Managerii nu sunt importanti doar pentru ca stau in fruntea echipelor, dar au si un aport major in performanta oamenilor care ii urmeaza in ierarhie. Iar una dintre cele mai importante abilitati ale unui manager este capacitatea acestuia de a delega sarcinile.

In incercarea Google de a demonstra tuturor ca rolul de sef nu este necesar in companii, gigantul a descoperit exact oposul. O cercetare ce s-a intins pe durata a zece ani a demostrat ca acestia nu doar conteaza in companii, dar pot influenta semnificativ performanta echipelor lor. Mai mult, dupa ce a aratat ca managerii sunt importanti, cei de la Google au dorit sa afle care sunt comportamentele care ii fac pe unii mai eficienti decat pe altii, scrie Business Insider.

Una dintre cele mai importante abilitati pare a fi cea de a le da putere decizionala celorlalti, adica asa numitul micro-managing. Daca nu au un sentiment de proprietate si de conextiune cu munca lor, nu vor conta abilitatile pe care le au angajatii, accesul lor la invatare sau la opotunitati de colaborare. Astfel ca oamenii din echipe au nevoie de motivatia de a lucra inainte de orice altceva.

Una dintre cele mai usoare forme de a-si motiva oamenii pentru un manager este sa le delege o parte din sarcini.

Invatarea oamenilor pentru a fi pregatiti sa preia o parte dintre sarcini presupune un efort mare. Procesul de formare a unei persoane care sa inlocuiasca managerul poate fi un mare consumator de timp, incat unii vor prefera sa se incarce cu sarcini, cu riscul unui burn-out, decat sa ii invete pe ceilalti.

Pentru a fi inteles mai usor, Google a spart acest proces in sapte pasi:

1. Arunca o privire pe munca pe care o vor face. Discuta despre scopul si semnificatia proiectului. Spune-le angajatilor de ce i-ai ales si impactul pe care munca lor o va avea asupra businessului.

2. Descrie noile responsabilitati. Vorbeste cu oamenii despre rezultatul dorit si expune-ti clar asteptarile. Ei trebuie sa stie ce iti doresti sa obtii, nu cum. Este esential sa le oferi autonomie si sansa sa invete si sa creasca in urma acestei experiente, nu doar sa te copieze.

3. Cere-le intrebari, reactii, sugestii. Poarta un dialog, nu un monolog si asigura-te ca omul care preia din sarcinile de manager are toate informatiile pentru a-si asuma responsabilitatile si pentru a raspunde asteptarilor.

4. Asculta-i opiniile si raspunde-i cu empatie. Aspecte necesare pentru ca acest teritoriu este nou pentru angajat. Scapa-i de anxietate si creeaza un mediu sigur din punct de vedere psihologic, in care angajatul sa se simta confortabil si sa isi exprime preocuparile, sa discute despre derapaje si sa iti ceara ajutorul.

5. Arata-le impactul asupra echipei. Pentru ca angajatii sa inteleaga impactul muncii lor si sa actioneze in consecinta, trebuie sa te asiguri ca inteleg cum sa sustina initiativele celorlalti colegi.

6. Incurajeaza-i. Angajatii nu isi vor asuma responsabilitatea pana nu ii incurajezi sa o faca. Asigura-te ca au inteles ca te bazezi pe ai sa aduca rezultate.

7. Monitorizeaza-le activitatea. Chiar daca acestia se bucura de autonomie, asigura-te ca angajatii stiu reperele critice pe care trebuie sa le atinga si cum arata succesul pentru a masura progresul.

Delegarea sarcinilor nu este usoara, insa, ca manager, trebuie sa o privesti ca pe o investitie in angajati. In acest fel, ei invata, iar tu castigi mai mult timp pentru a aborda si alte sarcini.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri