Cei mai multi oameni de HR folosesc social media pentru a posta anunturi de recrutare (38%) si pentru a aborda candidati (33%), iar LinkedIn este cea mai utilizata platforma de social media de catre profesionistii din domeniul resurselor umane.

Peste 90% dintre oamenii de HR, angajati in companiile din Romania, utilizeaza canalele de social media pentru a desfasura actiuni de recrutare, potrivit unui studiu realizat in perioada aprilie - mai 2018 de catre My HR Lab, compania de consultanta in resurse umane.

48% dintre respondenti utilizeaza social media pentru a recruta diferite tipuri de candidati, 19% folosesc canalele de social media pentru a recruta entry level / juniori si specialisti, iar 15% recruteaza prin intermediul retelelor de socializare persoane entry level sau juniori. Doar 11% dintre oamenii de HR din Romania folosesc social media pentru a recruta specialisti, manageri si top manageri.

Profesionistii activi in domeniul resurselor umane folosesc, in general, LinkedIn pentru a desfasura actiuni de recrutare. Site-urile care promoveaza joburi se regasesc, de asemenea, printre optiunile lor, in timp ce 31% dintre respondenti au indicat Facebook ca fiind unul dintre cele trei canale pe care le utilizeaza pentru a recruta candidati.

Pentru a recruta entry level si juniori, oamenii de HR considera ca cele mai bune metode pe care le pot utiliza sunt: site-urile care promoveaza joburi (35%), mediul academic, in special asociatiile studentesti (24%) si Facebook (20%). Doar 14% dintre ei cred ca targurile de joburi sunt utile pentru a recruta entry level si juniori.

Avand in vedere ca rata generala a somajului in Romania a atins la sfarsitul anului 2017 nivelul de 4,6%, a gasi si a recruta entry level si juniori este din ce in ce mai dificil pentru diferite tipuri de companii. Oamenii de HR au fost nevoiti sa se adapteze si sa utilizeze alte metode, cum ar fi contactarea frecventa a universitatilor si asociatiilor studentesti sau, pur si simplu, folosirea Facebook-ului. In comparatie cu 2016, numarul oamenilor de HR care utilizeaza site-urile de joburi pentru a recruta candidati entry level sau juniori a scazut cu 18%. Chiar si asa, 35% dintre respondentii nostri folosesc aceste canale pentru a gasi candidati care au o experienta de munca limitata.’’

Beatrice Galatanu, Owner & Trainer My HR Lab

Pentru a recruta specialisti si manageri, 79% dintre respondenti considera ca LinkedIn este cel mai potrivit canal. Ceilalti si-au impartit optiunile intre site-urile specializate in promovarea anunturilor de recrutare, evenimente si conferinte, agentii de recrutare sau networking.

Atunci cand este necesar sa promoveze un anunt de recrutare, majoritatea oamenilor de HR iau in considerare site-urile de joburi (82%), sectiunea de cariere din site-ul companiei (75%) si LinkedIn (72%). 37% posteaza anuntul pe platformele interne ale angajatorului (ex. intranet), in timp ce 18% aleg Facebook.

La realizarea studiului au participat 456 de oameni implicati in procesele de resurse umane, care recruteaza pentru diverse companii prezente in Romania, companii care au intre minim 10 angajati si pana la peste 10,000 de angajati. 40% sunt specialisti (3-7 ani de experienta), 35% sunt seniori (peste 7 ani) si 25% sunt juniori (1-3 ani de experienta). 35% recruteaza pentru companii active in industria IT&C, 16% pentru sectorul Serviciilor Profesionale, 10% pentru industria Auto, 9% pentru Retail/FMCG, 7% pentru sectorul Financiar - Bancar, 4% lucreaza pentru agentii de recrutare, 3% pentru industria Farma. 62% lucreaza in Bucuresti, 10% in Cluj Napoca, 7% in Iasi, 5% in Timisoara, 7% in Brasov & Sibiu si 9% in orase precum Ploiesti, Pitesti, Oradea, Alba Iulia, Galati sau Constanta.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri