Romania se confrunta cu o situatie dificila pe piata muncii. Potrivit unui studiu Manpower, Romania se afla pe locul trei in lume in ceea ce priveste deficitul de personal (72%).
"Viitorul pe piata muncii nu arata tocmai bine. Scaderea natalitatii, iesirea la pensie, migratia vor face ca Romania sa aiba de suferit in urmatorii ani, iar criza fortei de munca s-ar putea adanci. Pentru a evita o tragedie, sistemul de educatie trebuie regandit, conectat la realitatea economica. De asemenea, statul roman ar trebui sa investeasca intr-un program de sprjin financiar pentru firmele care se implica si care angajeaza forta de munca tanara. Pentru a rezolva criza fortei de munca, companiile ar trebui sa fie pregatite sa investeasca mai mult in formarea angajatilor si in ideile lor", a declarat Daniel Mereuta, director general Optima, firma romaneasca de outsourcing.
Citeste si:
Compania investeste in tinerii aflati la inceput de drum, dar si in persoane care nu si-au definit inca traseul profesional. Concret, Otpima ii ajuta pe tinerii din Brasov si Iasi sa isi stabileasca obiectivele de cariera si ii antreneaza in marketing si vanzari.
"Pe langa asumarea unui model educational intern, scopul companiei noastre este acela de a crea un mediu intraprenorial care sa genereze inovatie pentru dezvoltare. Sustinem ideile si investim in tinerii cu potential, iar secretul pentru a avea succes, este sa stii sa te adaptezi constat la contextul pietei. Suntem constienti ca acumularea unei experiente profesionale este principalul obiectiv pe care il au tinerii, in momentul de start al carierei lor si principalul declansator al deciziei de angajare. Tocmai din acest motiv, venim in sprijinul tinerilor cu un program de traininguri gratuite pe care le oferim in afara companiei, oricui doreste sa aprofundeze sau sa invete ceva nou, in special in zona de sales si marketing aplicat. Credem ca este de datoria noastra sa incepem sa fim proactivi in pregatirea viitorilor colegi si sa punem umarul la reducerea decalajului intre ceea ce isi doresc angajatorii si oferta de competente existenta in piata", a precizat Daniel Mereuta.
Citeste si:
In 2018, Optima a inregistrat o crestere de 35% a cifrei de afaceri. Aceasta dezvoltare se bazeaza pe noi proiecte cu clienti existenti si pe noi parteneriate. "Optima a demarat proiecte importante de atragere si de formare a actualilor si viitorilor angajati, precum si initiative pentru extinderea serviciilor noastre de vanzari in mediul online. Toate aceste strategii ne-au ajutat sa ne consolidam echipa si sa ne extindem. In prezent, avem deja 400 de colegi in echipele din Bucuresti, Iasi si Brasov care pot genera un input consistent din punct de vedere al inovatiei", a conchis Daniel Mereuta.
Citete si: Zeci de cursuri de formare profesionala incep in aprilie
Sursa foto: Optima
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: