George Butunoiu, unul dintre cei mai vechi specialisti in recrutare din Romania, a vorbit la Bucharest Food Summit despre deficitul de personal din tara, dar si despre cum ar trebui gestionata forta de munca. Bazandu-se pe experienta de 28 de ani in piata de recrutare, Butunoiu a facut cateva afirmatii indraznete, unele sustinute de catre reprezentantii mediului de afaceri, altele contestate.

Multe industrii din Romania se confrunta cu o lipsa de personal, insa cea mai recenta cercetare arata ca deficitul de forta de munca ar putea depasi un milion de angajati pana in 2021. Vestile proaste pentru angajatori nu se opresc aici. "Angajatii vor deveni din ce in ce mai scumpi si va continua sa fie asa pana cand salariile din Romania nu o sa ajunga la nivelul celor din Germania, Austria si Olanda", a declarat George Butunoiu.

Aceasta sustine ca business-urile afectate de lipsa de personal calificat pot minimaliza efectele acestui fenomen daca sunt pregatiti sa aplice cateva solutii. Una dintre ele se refera la inlocuirea oamenilor cu proceduri. "Cel mai valoros capital intr-o companie sunt procedurile si sistemele, nu angajatul. Cu proceduri bune, o companie se poate lipsi de 10% dintre angajati", a precizat George Butunoiu.

Una dintre cele mai mari greseli pe care le fac angajatorii este sa considere ca angajtii sunt cel mai valoros capital. Nimic mai fals. O organizatie este mai stabila atata timp cat este mai putin dependenta de anumiti oameni. "Angajatorii care cred asta au o mare problema. Atunci cand compania depinde prea mult de angajati se afla intr-o situatie de risc", sustine expertul in recrutare.

"De-a lungul timpului, managerii si directorii de companii mi-au confirmat ca atata vreme cat angajatorul depinde de cat mai putini oameni, business-ul este mai solicitat, ajungi ca angajatii sa fie ca niste piese de schimb pe care ii poti inlocui fara consecinte. Atunci business-ul este cel mai solid si cel mai profitabil", a completat acesta.

In ultimii ani, tot mai multe companii asigura bugete pentru programe de motivare si loializarea a angajatilor. Este o practica pe care au imbratisat-o tot mai multi angajatori, cu costuri destul de ridicate si care, in anumite cazuri, a dovedit ca nu ajuta la cresterea productivitatii muncii.

"Exista un mit potrivit caruia o companie merge bine daca se investeste in motivarea si loializarea angajatilor. In majoritatea cazurilor, aceasta practica functioneaza, insa nu trebuie considerat un adevar absolut. Motivarea si loializarea angajatilor costa mult si asta nu inseamna ca va ajuta la cresterea productivitatii", a explicat George Butunoiu.

Citeste si: Deficitul de talente, o gaura de 10 miliarde de euro pentru Romania

Angajatii nu trebuie sa investeasca in traininguri pentru angajatii cu performante slabe. Sunt "bani aruncati pe fereastra".

"Un alt mit in piata spune ca angajatii slabi trebuie ajutati sa ajunga la performantele celor buni. Este fals. Angajatorii nu trebuie sa investeasca in traininguri pentru angajatii slabi. Sunt bani aruncati pe fereastra. Sunt bani luati de la alte resurse care pot aduce ceva profitabil. Sa nu mai mentionam de frustrarile acumulate de cei care nu beneficiaza de traininguri", a mai spus acesta.

Recomandarea lui George Butunoiu pentru angajatorii care vor tina un angajat cat mai mult timp in companie este sa faca selectia dupa motivatie si personalitate si nu dupa experienta profesionala. "De aproape 30 de ani spun asta: toti sunt obsedati de experienta candidatilor si nu se uita la caracterul omului", a conchis Butunoiu.

Citeste si: De ce angajatii cu multa experienta cauta o reorientare in cariera?

Sursa foto: Agerpres / Angelo Brezoianu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri