Tinerii activi pe piata muncii isi doresc ca oferte de munca sa fie disponibile pe retelele de socializare, in comunitatile online precum 9gag sau reddit si pe site-urile de stiri. Mai mult, generatia Millennials isi doreste anunturi de angajare scurte si clare si posibilitatea aplicarii de pe mobil, fara a completa formulare lungi, potrivit unui studiu realizat in Romania de platforma de recruitment marketing SmartDreamers.

Aproape 44% dintre respondentii studiului sunt activi pe retelele de socializare intre 1 si 3 ore pe zi. Urmatoarea categorie apartine celor care petrec mai putin de o ora pe zi pe Facebook, Instagram sau LinkedIn - peste 22%. Urmeaza tinerii care sunt online intre 3-6 ore pe zi (cu 21,5%) si cei care au o prezenta in social media mai mare de 6 ore pe zi, cu 12,4 procente.

Cat despre mediul in care tinerii vor sa afle de noile joburi, 44,6% dintre cei care au participat la studiu vor sa afle despre noile joburi pe canale alternative de recrutare, cum ar fi Facebook, Instagram, YouTube sau comunitatile online pe care le frecventeaza.

Potrivit studiului, 57,9% dintre respondenti afirma ca dau click pe un anunt de job in social media pentru a vedea despre ce e vorba. In acelasi timp, 37,1% afirma ca ar intra pe anunt doar daca acesta ar fi unul atractiv. Doar 5% dintre cei intervievati afirma ca nu dau click pe un anunt de pe social media deoarece prefera sa caute locuri de munca pe platformele de recrutare.

“De multe ori, desi vede un anunt de angajare pe mobil in timp ce e in oras, in autobuz sau metrou, candidatul trebuie sa ajunga la un laptop sau PC pentru a aplica. Si asta pentru ca foarte putine companii din Romania ofera posibilitatea candidatilor de a aplica pe mobil. Potrivit studiului nostru, 51,8% dintre respondenti vor ca aplicarea sa fie posibila de pe smartphone, la doar cateva click-uri distanta”, sustine Damian Samoila, Employer Branding Specialist in cadrul SmartDreamers.

Citeste si:
De ce este momentul celei mai inspirate generatii de antreprenori?
"Have no fear, kid! Just pick...

Atunci cand vor sa afle mai multe detalii despre o companie, 83,4% dintre tineri merg pe site-ul respectivului brand. Pe lista surselor de informare mai sunt stirile si articolele despre companie aparute in mass media (44,7%), conturile de social media ale brandului si platformele de joburi.

Exista o serie de impedimente care ii determina pe tineri sa nu aplice la un loc de munca sau sa evite joburi ale companiilor in cauza. Circa 60% afirma ca o piedica majora in aplicare este descrierea lunga, complicata sau neclara a pozitiei. Totodata, un alt motiv e legat de durata procesului de aplicare si volumul mare de informatii solicitate. Pentru 21,6% dintre respondenti o piedica este reprezentata de lipsa imaginilor si a video-urilor din prezentarea companiei.

Studiul s-a derulat in Romania, pe un esantion de 1.158 de persoane, cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani. Marja de eroare este de plus sau minus 3% la nivelul intregului esantion.

SmartDreamers este o solutie de automatizare a procesului de recruitment marketing dedicata companiilor.

Citeste si:
Goana dupa muncitori: anunturi de angajare, la slujbele de duminica
Goana dupa muncitori:...

Sursa foto: Dmytro Zinkevych/Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
New York a devenit atat de scump, incat pana si bancherii se muta