67% dintre femeile din Romania viseaza sa detina propria afacere, dar numai 10% au incredere ca isi pot pune in practica ideea, potrivit unei analize realizate de Metro, care urmareste experientele femeilor care detin afaceri. In plus, 47% dintre romance considera ca femeile pot fi tratate nedrept in afaceri.

Experientele femeilor care detin o afacere a fost analizata in „Studiului privind Afacerile Independente”, desfasurat in 10 tari. Romania este una din tarile participante.

La nivel global, studiul a constatat ca, in vreme ce aproape una din doua femei (45%) viseaza sa inceapa propria afacere, numai 12% sunt de parere ca isi pot duce la indeplinire aceasta ambitie. Al doilea cel mai mare procent se regaseste in Romania, unde 67% dintre femei viseaza sa detina propria afacere. Conform studiului, femeile simt ca se confrunta cu diferite obstacole atunci cand vor sa-si deschida o afacere, printre care se numara lipsa sprijinului financiar (49%), situatia economica generala din tara in care locuiesc (43%), presiunea fiscala (29%), precum si birocratia exagerata (28%) si lipsa de consiliere (16%). In Romania, femeile care vor sa-si deschida o afacere se confrunta, in majoritatea cazurilor, cu lipsa sprijinului financiar (58%) si, de asemenea, sunt impiedicate de situatia economica din tara lor (46%).

Exista inca prea multe bariere care impiedica femeile sa-si duca la indeplinire ideile de afaceri. Acest lucru influenteaza semnificativ dezvoltarea economica

Heiko Hutmacher, Director Resurse Umane METRO AG.

Stereotipuri legate de femeile care conduc afaceri

Multe dintre femeile care detin o afacere se confrunta, de asemenea, cu multe provocari in viata lor profesionala, cum ar fi stereotipurile adanc inradacinate. Mai mult de jumatate dintre aceste femei (56%) se tem ca pot fi tratate nedrept in domeniul afacerilor, deoarece ceilalti presupun ca au mai putine cunostinte si nu sunt indeajuns de puternice. Cu toate acestea, in Romania cifrele sunt sub medie in ceea ce priveste stereotipurile – 47% dintre femeile care detin o afacere sunt de parere ca femeile pot fi tratate nedrept in comparatie cu barbatii.

Respondentii au fost indecisi cand au fost intrebati daca sunt de parere ca poate fi mai greu pentru femei sau pentru barbati sa inceapa o afacere: 65% dintre toti proprietarii de afaceri chestionati sunt de parere ca atat femeile, cat si barbatii intampina dificultati atunci cand isi deschid si conduc o afacere. Cu toate acestea, aproape toti ceilalti (32%), sunt de acord ca este mai dificil pentru femei sa isi deschida propria afacere decat pentru barbati. Cand vine vorba de Romania, 18% sunt de acord ca este mai dificil pentru femei, iar aproape 1% considera ca este mai greu pentru barbati.

Programe pentru stimularea antreprenoriatului la femei

Cu toate acestea, exista un consens raspandit la scara larga in ceea ce priveste nevoia aparitiei unor programe derulate de autoritati pentru stimularea spiritului antreprenorial in randul femeilor. 80% dintre cei chestionati – barbati si femei – sunt in favoarea programelor guvernamentale care ajuta femeile sa isi duca la indeplinire ambitia de a detine si conduce o afacere. Alaturi de Italia, Romania se situeaza chiar inaintea Turciei atunci cand vine vorba despre acest aspect. 92% dintre participantii la acest studiu sunt de parere ca exista o nevoie acuta pentru un program guvernamental care sa sprijine femeile care vor sa-si deschida sau care detin o afacere.

Pentru acest studiu, care analizeaza modul in care oamenii din intreaga lume gandesc in legatura cu afacerile independente si modul in care cei care detin o afacere independenta isi descriu experienta, METRO a chestionat 10.000 de persoane din Romania, Germania, Franta, Olanda, Italia, Portugalia, Republica Ceha, Turcia, Rusia si China.

Sursa foto: Shutterstock / KieferPix

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri