Micșorarea impozitelor și contribuțiilor de asigurări sociale este o măsură așteptată de angajatorii care suferă din cauza crizei generate de pandemia de coronavirus. Fără povara acestor taxe, companiile cu dificultăți de activitate ar putea să își păstreze salariații, în loc să îi disponibilizeze, a declarat pentru wall-street.ro Andreea Ion, director de HR la nivelul grupuluI Druckfarben, care produce vopseluri.

Despre măsurile anunțate de autorități pentru sprijinirea mediului de afaceri, aflat sub presiunea efectelor pandemiei, Andreea Ion, specialist în HR, cu o vastă experiență în piața muncii, consideră că puteau fi și mai eficiente, adăugând însă că, sub noutatea fenomenului, peste tot în lume doar ”se sting incendii”.

”Întotdeauna se poate mai bine, dar nu trebuie să uităm că și autoritățile sunt într-o situație nouă, că nu au mai trecut prin așa ceva și încearcă să învețe și să se adapteze din mers. Mai cred că nu trebuie să facem comparații cu celelalte state care au o forță economică uriașă - poate putem replica niște măsuri, dar nu din punct de vedere al sumelor acordate sau a duratei acordării acestora. Deciziile sunt reacții la probleme care apar, unele greu de anticipat”, a explicat Andreea Ion.

Fără a fi un finanțist, ci doar un om care citește și este interesat și de cifre, cred că peste tot în lume, în acest moment «se sting incendii»

Tot ea ar propune autorităților, pentru sprijinirea mediului de afaceri, flexibilizarea cadrului legislativ privind munca temporară, telemuncă sau munca la domiciliu.

”Probabil că munca de acasă va continua și după ce lucrurile se vor calma și activitatea se va relua. Pentru că multe companii nu au avut logistică necesară să mute parte din activități în on-line, s-au confruntat, pe lângă criză economică și cu panică de a veni la serviciu a propriilor angajați, de aceea un sprijin acordat companiilor mici mijlocii să se digitalizeze ar fi de ajutor. Fie prin suportarea sumelor de implementare unor astfel de sisteme, fie prin posibilitatea de eșalona costurile unei astfel de implementări”, a reliefat Andreea Ion.

Cum s-a adaptat producătorul de vopseluri la situația actuală

În această perioadă, esențiale sunt adaptabilitatea și rapiditatea în luarea deciziilor, spune Andreea Ion, care arată că în Druckfarben, compania pe care o reprezintă, au fost luate o serie de măsuri pentru protejarea angajaților.

”În primul rând ne-am adunat, ne-am pus la masă (la început face to face, acum din ce în ce mai des virtual) și am făcut planuri - organizarea, planificarea, echipa și mintea limpede ajută mult în situații de criză. Am recurs la muncă la domiciliu, acolo unde specificul activității a permis-o, am creat programe de lucru individualizate astfel încât să nu fim foarte mulți la birou în același timp, iar colegii care vin cu mijloacele de transport în comun să evite aglomerația și ținem ședințele pe skype și zoom, chiar și atunci când suntem la birou”, a explicat Andreea Ion.

S-ar putea să nu pară mare lucru, dar pentru o companie de producție, în care niciodată nu s-a lucrat de acasă și în care programul este program, a fost provocator.

Andreea Ion a adăugat că în mod special, în perioade de criză, comunicarea este cheia.

”De aceea ne asigurăm că îi informăm periodic pe colegi, că fiecare șef de department are toate informațiile și le livrează către colegii pe care îi coordoneaz, că suntem în permanență legătură cu clienții și furnizorii noștri. Suntem conduși de emoții, iar oamenii nu uită ușor cum i-ai făcut să se simtă, dacă ai fost sau nu alături de ei într-un moment dificil”, a explicat reprezentantul Druckfarben.

Odată cu declanșarea crizei, 20% din cei 120 de angajați ai producătorului de vopseluri Druckfarben lucrează de acasă

”Cred că va fi o perioadă în care oamenii de HR își vor consolida pentru totdeauna poziția sau vor pierde «jocul». Pot fi cu adevărat parteneri de business, încercând să găsească soluții inovative pentru oameni și companii, comunicând constant, consistent și onest. O să fie interesant să facem HR cu bugete diminuate semnificativ, să ținem conectați și motivați oamenii, să nu le dăm mai multe motive să fie neliniștiți. Mulți oameni de HR se concentreaz pe partea «hard» a meseriei lor, adică pe aspectele operaționale , lăsând pe un loc secundar angajații, uitând că ei trebuie să fie «motorul» și după ce această perioadă va trece. A găsi echilibrul între cele două părți, va decide ce «turație" va avea motorul companiei în viitor”, a încheiat Andreea Ion, director de HR la nivelul grupuluI Druckfarben.

Druckfarben este o companie grecească, cu activitate în producția de vopseluri decorative și cerneluri pentru ambalaje și tipografii.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri