sa depuna eforturi suplimentare pentru a pastra cei mai importanti candidati. Pentru personalul specializat din domenii precum finante, limbi straine, contabilitate, inginerie si middle management, salariul nu mai este cel mai important criteriu de alegere a angajatorului. Devin esentiale pachetele de beneficii, proiectele la care lucreaza, tehnologiile utilizate si locatia angajatorului.

”Observam ca pentru categoria professionals, pachetele de compensatii si beneficii se diversifica tot mai mult: mese de pranz gratuite, sali de sport cu personal trainer, masina de serviciu sau loc de parcare gratuit. Acestea se adauga la abonamentele de sanatate si decontarea transportului, care erau deja in oferta companiilor. In plus, devine tot mai importanta calitatea spatiului de lucru, distanta pana la locul de munca, posibilitatea de a lucra de la distanta. Impreuna, aceste beneficii pot ajunge la 50% din valoarea salariului oferit candidatului”, a declarat Marga Radu, Head of Permanent Placement in Adecco Romania.

In plus, candidatii sunt din ce in ce mai atenti la oportunitatile profesionale oferite de angajator, la experiente de invatare, traininguri si conditii de lucru. In momentul in care nu le gasesc intr-un loc de munca, sunt dispusi sa faca o schimbare, sa caute in alta parte ceea ce isi doresc si sa o ia de la capat. Astfel, pentru candidatii cu vechime mai mica de 10 ani, expunerea la proiecte internationale reprezinta o sursa suplimentara de motivare. Pentru angajatii seniori importanti, companiile acorda programe specializate de dezvoltare in cariera, MBA. Alti angajatori ofera pentru angajatii performanti si loiali concedii suplimentare cum ar fi perioade sabatice de pana la 1 an.

Piata recrutarii creste cu 30% in prima jumatate a anului 2018

Specialistii Adecco apreciaza, pe baza tendintelor din 2017 si a semnalelor din piata din acest an, ca 2018 va fi cel mai spectaculos an in industria de recrutare din ultimii 10, dar extrem de dificil pentru angajatori.

Estimam ca piata de recrutare va creste cu 25 - 30% in 2018 datorita investitiilor anuntate de catre companiile straine care acum intra pe piata din Romania, dar si pentru ca angajatorii existenti sunt in curs de extindere. Din ce in ce mai multe companii folosesc forta de munca specializata pentru livrarea proiectelor internationale, iar acest lucru se simte pe piata noastra. Romania a devenit un centru regional de servicii si isi consolideaza pozitia in domeniu

Marga Radu, Head of Permanent Placement in Adecco Romania

Oficialul Adecco observa ca in aceasta perioada companiile din SUA sunt cele mai active pe partea de IT si servicii suport si estimeaza ca Adecco va opera peste 1.100 de plasamente in prima parte a anului, cele mai multe fiind in Bucuresti.

Despre Adecco Romania

Adecco Romania este cel mai mare jucator din domeniul resurselor umane, cu o cota de piata de aproximativ 30% si cu o cifra de afaceri de peste 80 de milioane de euro, in 2016. Adecco Romania gestioneaza peste 8.000 de persoane angajate temporar, are o baza de date cu peste 600.000 de candidati si deserveste zilnic peste 600 de clienti. Echipa Adecco numara in Romania mai mult de 250 de persoane, iar serviciile oferite au o plaja foarte larga, de la recrutare si selectie, la outsourcing, recrutare in masa, dar si outplacement si training.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri