9 din 10 angajatori sustin ca 2018 a fost un an mai dificil din punct de vedere al recrutarii fata de perioadele anterioare, potrivit unui studiu realizat de HappyRecruiter.com, creatoarea Dorei, robotul recrutor care face interviuri pe Facebook. Pentru a face recrutarea mai simpla in 2019, angajatorii spun ar avea nevoie de tehnologii de recrutare mai bune si investitii in marketing.

Principalele provocari ale angajatorilor in 2018 au fost: sa gaseasca candidati (38%), sa ii convinga sa accepte pachetele de beneficii (23%) si sa gaseasca persoane cu anumite tipuri de calificari (21%), potrivit HappyRecruiter.com. Provocarile sunt generate si de candidatii care nu mai ajung la interviuri (9%) sau de candidatii care parasesc companiile imediat dupa angajare.

85% dintre companiile care au luat parte la studiu au declarat ca, in 2018, recrutarea a fost dificil sau foarte dificil si doar 15% dintre respondenti au evaluat recrutarea mai facila sau la fel in 2018 fata de anii trecuti.

In opinia recrutorilor chestionati, principalele motive au fost asteptarile mai mari ale angajatorilor, pe de o parte, si nevoile tot mai mari de personal (20% fiecare). Emigratia/imigratia a fost declarata ca motiv principal de 11% dintre respondenti, iar problemele legate de sistemul de educatie de 10% dintre respondenti, in timp ce atitudinea candidatilor in timpul recrutarii (9%) si accesul tot mai facil la joburi (8%) sunt urmatoarele in topul motivelor identificate de recrutori.

2019, mai dificil decat 2018 in materie de recrutare

69% din angajatorii chestonati declara ca in procesul de recrutare folosesc mai mult retelele de socializare decat site-urile de joburi, in raport cu perioadele anterioare. Doar 1 din 5 recrutori foloseste tehnologiile noi in recrutare si, in medie, 1 recrutor suna 29 de candidati pentru a angaja o persoana, cu un minim de 3 apeluri si un maxim de 150.

Pentru a face recrutarea mai simpla in 2019, angajatorii declara ca ar avea nevoie de tehnologii de recrutare mai bune (25%), investitii suplimentare in marketing (20%), schimbari interne in companii (15%) si de o schimbare a atitudinii candidatilor in timpul procesului de recrutare.

Cat de fericiti au fost angajatii in 2018?

2 din 3 candidati intervievati au primit cel putin o oferta de a-si schimba jobul in 2018. 1 din 3 candidati isi schimba jobul pentru un pachet de beneficii mai bun. In acelasi timp, candidatii cauta angajatori cu politici interne mai bune (24%), un continut diferit al muncii (21%) si alte nevoi nu neaparat financiare. La schimbarea unui job, candidatii sunt foarte rapizi: 56,5% dintre respondenti declara ca si-au schimbat jobul in cateva zile.

Mai mult, 3 din 4 candidati se asteapta la o schimbare a jobului in 2019. Iata principalele motive pentru care candidatii declara ca si-ar schimba jobul in 2019. 67% dintre candidati nu lucreaza in domeniul in care au facut studiile, 1 din 3 respondenti declarand ca educatia primita nu se mai potriveste cu cerintele pietei muncii, in timp ce restul au ales domenii mai bine platite sau cu un continut total diferit de cel studiat.

Candidatii isi cauta de lucru in special prin retelele lor de incredere (rude/prieteni 33%), site-uri de joburi (30%), retele de socializare (20%) si agentii de recrutare (16%).

Citeste si: Manager: Recrutarea nu va putea fi niciodata automatiza complet

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri