Desi domeniul Resurselor Umane este adesea subapreciat de catre cei care nu fac parte din aceasta bransa, orice lider ar trebui sa stie ca acesta nu se refera doar la recrutarea personalului, ci si la implementarea unor strategii pentru retentia angajatilor in companie.

Nu de putine ori, firmele mici sau cele a caror experienta se afla la inceput tind sa ignore aceasta componenta a programului de management al resurselor umane. De altfel, idei preconcepute precum legatura stransa strict dintre retentia personalului si recompensele materiale te pot impiedica, uneori, sa vezi ce ii face cu adevarat pe oameni sa fie loiali, productivi si dedicati.

Cunoasterea succesului, sentimentul de siguranta si utilitatea, respectiv aprecierea celorlalti sunt doar cateva dintre lucrurile pe care ar trebui sa le iei in calcul pentru a obtine aceasta dedicare si loialitate de la angajati. Iata, asadar, care sunt factorii care contribuie la loializarea personalului si cum ii poti implementa in strategia ta de retentie:

Succesul si realizarile companiei

Atingerea unor obiective masurabile poate fi, in mod evident, un scop al antreprenorilor si al persoanelor aflate la conducerea unei companii, dar ideea dezimplicarii angajatilor aflati mai jos pe scara ierarhica este complet eronata. Acestia au la fel de multa nevoie de succes si de instrumente de masurare pentru acesta, pentru ca astfel talentul si abilitatile lor pot deveni palpabile.

Pe masura ce angajatii pot masura rezultatele unei companii, inclusiv la nivelul la care sunt implicati ei insisi, dezvolta un simt al apartenentei in cadrul companiei. Oamenii sunt fericiti atunci cand isi ating scopurile, iar transparenta realizarilor si posibilitatea de a le masura ii poate determina sa isi doreasca performanta. De asemenea, sa contribuie mai mult, si, implicit, pe termen lung la atingerea obiectivelor companiei.

Comunicarea eficienta si empatizarea

Un alt element esential al strategiei de retentie a personalului este dezvoltarea comunicarii interne in cadrul companiei. Asta inseamna ca informarea, empatizarea si scoaterea in evidenta a actiunilor si a oamenilor care s-au afirmat au un impact puternic asupra angajatilor. Comunicarea eficienta in interiorul companiei nu e menita doar sa asigure fluxul de informatii unilateral dinspre management catre ceilalti angajati; de fapt, acest flux trebuie sa fie bilateral si sa le ofere tuturor angajatilor ocazia de a schimba idei si pareri si de a gasi cele mai bune solutii.

Sedintele, discutiile 1 la 1, canalele de feedback si chestionarele interne sunt menite sa imbunatateasca acest flux, sa incurajeze discutarea problemelor, sa ofere mai multe perspective asupra situatiilor punctuale si sa ii ajute pe angajati sa se incurajeze, sa isi ridice moralul unii altora, sa stabileasca noi obiective si sa ii mentina fericiti. Pe scurt, sa le ofere sentimentul de apartenenta.

Avantajul competitiv si loialitatea

Retentia angajatilor se bazeaza intr-o masura destul de mare si pe avantajul competitiv, chiar daca acesta nu este singurul lucru care ii face pe oameni sa isi pastreze locul de munca si sa se dedice. Toti vrem sa lucram pentru un castigator. Ce te claseaza deasupra competitiei, care sunt rezultatele tale, de ce esti important in industrie, in comunitate si pentru clientii tai? - toate acestea pot fi motive pentru care oamenii raman la locul de munca pentru mai mult timp.

De asemenea, ca manager sau antreprenor, trebuie sa stii ca loialitatea este un raspuns la increderea si angajamentul pe care le oferi tu angajatilor si pe care le poti exprima prin asigurarea unei oferte salariale care include bonusuri si beneficii extrasalariale, printr-o cultura organizationala bazata pe respect, prin sisteme de gratificatii pentru performanta si pentru vechimea in companie.

Strategia de retentie a personalului este un proces complex care implica intelegerea nevoilor pe care le au angajatii si acoperirea acestora pe mai multe nivele, de la emotional la financiar. Cu siguranta, un specialist experimentat poate acoperi toate aceste nevoi, daca are resursele necesare.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri