Cristina Savuica, Lugera: Nu exista reteta perfecta in recrutare

Cristina Savuica, Lugera: Nu exista reteta perfecta in recrutare

Dinamica si competitia din piata muncii ridica probleme companiilor de recrutare, in condiitile in care lucrurie se schimba cu o dinamica uimitoare, iar angajatorii sunt supusi multor provocari, nu doar din perspectiva intampinarii nevoilor diferite ale generatiei de angajati. In cadrul Lugera, de pilda, din 100 de candidati confirmati pentru o pozitie de front office sau back office, doar 16 ajung la interviu.

"Nu exista reteta perfecta in recrutare, o tot cautam, daca cineva a gasit-o, il rog sa o imparta cu noi. Daca ne uitam la cifre si la ceea ce presupune pentru noi zona de recrutare, in prezent, in cadrul interviurilor de front office sau bac office, din 100 de candidati confirmati, 16 ajung la interviu si dintre acestia daca alegi unul este minunat", a declarat Savuita.

Aceasta adauga ca pe zona de middle, 52% dintre candidatii confirmati se prezinta la interviu. "Candidatii dicteaza piata. Nu pentru ca vor un anumit un anumit salariu, pentru ca am avut si situatii in care le-am oferit salariul cerut si tot nu s-au prezentat la interviu. Nu a motivat absenta, nu stiu exact, dar altele sunt motivele", a explicat Savuica.

Cum ramane cu seniorii?

Toti ochii din piata muncii sunt indreptati catre tinerii din generatiile X si Y, astfel ca seniorii pica pe planul doi. In cautarea de lideri, marile companii se focuseaza si pe generatiile de 40 de ani si peste 40 de ani. Despre recrutarea seniorilor si cum ajunge un lider sa comunice bine cu toate categoriile de varsta, Cristina Savuica spune:

"Se pune intrebarea: exista lideri formati sau lideri nativi? Ne focusam foarte mult pe generatiile de pana in 40 de ani si uitam de cei de peste 40 de ani, care nu isi gasesc job. Uitam de acesti oameni, care sunt valorosi. Sunt disperati ca nu isi gasesc locul pe piata din Romania doar pentru ca au peste 40 de ani. Daca ar fi sa schimbam mentalitati, trebuie sa o facem si in sensul acesta", a declarat Cristina.

Gabriela Puskas: antreprenorii se feresc sa angajeze tineri

Gabriela Puskas: antreprenorii se feresc sa angajeze tineri

Realitatea din piata muncii este ca cei mai multi antrerenori se feresc sa angajeze tinerii din generatiile X si Y, a declarat Gabriela Puskas, Managing Partner Performance Group, la Conferinta HR 2.0., organizata de wall-street.ro.

"Sunt multe prejudecati legate de tineri. Antreprenorii se feresc sa angajaeze tineri, pentru ca spun despre ei ca sunt lenevi, indolenti, nepasatori, nu asculta autoritatea, vin tarziu la serviciu. In parte au dreptate. dar nevoile lor sunt diferite de generatiile cu care sunt obisnuiti", a declarat Gabriela Puskas.

Tinerii vor un leadership puternic. "Pentru asa, piata este si nu este pregatita. Unii stiu sa isi atraga tinerii de partea lor, dar sunt si companii unde mai este de lucru, leadershipul sufera si trebuie ridicat la un alt nivel", a completat Gabriela Puskas.

"Tinerii nu sunt o problema in organziatie" ei doar vin cu provocari, iar aici intervine rolul liderului care trebuie sa inteleaga ca oamenii au personalitati diferite si ca trebuie sa alinieze procesele de lucru la mentalitati.

Gabriel Codrean, Enea, despre recrutarea in IT: Proiectul, pe primul loc

Gabriel Codrean, Enea, despre recrutarea in IT: Proiectul, pe primul loc

Gabriel Codrean, program manager Enea Romania, a declarat ca principalul aspect care conteaza pentru angajatii din industria de IT atunci cand decid sa accepte o slujba in cadrul unei companii este proiectul. “La noi in IT, suntem constienti ca pe primul loc conteaza proiectul, pentru ce vin sa lucreze, ce urmeaza sa faca, salariile sunt in general mari, oamenii isi doresc bani, dar din ce stim noi, salariul este pe locul doi. Fruntas ramane proiectul pentru care lucreaza, urmat de bani, proximitatea si mediul in care lucreaza”, a explicat Gabriel Codrean.

“Eu o sa fiu consecvent si o sa spun tot ca proiectul conteaza, sigur compania e baza, dar atunci cand angajatul afla ca noi lucram cu ESA e un hook pentru el si pentru toata lumea cu cine lucram pe proiecte. Vedem ca foarte multi isi doresc astfel de proiect, avem comunitatea noastra in social media”, spune acesta.

De asemenea, recrutarea in IT din prezent este o cautare activa in care angajatorul merge catre angajat, inclusiv in online.

De altfel, social media reprezinta in prezent principala modalitate de recrutare in cadru industriei de IT, mai spune Gabriel Codrean. “Nu cred ca va spun o noutate, trebuie sa fim agresivi in recrutare. Cat mai e din acest proces recrutare propriu-zis si cat este marketing? Este o cautare activa, in care angajatorul merge la potentialul angajat si aici dam un raspuns in ceea ce ne priveste – proiectul. E important sa fim vizibili, suntem prezenti in social media, dar nu cred ca asta se intampla numai la noi in IT, daca la inceput modul de cautare al unui job era prin aplicarea pe un site de joburi, in ziua de azi angajatorul merge destul de agresiv spre angajat in mediul online, in toate mediile de comunicare”, considera reprezentantul ENEA.

Gabriela Puskas: Cum poate un lider sa imbine varietatea de categorii de varsta intr-o organizatie

Gabriela Puskas: Cum poate un lider sa imbine varietatea de categorii de varsta intr-o organizatie

Nu exista lideri perfecti, insa organizatiile pot dezvolta lideri eficienti. "In practica mea cu liderii nu am intalnit lideri perfecti, asa cum ii vedem in manuale. Ne putem dezvolta catre un lider eficient, dar perfectiunea este greu de atins, pentru ca piata este in continua formare, asa ca si abilitatile liderului se schimba", a spus Gabriela Puskas, Managing Partner Performance Group.

O solutie pentru lideri, ca sa faca fata provocarilor legate de varsta, ar fi sa isi creeze o echipa complementara de oameni, sa comunice bine cu toate generatiile, sa fie flexibil si sa se adapteze.

Lider AIESEC: Cautam lideri care sa ne duca la urmatorul nivel

Lider AIESEC: Cautam lideri care sa ne duca la urmatorul nivel

Atunci cand sunt in cautarea unui loc de munca, tinerii au doua obiective: scopul la care se afiliaza si liderii, a declarat Adrian Adam, presedintele AIESEC la Conferinta HR 2.0., organizata de wall-street.ro.

"Compania trebuie sa isi puna problema cu ce contribuie pentru a face societatea mai buna. Desigur, profitul este important, insa trebuie sa adaugam si factorul "cum contribui la societate?". De asemenea, companiile au nevoie de lideri, care sa aiba scopuri clare, cu valori bine inradacinate", a declarat Adrian Adam.

"Cautam lideri in societate, care sa ne duca la urmatorul nivel", a subliniat acesta.

Alecsandra Ionita, SmartExperience: Doi din trei Millennials sunt pe picior de plecare

Alecsandra Ionita, SmartExperience: Doi din trei Millennials sunt pe picior de plecare

Membrii generatiei Millennials sunt foarte putin loiali job-ului, majoritatea fiind intr-o permanenta cautare de noi oportunitati de cariera. Doi din trei Millennials sunt pe picioar de plecare, a declarat Alecsandra Ionita.

Principalele motive pentru care tinerii din generatia Millennials aleg sa paraseasca o companie sunt faptul ca nu le este apreciat corect potentialul, precum si cele de natura financiara, etice sau sociale sau faptul ca percep corporatia ca o entitate negativa.

Astfel, potrivit studiului “Deloitte 2016 Millennial Survey”, 2 din oricare 3 respondenti spera ca anul 2020 sa nu ii prinda in aceeasi companie.

In 2016, 21 din 52 de companii partenere SmartExperience aveau urmatoarea structura: Generatia Y (20-35 de ani) - 55%, Generatia X (36-46 ani) - 29% si Generatia Baby Boomers (47-59 ani) - 16%.

Nicoleta Capata, Flanco: Cum isi gasesc organizatiile liderii? Prima data cauta in companie

Nicoleta Capata, Flanco: Cum isi gasesc organizatiile liderii? Prima data cauta in companie

Rolul unui lider este foarte important intr-o organziatie, tocmai de aceea companiile dezvolta programe pentru a-i atrage pe cei mai buni. Despre ce strategii folosesc organziatiile pentru a gasi lideri au vorbit Nicoleta Capata, HR director Flanco si Gabriel Codrean, program manager Enea Romania, la Conferinta HR 2.0., organizata de wall-street.ro.

Cum isi gasesc organizatiile liderii? Prima data cauta in companie. "Ne uitam in intern atunci cand avem pozitii deschise. 80% dintre angajati au fost avansati intern, 20% a fost recrutati extern. Provocarile sunt foarte mari pe programe de dezvoltare a liderilor", a declarat Nicoleta Capata, la Conferinta HR 2.0.

Companiilor nu le este greu sa recruteze lideri din afara, insa prefera sa ii dezvolte pe cei interni si pentru ca dau un mesaj bun in organizatie.

Cine domina piata muncii de astazi si maine?

Cine domina piata muncii de astazi si maine?

In contextul in care schimbarile aduse de Milleninals in piata muncii sunt tot mai dinamice, iar angajatorii se confrunta cu provocari multiple in recrutarea si retentia angajatilor, cine domina piata muncii de astazi si maine? Care sunt cele mai pregnante caracteristici ale pietei in prezent?

“Piata muncii de astazi si maine este a celor care au acel human touch”, este de parere Cristina Savuica, chief happiness officer in cadrul Lugera.

“Imi place sa cred piata muncii va fi a celor determnati sa munceasca. Daca esti bun intr-un domeniu, iti gasesti un loc in care sa te simti confortabil si dincolo de skilluri, conteaza foarte mult determinarea si tenacitatea de care dai dovada. Piata va fi a celor motivate”, spune Gabriel Codrean, program manager Enea Romania.

Alecsandra Ionita, wellbeing specialist SmartExperince, are un sfat pentru companii: “Creati un mediu de lucru sanatos, indifferent ca vorbim pentru Millennials sau alte generatii, un mediu care sa imbine investitia in programe si beneficii financiare, cat si cele de dezvoltare personala”.

La randul sau, Nicoleta Capata, HR Director in cadrul Flanco Retail, considera ca piata muncii este si va fi in continuare a angajatului: “Cred ca angajatorii care vor iesi cu capul sus in acest context sunt acele companii care decid sa investeasca in forta leadershipului. Am discutat de nevoile generatiei Millennials si cum reusim sa ii motivam, dar nu departamentul de HR sau senior managementul o pot face, ci managerul de prima linie care are in directa lui subordine oameni, cu care trebuie sa se comporte authentic, sa le ofere feedback. Indemn la investitii in liderii nostri”.

Gabriela Puskas, managing partner Performance Group, considera de asemenea ca liderii sunt esentiali in prezent. “E important ca ei sa isi dezvolte cat mai mult competentele, abilitatile si tenacitatea cu care sa reuseasca sa gestioneze toate aceste provocari, tensiuni, stresul, schimbarile din organizatie. Cred ca acei lideri vor iesi castigatori si vor avea companii unde oamenii isi vor dori sa lucreze”.

Nu in ultimul rand, Adrian Adam, presedinte national AIESEC, este de parere ca piata de muncii este a angajatului, iar in viitor va fi la fel. “In 2020, pana la 75% din forta de munca la nivel global va fi reprezentata de generatia Millennials. Piata muncii va fi a celor carora o sa le fie pus la dispozitie un spatiu care sa creeze forta de munca de maine”.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu