Pentru a pune pe picioare o mica afacere nu ai nevoie de investitii foarte mari, dar functionarea unui business la inceput de drum implica multa munca si implicare, de aceea unele idei au sanse mai mari sa fie aducatoare de profit fata de altele.

Daca ai pus deoparte niste bani si vrei sa devii propriul tau sef, poti alege din zecile de idei de afaceri pentru businessuri mici pe cea care se potriveste aspiratiilor tale. Cu un buget de aproximativ 5.000 de euro poti avea o firma care livreaza mancare, o florarie, un stand portabil cu sucuri naturale, poti oferi servcii de curatenie sau pot face meditatii cu copii. De asemenea, retailul este unul dintre domeniile in care poti investi pentru ca ulterior sa obtii venituri profitabile. In prezent, se bucura de succes magazinele online, in care poti vinde produse dintre cele mai diverse: de la haine, rame de ochelari si alte accesorii pana la lumanari handmade si produse cosmetice. In 2018, in Romania, valoarea cumparaturilor online a depasit pragul de 3,5 miliarde de euro, cu aproximativ 30% mai mult decat in anul anterior.

In prezent, clientii au mai multe optiuni cand vine vorba sa aleaga un serviciu de care au nevoie, de aceea provocarile unei mici afaceri cresc.

Sa conduci un business nu e niciodata un pariu sigur, dar sunt cateva strategii care te pot ajuta sa iti revii dupa un impas si cu care poti creste profitabilitatea si vizibilitatea companiei tale.

1. Reinventeaza-te

Nu trebuie sa ai o companie mare, cu tehnologii de inalta calitate, pentru a-ti reinventa businessul. De fapt, cu cat o afacere este mai mica, sansele de a schimba directia si a reintra in forta pe piata sunt mai mari. Pentru a reinventa o afacere, este important sa stii care iti sunt punctele slabe si cele forte. Vor clientii sa cumpere aceleasi produse sau servicii care au reprezentat punctul de pronire al afacerii tale? Industria s-a modificat de la intrarea ta pe piata? Ai tinut pasul cu schimbarile? Ce ii lipseste businessului tau pentru a fi din nou competitiv? Iata cateva intrebari pentru care ai nevoie de raspunsuri ca sa identifici cele mai profitabile decizii pentru afacerea ta.

2. Fii o prezenta in mediul online

Retelele sociale sunt un bun „carlig“ pentru a castiga mai multi clienti, de aceea prezenta constanta a afacerii tale in mediul online este recomandata. Prin intermediul social media - care este un instrument de marketing ieftin si versatil - poti stabili un contact direct cu clientii actuali si potentiali. Majoritatea afacerilor mici (63%) folosesc retelele sociale pentru a-si construi brandul online. In plus, pentru ca rezultatele sa fie cat mai bune, este indicat ca managerii sa stabileasca strategii care sa corespunda nevoilor si resurselor lor. O cercetare recenta arata ca 38% din afacerile mici aleg sa nu foloseasca social media pentru a-si promova afacerea.

3. Elimina cuvantul „nu“ din vocabularul de business

Cuvantul „nu“ ar trebui sa fie exclus din vocabularul unei afaceri, pentru ca, in aceasta perioada in care exista pe piata numeroase businessuri mici care pot fi competitori de seama, adaptabilitatea este esentiala. Asadar, inca dinainte de a incepe businessul tau, ar trebui sa fii pregatit sa faci orice este necesar pentru a-ti sustine afacerea. In cazul in care clientii au nevoi diferite fata de ce le oferi tu, este recomandat - pentru a supravietui in mediul afacerilor - sa te conformezi cererii lor si sa nu refuzi schimbarea. De asemenea, ai nevoie de o echipa flexibila care sa se poata adapta usor la schimbari.

Cercetarile arata ca 20% dintre micile afaceri esueaza in primul an, 30% - in cel de-al doilea an, iar 50% nu mai au succes dupa cinci ani. Daca nu vrei sa faci parte din statistici, este important sa te adaptezi mereu cerintelor pietii.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri