Odata cu cresterea populatiei de pe Glob, dinamica fortei de munca se modifica cu rapiditate de la an la an. In timp ce pentru job-urile din industria ospitalitatii, in constructii si pentru pozitiile ultra-specializate asistam la o penurie de angajati, pentru pozitiile de middle si top management concurenta creste exponential de la an la an.

Nu este de mirare faptul ca pentru a obtine un job middle-top procesul poate dura in jur de 4 luni, timp in care concurentii se confrunta cu sentimente de devalorizare si ajung in situatia de a accepta orice job pentru ca mai apoi sa-l paraseasca dupa doar cateva luni.

Alegerile gresite pot fi evitate cu vointa, incredere in sine, un CV profesionist si definirea unei strategii de job search. Targurile de job-uri, pe langa un video CV, ar trebui sa se afle prioritar pe lista strategiilor de "job search" ale candidatilor. Totusi, nu toti candidatii stiu ce sa faca la un targ de job-uri si cum sa exploreze din plin aceasta oportunitate unica de a se intalni direct cu angajatorii.

In ciuda aparentelor, candidatii percep targurile de job-uri ca pe spatii relativ neprietenoase. Insa pentru persoanele care au o strategie si stiu cum sa relationeze cu reprezentantii companiilor, acesta este un spatiu de relansare profesionala rapida.
Iata mai jos 8 sfaturi care te vor ajuta sa-ti triplezi sansele de a-ti gasi un job la un asemenea targ:

  1. Incearca sa obtii de pe net lista cu toate companiile participante si alege-le doar pe cele care te intereseaza. Concentreaza-te pe acestea in loc sa ratacesti de la stand la stand fara nici un rezultat.
  2. Mergi la intrare pentru a verifica planul targului si unde sunt plasate mai exact stand-urile
  3. Mergi la companiile alese si cere-le o lista cu job-urile disponibile
  4. Retrage-te in liniste cu aceste liste pentru 1-2 ore. Cauta pe site-ul companiilor pozitiile deschise si cerintele pentru acestea
  5. Intoarce-te pentru a doua oara la standurie companiilor de care esti interesat si solicita o carte de vizita de la reprezentantii de la stand, mentionand ca esti interesat de un anume opening. In conditii diferite, cei cu care vorbesti pot fi aproape intangibili.
  6. Daca poti sa vorbesti chiar cu managerul care se ocupa de recrutare ai castigat 1000 de puncte. Acesta iti va da o multime de detalii care iti vor fi de un real folos in ce priveste persoanele pe care le cauta.
  7. Discuta relaxat si deschis, si mai ales abordeaza o atitudine entuziasta deoarece oamenii angajeaza oameni care le sunt placuti.
  8. Dupa discutia de la stand revino telefonic sau pe e-mail si reataseaza CV-ul. Nu uita sa mentionezi unde v-ati cunoscut si spune-le cat de incantat ai fost de companie si de pozitia despre care ati discutat !! Ajuta-i sa inteleaga ca tu esti solutia la problema lor si spune-le ca prezenta ta va face diferenta.

Chiar daca persoana cu care vorbesti nu pare a fi un reprezentant de seama, fii sigur ca a fost trimis de departamentul de resurse umane si iti poate face legatura cu aproape oricine din companie sau direct cu oamenii de decizie.

Pregateste-te dinainte cu un mini-speech care sa nu fie mai lung de 1 minut si sa fie cat mai natural. Capteaza-i atentia cu ceva ce te face unic sau te individualizeaza.

Daca nu esti hotarat/a acum, la o aplicatie viitare vei folosi numele si e-mailul persoanei in cauza pentru a face referire la faptul ca va cunoasteti deja.

Ti-e jena sa revii a doua oara? Nu este cazul – managerii sunt foarte ocupati si vor aprecia faptul ca esti proactiv. Revino cu un apel peste maxim o saptamana si cere-le detalii despre statusul pozitiei si programarilor la interviu.

La un asemenea targ te poti simti coplesit de numarul aplicantilor insa tu ai norocul sa fi citit acest articol, sa stii ca angajatorii valorifica contactul uman si sa pui in practica aceaste strategii simple dar eficiente.

Este foarte important ca ulterior sa fii persistent cu fiecare companie cu care ai vorbit si chiar daca nu obtii imediat ce vrei, te pot astepta surprize din cele mai neasteptate - deci pastreaza contactul cu ei prin e-mail.

Facand acest lucru, vei avea porti mereu deschise care au pornit simplu: de la un targ de job-uri.

Artemisa Negrila este fondatoarea AccesisPro.ro, o companie romaneasca care ajuta candidatii sa-si prezinte punctele forte in fata angajatorilor si sa-si perfecteze pachetul de promovare profesionala: CV-ul, video CV-ul, profilul Linked In, interviul si negocierea salariala.

Programele AccesisPro.ro dezvolta excelenta profesionala si ii sprijina pe cei care doresc sa exploreze noi oportunitati in cariera sa-si gaseasca un job implinitor.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri