Traim intr-o era a brandurilor. Am trecut de stadiul in care ne doream calitate, si doar atat, de la brandurile cu care intram in contact. Acum suntem mai exigenti, mai dinamici, mai critici si mai predispusi la plictiseala. Pe langa calitate, acum vrem ca brandurile sa ne reprezinte, sa arate cine suntem prin a ne completa imaginea, sa ne distreze si sa ne mentina interesul, sa inoveze si sa ne spuna povesti, cu si despre noi. Brandurile au devenit elemente care de multe ori ne definesc.

Pentru cei din jur, noi insine suntem branduri, fie ca o stim sau nu. Felul in care ne vad ceilalti este brandingul personal, iar acesta poate si trebuie sa fie si construit. Asa cum analizam povestile lumii in care traim, este important si modul in care ne conturam si ne transmitem povestea personala celor din jur.

Dar ce este un brand personal si care este rolul sau? In esenta, el este contributia ta personala in lume, constienta, continua si consecventa, bazata pe valori tangibile si intangibile. Brandul personal te face sa devii o „optiune” imediata pentru cei din jur. La munca sau printre prieteni, brandul personal este pozitia ta, suma lucrurilor prin care esti diferit de altii si care te ajuta sa obtii avantaje sau, pur si simplu, sa fii definit si perceput clar de cei din jurul tau.

Tehnic vorbind, brandul personal se construieste pe autenticitate, congruenta, perseverenta si influenta.

Autenticitate

Nu poti cladi un brand din ceea ce nu esti. Chiar daca poate functiona o perioada, adevaratele fatele ale constructiei tale personale vor iesi la iveala in cele din urma. Pentru autenticitate, e nevoie de o auto-analiza a punctelor tari si a celor la care mai trebuie lucrat. Trebuie analizat unde vrei sa te impui, cine e concurenta si ce te face diferit fata de altii. Este povestea performantei tale.

Congruenta

Aici vorbim despre felul in care ceilalti primesc mesajele pe care tu le comunici prin brandul personal, atat la birou cat si printre prieteni. Vorbim de faptul ca aceste mesaje nu trebuie sa fie radical diferite de la un context la altul: in relatia ta cu prietenii sau colegii, cu echipa sau superiorii ierarhici, in hobby-urile si pasiunile pe care le cultivi in timpul liber. Chiar daca fetele noastre sociale difera in functie de mediu, identitatea nu poate fi radical diferita. Este vital sa bazezi brandul personal pe personalitatea si identitatea reale.

Perseverenta

Orice mesaj trebuie transmis de mai multe ori pentru a ramane in mintea celor care il primesc. Are nevoie de validari concrete, de transpuneri in practica ale promisiunilor de brand. Pentru asta, trebuie sa cauti sau sa creezi ocazii in care sa se vada valorile brandului personal. Dar lucrurile nu se vor intampla peste noapte si e nevoie de foarte multa rabdare in acest proiect pe termen lung si care nu se opreste, practic, niciodata.

Influenta

De cate ori nu s-a intamplat sa ai o problema si primul gand sa fie: „pe cine sa sun ca sa gasesc o solutie, un sfat, o informatie sau ajutor”? Influenta se obtine in mai multe feluri. In primul rand, asocierea cu alte „branduri” sau persoane influente, care sa confirme ca esti ceea ce spui ca esti. Brandul personal se construieste si prin „networking”. Prin a sta de vorba si a fi in incapere cu alti oameni influenti. De asemenea, e important unde te afli, cui te adresezi si cat de des. Brandul personal nu se cladeste prin situatii de tipul „o data si gata”. E nevoie sa te afli constant in locuri relevante, alaturi de oameni relevanti si sa spui ceea ce reprezinta esenta brandului tau, pentru a te defini ca o buna alegere printre partenerii de afaceri sau pentru a te defini ca o personalitate clara printre prieteni.

Nu e usor, dar e necesar sa faci aceste lucruri. Intr-o lume in care suntem bombardati de mesaje, nimeni nu e obligat sa il asculte si pe al tau. Insa poate sa aleaga sa o faca. Iar aceasta depinde, intr-o foarte mare masura, chiar de tine.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri