Nu mai este niciun secret pentru nimeni ca angajatii fericiti sunt printre cei mai productivi. Acesta este si motivul pentru care tot mai multe organizatii fac eforturi pentru a crea un mediu de lucru pozitiv si creativ, care sa ii inspire pe angajati. In 2015, Deloitte a descoperit, in urma unui studiu, ca 87% dintre companiile chestionate puneau pe primul loc retentia si fidelizarea angajatilor. Trei ani mai tarziu, in 2018, datele unei cercetari Gallup aratau ca doar 15% dintre salariati se simteau loiali companiei la care lucrau.

Louis Carter, specialist in resurse umane, spune ca motivul pentru care angajatii nu sunt loiali unui loc de munca este din cauza companiilor, care nu au programe de stimulare eficiente.

Potrivit expertului, cheia pentru a-i face pe angajati fericiti si pentru a-i tine cat mai mult timp in companie este crearea unei relatii bazate pe emotie. Explicatia lui Louis Carter se bazeaza pe o serie de cercetari care au demonstrat ca angajatii implicati emotional sunt mult mai motivati sa faca performanta, spre deosebire de cei care nu sunt atasati de locul de munca.

Iata mai jos cateva sfaturi pentru a creste angajati fericiti:

Pune accent pe aspectele pozitive

Atunci cand evalueaza performantele angajatilor, recrutorii ar trebui sa se concentreze pe ceea ce acestia pot imbunatati si mai putin pe ceea ce nu au facut bine, scrie investors.com.

Citeste si:
Metode prin care companiile pot recruta cei mai buni oameni
5 metode prin care companiile...

"Intotdeauna este de preferat sa dai sfaturi unui angajat, in locul unui feedback negativ", spune Louis Carter.

Citeste si: Cum ajuta campaniile de Employer Branding angajatorii? Ce risca cei care le ignora?

Defineste foarte bine directiile de lucru

Obligatia recrutorilor este sa defineasca foarte clar care sunt rolurile angajatilor, ce asteptari au de la ei si care este cadru de lucru.

"Fara o buna organizare, oamenii devin nervosi, au senzatia ca isi irosesc timpul si nu vor ezita sa isi caute un alt loc de munca", a mai spus Carter.

Citeste si:
Fostul HR Manager al BBC vine in Romania
eJobs organizeaza prima...

Plateste-ti angajatii in functie de merit

Potrivit unui studiu Gartner lansat recent, circa 40% dintre angajatii din SUA care si-au schimbat jobul au declarat ca si-au parasit angajatorii din cauza ca nu erau platiti corect.

Retentia angajatilor va ramane mereu principala preocupare a companiilor. "Atunci cand un angajator ofera cresteri salariale si beneficii unor angajati care nu au performanta ar trebui sa se astepte ca viata lui sa se transforme intr-un iad. Pentru ca niste angajati neproductivi inseamna castiguri mai putine pentru companie, adica mai putine resurse financiate pentru bonusuri", a explicat expertul in resurse umane.

Ceea ce trebuie sa faca organizatia, este sa le ofere angajatilor incredere, respect, relatii profesionale care sa dureze. Doar asa pot companiile creste angajati fericiti si productivi.

Ofera-le angajatilor autonomie

Orice companie ar trebui sa-si incurajeze angajatii sa vina cu idei noi si sa le ofere resurse pentru a le pune in practica. David Herranz, presedintele Adecco SUA, numeste acest proces "intraprenoriat". "Acest mod de lucru ii face pe angajati sa gandeasca precum niste antreprenori si sa aprecieze si mai mult rolul pe care il au intr-o companie", a precizat Herranz.

Citeste si:
Trei idei pentru a gasi cei mai buni candidati din piata muncii
Angajatul ideal: trei idei...

Toti angajatii trebuie sa stie ca ideile lor sunt auzite. "E important sa ii incurajezi pe oameni sa isi spuna ideile, sa isi expuna proiectele. Ajutandu-i sa gandeasca la scara mare, vei ajunge sa lucrezi cu oameni pasionati de ceea ce fac, fericiti, care inoveaza mereu", a precizat David Herranz.

Angajatii au nevoie de feedback

Un studiu realizat de Google arata ca o echipa de succes este aceea in care fiecare angajat primeste feedback la finalul proiectului.

"Este important sa vorbim despre munca noastra. La finalul lunii sau la finalul unui proiect trebuie sa adunam echipa si sa vorbim deschis despre ce a functionat, ce nu a functionat, care au fost obstacolele, ce ar trebui schimbat", a spus Aaron Dignan, om de afaceri si scriitor.

Care e misiunea companiei

Angajatii trebuie sa stie care este misiunea companiei pentru care lucreaza, de ce se trezesc in fiecare dimineata ca sa mearga la job.

Organizatiile care vor sa retina angajatii cat mai mult timp in companie trebuie sa fie transparenti si sa comunice care sunt valorile pe care le promoveaza si care este cultura organizationala pe care fiecare angajat trebuie sa o asimileze.

Citeste si: Expert HR: Banii nu motiveaza angajatii pe termen lung. Leadershipul face diferenta

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
5 lucruri importante cand recrutezi si vrei sa scalezi rapid