23 Ianuarie 2019

Dezbatere: Cum schimba generatia Z piata muncii? Cat de pregatite sunt companiile pentru noile cerinte ale tinerilor?



Organizatiile din intreaga lume se pregatesc sa integreze o noua generatie, care schimba radical reperele. Cu inclinatii antreprenoriale, seriozitate, pragmatism si multa dorinta de schimbare, generatia Z va testa limitele si capacitatea de adaptare in piata muncii. Emisiunea "Inspiratie in Business" gazduieste o serie de dezbateri ce vor fi incluse intr-o lucrare de disertatie pentru MBA, in care analizam provocarile aduse de tineri in piata muncii, impreuna cu manageri si studenti sau elevi de liceu.

Invitatii primei dezbateri din aceasta serie au fost Daniela Raureanu, global events manager la o corporatie IT si Laurentiu Dascal, student la business si turism din cadrul IT si pasionat de e-commerce.

Daniela vede un mare avantaj in faptul ca generatia Z este prima tech native, in principal datorita usurintei de a adopta usor tehnologia, in viata privata dar si la birou.

"Le admir independenta. Este acea generatia care munceste pentru sine, e un pas important pentru progres. Mai mult, din tarile unde am organizat evenimente, observ ca reprezentantii generatiei Z sunt la fel, sunt mult mai apropiati intre ei, indiferent de tara in care provin. Sunt mai globali. De asemenea, este evident ca au o preferinta pentru lucrul individual. Am colaborat pe baza de proiect cu reprezentantii generatiei Z, imi place entuziasmul lor, sunt foarte seriosi. Intuitia si cercetarea mea personala imi spun ca genul de colaborare pe baza de proiect ar fi cea mai avantajoasa pentru angajati si angajatori", a declarat Gabriela Raureanu.

Laurentiu este pasionat de e-commerce si a observat pana acum, din studiile personale, ca rezultatele cele mai bune apar in echipa. "Sunt foarte atras de ideea de initia ceva nou, cu spirit inovativ, de a lansa ceva nou. Cred ca organizatia perfecta depinde de angajati, nu de clienti. Daca ai angajati buni, vor veni si clientii. De asemenea, cred ca liderul perfect este cel atent la nevoile angajatilor si care isi asuma riscuri, inclusiv financiare, ca sa motive angajatii si sa ii pastreze in companie", a mai spus Laurentiu Dascal.

Urmareste emisiunea integral.



Citeste si