Cea mai mare provocare pe care o intalnesc HR managerii in ultima perioada este recrutarea tinerilor din generatia Z. Unul dintre cele mai dezbatute subiecte in cadrul conferintei HR 2.0, organizata de wall-street.ro, a fost “Cat de pregatite sunt organizatiile pentru generatia Z”.

Dorin Bodea, general manager Result Development, a precizat ca noua generatie vrea sa-si conduca viata cum vrea, iar daca organizatiile nu se vor transforma si nu vor oferi angajatilor conditiile pe care si le doresc s-ar putea sa ajunga ca doar 15% din ei sa fie implicati.

O organizatie fericita nu inseamna doar un spatiu care arata bine, ci trebuie sa se simta aceasta fericire si in interior. Sunt studii care arata ca 65% din angajati si-ar diminua salariul numai ca sa-si schimbe managerul cu unul mai bun. Dar ce inseamna un manager bun?", a spus Dorin Bodea, general manager Result Development, la conferinta HR 2.0, organizata de wall-street.ro

Joburile si piata muncii se schimba odata cu necesitatile generatiilor Millennials si Z. Studentii de azi sunt reprezentatii principali ai generatiei Z. Cei dinaintea Millennials erau obisnuiti sa invete totul in profunzime si stiau ca, cu cat invata mai mul,t cu atat cresc mai mult pe plan profesional. Acum, tinerii din ziua de azi nu mai vor sa stie totul in profunzime, ci prin conexiuni laterale. Pentru ei nu mai conteaza sa invete un lucru in profunzime, pentru ca informatia este disponibila si conteaza sa cunoasca un anumit soft si sa stie un pic de engleza. Avem acces la toate informatiile omenirii, 70% din populatia globala are acces la internet si respectiv la cunoastere”, a spus Dorin Bodea, general manager Result Development.

"Este provocator sa te adaptezi Generatiei Z"

Tot in cadrul conferintei HR 2.0, Andra Antonescu, Cegeka HR director, a mentionat: “Este foarte greu si provocator sa te adaptezi generatiei Z pentru ca iti trebuie o anumita agilitate ca organizatie. Depinde de modelul de business, de mentalitatea celor care conduc business-ul si respectiv cat de deschisi sunt ei sa ofere toate cele necesare pentru generatia Z. Trebuie sa gandim orice schimbare la nivel de buget, pentru ca toate beneficiile costa si nu este deloc usor”.

Unul dintre beneficiile pe care compania Lugera le ofera angajatilor este posibilitatea de a lucra remote. "Trei zile pe saptamana, oamenii pot lucra de acasa. In fiecare zi, oamenii vin sa munceasca de la birou. Surprinzator! Cred ca, de fapt, nu tine de faptul de a lucra sau nu de acasa, ci de a avea puterea de a decide de unde vrei sa lucrezi. Daca te simti bine sa vii la birou si daca te simti cu comunitatea din care faci parte, atunci cu siguranta ca vei veni la birou.

Beneficiile au mai mult un impact psihologic asupra angajatilor, spun specialistii in resurse umane. Practica a aratat ca cele mai multe beneficii pe care le acorda angajatorul nu sunt accesate”, a spus Cristina Savuica, chief happiness officer Lugera.

Ce isi doresc salariatii de la angajatori

Conform unei cercetari recente, efectuate de CBRE in parteneriat cu Universitatea Twente din Olanda, optimizarea conditiilor de munca din spatiile de birouri a dus la cresterea productivitatii angajatilor cu valori ce s-au incadrat intre 10% si 45%, intr-o perioada de sapte luni.

Am ajuns la concluzia ca angajatii din toate generatiile au trei factori pe care si-i doresc: tehnologie, flexibilitate/agilitate si wellness”, a subliniat Mihai Paduroiu, head of advisory & transaction services CBRE.

Pentru a crea un mediu de lucru creativ, CBRE imbina tehnologia cu principiile de wellness si flexibilitatea solicitata de piata: de la gasirea unui amplasament cu acces la spatii comerciale, pana la gandirea unor spatii flexibile, in care se pune accent pe luminozitate, prezenta plantelor, a mobilierului ergonomic, a spatiilor destinate relaxarii sau a salilor de sport.

“Eu nu prea cred in lucrul de acasa pentru ca oamenii au nevoie de socializare. Cu cativa ani in urma cand veneau companiile sa inchirieze spatiu de birou ne intrebau ce capacitati tehnice are cladirea, dar mai nou observam elementul uman. Oamenii vor sa aiba totul langa ei, incepand de la magazine, gradinite, scoli, parcuri, transport public pana la farmacii, spalatorii, sali de sport si altele. Toti vor mancare rapida si sanatoasa, dar nu vor fast food. Oamenii vor sa vina la munca de placere si de aceea au nevoie de o atmosfera”, a adaugat Antoniu Panait, managing director Vastint Romania.

Citeste si: Cercetator in leadership: Liderii trebuie construiti din Generatia

Partenerii Conferintei HR 2.0. sunt Lugera, VASTINT, Cegeka, CBRE, myhive si Result.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri