Industria auto din România este unul dintre cele mai afectate sectoare de efectele pandemiei de coronavirus. Specialiștii din piața muncii se așteaptă la un efect de domino în acest sector, în care pe lângă companiile mari, emblematice din piață, să fie puternic afectați de reducerea activității, sub efectele coronavirusului, și actorii mai mici.

”Industria de automotive este cea mai afectată, însă nu mă refer doar la marile companii precum Ford sau Dacia, ci și la furnizorii lor, pentru că este un efect de domino. Sunt companii mici, dar și mai mari, unii au chiar și peste 1000 de angajați, furnizori ai celor două companii, care probabil nu au vizibilitatea brandului pe care le au cele mari, dar care vor intra și ele într-o întrerupere de activitate, adică în șomaj tehnic, pentru că nu știu ce se va întâmpla”, a declarat pentru wall-street.ro șeful companiei de recrutare Adecco.

Mai mult, specialistul în recrutare a precizat că, în prezent, o mulțime de companii cu care lucrează sunt într-o stare de ”stand by”, de așteptare, neștiind ce se va întâmpla mai departe și preferând să își protejeze angajații sau să rămână în șomaj tehnic o perioadă.

”Părerea mea este că la un moment dat lucrurile își vor reveni și își vor reveni destul de bine, pentru că tot ceea ce nu se întamplă în perioada aceasta va trebui recuperat peste câteva luni și nimeni, în momentul de față, după ani de zile în care nu găseam personal, nu o să vrea să își piardă personalul”, a detaliat Florin Godean.

Declin major pentru companiile antreprenoriale mici

Florin Godean a mai scos în evidență și efectele crizei generate de coronavirus cu precădere în companiile anterprenoriale mici, care se luptă acum să ”supraviețuiască”.

”Acestea sunt companii care reușeau sa supraviețuiască într-un anumit ecosistem, care la ora actuală nu mai există. Vorbim de cei care au o pesiune, sunt companii care au adus oameni din afară, din Vietman, de exemplu, și care au salarii mari. Sunt costuri care continuă să curgă. Dupa HoReCa vin și furnizorii lor, ei vor trebui sa suporte chirii, amortizări, bănci, rate. Acolo cred că va fi durerea, mai degrabă decât în automotive, unde companiile multiaționale au un plan de continuitate, au baze solide, fără riscuri serioase

Companiile antreprenoriale sunt supuse riscurilor, mai ales în astfel de perioade.

În HoReCa activează în jur de 40.000 de societăți comerciale, cu o cifră de afaceri în jurul a 3 miliarde de euro și aproximativ 400.000 de angajați. Organizația Patronală HORA, autoritatea reprezentativă a industriei ospitalității românești, și-a exprimat public îngrijorarea cu privire la efectele care se resimt în industria ospitalității, ca urmare a crizei turismului la nivel mondial, create de răspândirea virusului COVID-19.

Conform unui sondaj realizat de industrie, până la data de 18 martie, vânzările scăzuseră cu 80%, iar peste 85% dintre societăți vor închide și vor fi nevoiți să trimită astfel peste 28.000 de angajați în șomaj.

Ce măsuri recomandă Adecco autorităților

Adecco România recomandă autorităților să ia măsuri financiare concrete pentru a proteja persoanele, dar și business-urile afectate de criza curentă, generată de coronavirus. Printre măsurile propuse de compania de recrutare se numără reducerea sau anularea impozitului pe venit în sectoarele afectate, posibilitatea de a obține semnătura digitală în mod gratuit și testarea gratuită sau subvenționată a angajaților.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri