Dacă cliențîi tăi nu și-au încetat complet activitatea, atunci e cazul să păstrezi legătură cu ei prin toate mijloacele pe care tehnologia ți le oferă. Și da-mi voie să-ți prezint în continuare câteva direcțîi de acțiune că să marchezi profituri interesante chiar în aceste vremuri de criză, precum și imediat ce lucrurile vor reveni la normal.

#1 - Transformă-ți apelurile telefonice în apeluri video.

De ce? Pentru că peste 70% din comunicare este non-verbală, iar discuțiile telefonice nu-ți permit să vezi reacțiile clientului atunci când stai de vorba cu el și-i spui ori îl întrebi ceva.

În plus, dacă vrei să-ți prezinți materialele suport (broșuri, pliante, prezentări în PowerPoint etc), într-un apel video pe Skype sau Zoom o poți face foarte ușor, pe când în apelul telefonic e ceva mai complicat.

Pe lângă aceste beneficii, studii recente au demonstrat că apelurile video contribuie într-o măsură mai consistentă și mai rapidă la câștigarea încrederii interlocutorului. Ceea ce nu e deloc puțin lucru, știut fiind că încrederea stă la baza oricărei relații de business de lungă durata.

Citește și Sfaturi pentru vânzători: 14 răspunsuri la o cerere de discount

Nu în ultimul rând, trebuie menționat faptul că șansele să fii înțeles mai clar și într-un timp mai scurt sunt mult mărite prin apelul video.

#2 – Investește în conținutul online.

Zilele acestea toată lumea s-a mutat din offline în online. Nu ignora această tendința pentru că te afectează. Așa că ia legătură telefonică cu cliențîi tăi și cere-le adresele de email, precum și user-ii de Facebook și Linkedin.

A sosit momentul să acorzi atenția cuvenită rețelelor de social media, website-ului propriu care mai mult că sigur trebuie actualizat și căruia nu i-ar strica să-i adaugi un blog, bazei de date cu adresele de email ale clienților și potențialilor clienți și poate n-ar strica să organizezi și tu webinarii în cadrul cărora să oferi clienților tăi informații de valoare.

Și, dacă e să mă întrebi ce ar fi cel mai important din toate cele de mai sus, ți-aș răspunde fără ezitare că adresele de email ale clienților tăi sunt aur curat. Comunică, dacă poți și nu sunt prea mulți, personalizat cu fiecare dintre destinatari și întărește-ți astfel relația de afaceri la care ai muncit de-a lungul timpului.

Recomandăm și Dacă factorii de decizie ai clientului nu mișcă un deget, este acesta un client?

#3 – Concentrează-te pe cimentarea relațiilor cu cliențîi existenți, dar nu înceta să prospectezi prin orice mijloace.

Nu e un secret pentru nimeni că în aceste vremuri de criză e greu pentru toată lumea. De aceea, pe clienții existenți poate ar fi mai indicat să-i întrebi ce mai fac și cum se descurcă în această perioada. Sunt șanse mari să aprecieze faptul că nu i-ai sunat să le vinzi ceva și, dacă vor dori să-ți dea o comandă, cu siguranță știu cum trebuie să o facă.

În ceea ce privește atragerea de noi clienți, iată o activitate pe care e musai să o faci pentru că mulți clienți au dispărut din portoliu și ei trebuie înlocuiți cu alții. Fă rost de o baza de date cu contactele noilor clienți, construiește-ți un speach imbatabil și fii cel mai bun prieten cu telefonul și e-mailul cel puțin 2 ore pe zi în eforturile tale de atragere de noi clienți.

Pune în aplicare cele de mai sus în zilele acestea dificile ca să-ți măreșți șansele că, atunci când lucrurile vor reveni la normal ori poate chiar mai devreme, vânzările să-ți meargă din plin.

Poți citi și De ce e teribil de greu să vinzi în România și ce poți face ca să-ți mai ușurezi viața

Articol scris de Mircea Enescu, trainer senior de vânzări B2B. Descoperă zeci de alte articole similare pe blogul sau www.curs-vânzări-intensiv.ro și află aici cum poți primi și tu gratuit Rapoartele Speciale „Cum să găsești noi clienți – 12 metode de succes verificate în România, ilustrate cu exemple detaliate“ (61 de pagini format A4) și „Cum să vinzi chiar dacă ai prețuri mari“ (21 de pagini format A4).

Iată și Cinci moduri ca să te diferențiezi fără să modifici prețul, produsul sau oferta comercială

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri