La Spotify, angajatii nu se plictisesc niciodata, si asta pentru ca li se permite (de fapt, chiar sunt incurajati) sa isi schimbe responsabilitatile cat de des pot. Recent, Daniel Ek, CEO Spotify, a declarat intr-un interviu ca pentru el joburile sunt mai degraba "misiuni" si nu doar niste simple roluri statice.

"Angajatii nostri au la dispozitie o perioada de timp in care sa finalizeze un anumit proiect, apoi ii incurajam sa faca schimb de roluri cu colegii lor si sa treaca la un alt nivel si sa isi asume noi responsabiliati", a declarat Daniel Ek intr-un interviu pentru Fast Company, preluat de Business Insider.

"Consider ca joburile sunt, de fapt, niste misiuni. La Spotify, Iti poti pastra titulatura, insa nu vei avea acelasi job mai mult de doi ani", a completat acesta.

Conceptul nu a fost inventat de catre cei de la Spotify, ci a fost imprumutat de la fondatorul LinkedIn, Reid Hoffman, care considera ca joburile sunt "schimburi de responsabilitati" pe care angajatii ai trebui sa si le asume in jur de doi ani, dar nu mai mult de cinci.

Intr-o postare pe LinkedIn, Reid Hoffman a argumentat ca aceste "schimburi de responsabilitati" vin cu o multime de avantaje pentru angajati: simt ca munca lor este pusa in valoare, se simt motivati, isi asuma proiectele la care lucreaza si raman mai mult timp in companie.

Citeste si:
Ii "tradeaza" fata: chipul unui om spune daca se potriveste cu un job
Succes la interviul de...

"Atunci cand oamenii se gandesc la jobul lor ca la o misiune pe care o au de indeplinit, sunt mult mai transparenti atunci cand vine vorba de obiectivele pe care le au si mai sinceri in ceea ce priveste termenele limita. Toata lumea are de castigat, atat angajatorul, cat si compania pentru care lucreaza. In plus, acest tip de abordare ne ajuta pe noi, angajatorii, sa construim o relatie durabila cu angajatii si sa ii retinem cat mai mult in companie", a mai spus Reid Hoffman, seful LinkedIn.

Citeste si: Cum iau deciziile liderii de succes din Romania

Intrebat cum reuseste sa implementeze aceasta filosofie de munca in Daniel Ek, CEO-ul Spotify, a explicat ca in fiecare an ii aduna pe angajati si le pune o intrebare foarte simpla: "Esti sigur ca asta vrei sa faci pentru urmatorii doi ani?".

"Aceeasi intrebare mi-o pun si mie. Procesul este destul de chinuitor. Fara a sta prea mult pe ganduri, oamenii vor spune ca "da". Insa, in timp, se vede daca au fost sinceri si daca fac cu pasiune ceea ce si-au ales", a precizat seful Spotify.

Citeste si:
Drumul catre succes si prabusirea platformelor de social media
Drumul catre succes si...

Destul de putini angajati se adapteaza stilului de lucru mai putin obisnuit, impus de Daniel Ek la Spotify. Acesta a marturisit ca angajatii rezista la maxim 2-3 schimburi de roluri. Unii dintre ei aleg chiar sa plece din companie, insa nu pentru ca nu ar face performanta, ci pentru ca obiectivele lor nu mai coincid cu cele ale angajatorului.

Citeste si: Cum iti gasesti job pe LinkedIn: sfaturi de la expertii in cariera

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Cum stii ca e timpul sa-ti schimbi jobul: ce nu trebuie sa ignori