JYSK a intrat pe piata din Romania in 2007, iar in 11 ani, reteaua a ajuns la 62 de magazine si 770 de angajati. Atragerea si retentia talentelor a devenit o provocare pentru angajatorii din multe sectoare economice, iar retailul nu face exceptie. Pentru JYSK, cel mai dificil este sa recruteze in localitatile mici, acolo unde forta de munca a emigrat in orasele mari, dar si sa gaseasca candidatii potriviti pentru pozitiile de management.

"Exista, in mod clar, un deficit al fortei de munca in Romania, iar retailul este printre primele domenii afectate. In plus, pentru ca JYSK deschide multe magazine noi, trebuie sa angajam o echipa intreaga intr-un timp foarte scurt. Aceasta ar fi cea mai mare provocare "micro" pentru noi", a declarat, intr-un interviu wall-street.ro, Simona Carp, HR manager JYSK Romania si Bulgaria.

Intr-un an financiar, JYSK deschide aproximativ 15 magazine, ceea ce inseamna 150 de pozitii vacante noi. Cel mai greu de gasit sunt candidatii pentru pozitiile de managament, tocmai de aceea compania isi doreste sa promoveze talentele interne.

"Cautam oameni care sa fi avut o experienta relevanta in coordonarea de echipe si care sunt dispusi sa lucreze cot la cot cu ceilalti colegi, sa faca ceea ce face si un asistent de vanzari atunci cand e nevoie. In cultura scandinava, toate joburile sunt egale si colegii se ajuta unii pe ceilalti, indiferent de pozitie", a precizat Simona Carp.

La JYSK, managerii lucreaza impreuna cu specialistii HR la partea de retentie a angajatilor. Mai exact, de doua ori pe an, se organizeaza intalniri fata in fata, in cadrul carora fiecare angajat sta de vorba cu managerul direct si, impreuna, pun la punct un plan de dezvoltare a angajatului pentru urmatorul an.

Zilele in care ne bizuiam pe o diploma universitara pentru a avansa in cariera au trecut. Astazi, indiferent daca esti o persoana, un grup sau o organizatie, trebuie sa pui accentul pe dezvoltarea competentelor. Acest aspect este esential pe termen lung si este ceva ce noi le oferim si potentialilor angajati, si celor existenti

Simona Carp, HR Manager JYSK Romania si Bulgaria

Cat castiga angajatii JYSK

Pana la finalul lui 2018, reteaua JYSK urmeaza sa se extinda cu inca patru magazine. Obiectivul companiei este sa ajunga la 135 de magazine in urmatorii ani. Postul pentru care compania recruteaza cel mai des este cel de asistent vanzari, pentru ca aceste joburi sunt si cele mai multe. Intr-o echipa de magazin, cu aproximativ 12 angajati, 7 sunt asistenti de vanzari.

Un asistent de vanzari castiga intre 3.150 de lei si 3.900 de lei brut, cu tichete de masa si bonusuri incluse. "Angajatii din magazine au un sistem de bonusare in functie de vanzari si primesc spor de weekend de 25% si spor de sarbatori legale. In plus, toti angajatii JYSK au o reducere de 20% la orice produs JYSK", a spus Simona Carp.

In medie, un angajat JYSK sta in firma 3,5 ani, insa pentru a pastra talentele o perioada cat mai lunga de timp, compania dezvolta mereu politici de retentie si se asigura ca acestea tin pasul cu nevoile angajatilor. Asa este si cazul campaniei de employer branding "Joburi in stil scandinav", dedicata atragerii noilor angajati si retentiei celor existenti.

"Pe langa beneficiile de la angajare, oferim si unele in functie de vechime. Printre acestea se numara zile de concediu in plus, tichete de vacanta a caror valoare creste in functie de vechime. Cei mai talentati directori de magazin primesc o masina de serviciu pe care o pot folosi si in interes personal timp de un an. Este unul dintre cele mai apreciate beneficii din companie", a precizat Simona Carp.

Plan de evolutie in cariera

JYSK urmareste si incurajeaza promovarea angajatilor conform unui plan de cariera conceput in trepte. Fiecare etapa vine cu un plan de training.

De la Asistent vanzari poti avansa ca Responsabil pentru o anumita zona a magazinului, apoi ca Responsabil logistica, Director adjunct, Director de magazin in training si Director de magazin. Urmatorii pasi sunt Director de district in training si Director de District. Cautam talente in interiorul companiei si vrem sa ii motivam pe angajatii talentati, sa le dam sansa de a accesa posturi superioare

Simona Carp, HR managerul JYSK Romania si Bulgaria

In fiecare an, JYSK organizeaza o intalnire la care participa cei mai talentati angajati. "Oamenii fac schimb de idei, se cunosc mai bine si au diverse workshop-uri in urma carora managementul descopera ce actiuni poate face in viitor pentru a imbunatati activitatea din magazin", a adaugat aceasta.

Recrutare in era digitala

In era digitala, HR-ii si-au adaptat procesele de recrutare si nu se mai limiteaza doar la metodele clasice. Este si cazul celor de la JYSK, care pentru a avea mai mult succes, sunt prezenti pe retelele sociale, acolo unde tinerii din generatiile Y si Z isi petrec foarte mult timp. "Noi chiar ii incurajam pe angajati sa le arate tuturor cum este sa lucrezu la JYSK, prin postari pe Facebook si Instagram", a spus Simona Carp.

Mai mult, JYSK pregateste un proiect care va include si o componenta video in procesul de recrutare. "Compania va face publice cateva intrebari postate prin intermediul unor clipuri, iar candidatii vor raspunde tot prin clipuri", a conchis aceasta.

La inceputul anului 2018, s-a realizat un studiu de satisfactie a angajatilor in toate tarile in care activeaza JYSK. Pe o scara de la 1 la 100, angajatii JYSK Romania au un nivel al satisfactiei de 82, in timp ce nivelul mediu al satisfactiei angajatilor din grupul JYSK Nordic este de 77. Punctajul inregistrat este superior mediei pietei si mai bun decat media pe grup.

JYSK a incheiat anul financiar 2016 - 2017 cu o cifra de afaceri de 363 de milioane de lei si un profit de 54 de milioane lei, ceea ce reprezinta o crestere de 63%, respectiv 97% comparativ cu 2015 - 2016.

Citeste si: De ce angajatii cu multa experienta cauta o reorientare in cariera?

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri