La primul ei job avea sef direct un om bine-cotat profesional dar cu toane. Nu era deloc un reper moral pentru angajati pentru ca uneori ajungea la serviciu cam sifonat si cu capsa pusa si oricat de bine si-ar fi facut treaba un angajat, niciodata nu era bine, pentru ca de fapt niciodata nu stia ce vroia. Cele mai frumoase zile erau cand seful nu era la serviciu. Prefera sa munceasca noaptea tarziu decat sa dea nas in nas cu seful horor. A rezistat asa un an pana cand si-a dat demisia...

Multi dintre noi au avut o interactiune proasta la locul de munca cu un sef - de exemplu, sa fim strigati sau certati in fata altora, sa nu primim niciun fel de recunoastere pentru eforturile serioase sau pentru orele suplimentare, si cel mai adesea sa fim umiliti pentru o greseala din trecut. In cel mai bun caz, astfel de experiente pot fi frustrante si nemotivante in cel mai rau caz, pot duce la o productivitate redusa sau chiar va determina pe cineva sa plece. Dar v-ati gandit la cum s-ar simti seful vostru dupa ce v-a facut reprosuri? Ati observat o schimbare a comportamentului sau? Credeti ca seful vostru are mustrari de constiinta?

Un studiu HBR in care au fost analizate comportamentele unor sefi si ale subalternilor lor arata ca unii sefi ar avea „ceva mustrari de constiinta” despre felul in care se poarta cu angajatii. Cercetarea HBR a fost construita pe baza teoriei care spune ca oamenii cauta sa-si echilibreze actiunile morale si imorale si sa-si mentina imaginea lor morala in jurul unui punct de echilibru dorit. De exemplu, un studiu din 2014 a constatat ca persoanele care au luat o decizie neetica aveau mai multe sanse sa doneze pentru proiecte de caritate. S-a constatat ca, comportamentele abuzive, cum ar fi contrazicerea pe un subiect, a face haz de necaz de cineva sau ignorarea unui raport direct, au facut ca liderii sa se simta vinovati, ceea ce i-a determinat sa acorde mai multa atentie persoanei prin doua tipuri de comportament. Unul dintre aceste tipuri a fost de sprijin, cum ar fi preocuparea pentru cei care au fost abuzati si ingrijirea bunastarii lor, in vreme ce al doilea s-a materializat in discutii deschise despre clarificarea obiectivelor si a asteptarilor pe care managerul le are precum si sprijinirea celor abuzati sa exceleze.

Citeste continuarea pe Revista CARIERE

Citeste si:
Care este salariul unui postas roman
Peste 11.000 de romani sunt...
Sursa foto: Revista CARIERE

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Sute de locuri de munca peste granite: ce cauta angajatorii europeni