Piata muncii este intr-o continua transformare si eficientizare a proceselor, iar evolutia tehnologica este extrem de importanta. O aplicatie automata de mesagerie text, chatbot, ar putea ajuta departamentele de HR sa isi creasca productivitatea si sa isi creasca eficienta in munca, sustine dezvoltatorul TotalSoft.

Un procent de 80% dintre angajati folosesc cel putin o aplicatie de trimitere a mesajelor text in scop profesional., arata studii internationale. De asemenea, 89% dintre consumatori prefera sa solicite suport din partea companiilor prin mesaje text. Peste 145 de miliarde de mesaje text sunt trimise in fiecare zi la nivel global. In prezent, aplicatiile de mesagerie sunt cele mai folosite caracteristici ale telefoanelor inteligente si reprezinta cea mai populara forma de comunicare.

In acest context, TotalSoft dezvolta o aplicatie automata de mesagerie text, chatbot, pentru a ajuta departamentele de HR sa isi creasca productivitatea. Aplicatia va utiliza Machine Learning pentru a simula conversatia umana pe baza caracterelor introduse in interfata de chat. Un element inedit este faptul ca transmiterea de mesaje catre „noul asistent virtual” se poate face folosind orice platforma de comunicare: Facebook Messanger, Skype, WhatsApp, Slack, etc.

„Chatbotii de HR transforma experientele angajatilor. Observam un apetit crescut pentru adoptarea aplicatiilor de chatbot printre companii. Nu doar ca chatbotii cresc eficienta fortei de munca, reduc costurile, dar ei contribuie si la livrarea de experiente mai bune pentru angajati”, a declarat Mihai Gavan, HCM global sales director la TotalSoft.

Reducerea consumului de hartie in companii

Mentinand acest trend de inovatie, TotalSoft anunta de asemenea introducerea conceptului de „paperless” in departamentul de HR, pentru a fluidiza procesele si a simplifica fluxul de angajare. De exemplu, in momentul in care un candidat devine angajat, semnarea contractului de munca de ambele parti se face cu ajutorul semnaturii electronice, eliminand orice document printat. Din punct de vedere al candidatului, procesul este foarte simplu si implica cateva click-uri in urma unei notificari primite pe email, contractul de munca semnat electronic de ambele parti avand aceeasi valoare legala ca si cel semnat fizic. Aceasta functionalitate poate fi replicata pentru toate documentele gestionate de catre departamentul de resurse umane si vine in completarea procesului de digitalizare asigurat de platforma Charisma HCM.

Principalele procese de HR care beneficiaza de pe urma unui asistent personal de tip chatbot

Relatia angajatului cu departamentul de HR poate fi stresanta, datorita repetatelor solicitari administrative care, desi sunt in esenta simplu de rezolvat, necesita timp pentru ambele parti. Un asistent personal de tip chatbot poate fi o interfata prietenoasa care raspunde rapid la intrebari precum cele legate de managementul timpului, eliberarea de adeverinte si alte documente standard de HR, administrare date personale, proceduri interne sau acces la date de contact ale colegilor.

Astfel, informatii legate de zilele de concediu disponibile sau depunerea unei noi cereri de concediu, fie ca este vorba despre concediu de odihna, medical, fara plata sau despre concediu rezultat in urma unui eveniment deosebit precum nasterea unui copil sau nunta, dar si tot ce tine de obtinere aprobarilor necesare pentru „work from home” sunt la un mesaj distanta.

Mai mult, cu ajutorul unui asistent personal de tip chatbot, adeverintele pot fi emise automat si rapid pe baza unui formular standard, primind chiar si numar de inregistrare atunci cand este trimisa pe email catre solicitant. Inclusiv datele personale din contractul de munca pot fi verificate si actualizate printr-o scurta discutie cu un chatbot.

Desi pare greu de crezut, acum este foarte usor sa rezolvi toate aceste probleme transmitand mesaje simple catre un asistent virtual cu care te poti conecta folosind orice platforma de comunicare: Facebook Messanger, Skype, WhatsApp, Slack, etc. Solutia este astfel in concordanta cu trendurile pietei si va fi din ce in ce mai apreciata de generatiile care debuteaza acum pe piata muncii.

TotalSoft, companie romaneasca infiintata in 1994, este unul dintre cei mai importanti furnizori de sisteme informatice de business (ERP, HCM, CRM, DM si BI) din Europa Centrala. Compania are o echipa de peste 500 de specialisti si proiecte in 45 de tari, pe patru continente.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri