Beneficiile extra-salariale acordate angajaților sunt, în prezent, aproape la fel de importante ca banii încasați la final de lună, consideră Anca Marcu, director HR Vodafone România. Și pentru că aceste instrumente își aduc aportul la asigurarea stării de bine a oamenilor din echipe, compania acordă o atenție deosebită pachetelor oferite angajaților și adaugă periodic beneficii noi.

Cred că beneficiile extra-salariale contează, astăzi, aproape la fel de mult cele salariale, uneori chiar mai mult decât cele din urmă, deoarece acestea fac diferența când vine vorba de bunăstarea emoțională a angajaților. În zilele noastre, procesul de angajare este mai degrabă bi-direcțional, față de acum 10 – 20 de ani, adică nu mai vorbim despre un angajator care își formează echipa și de aplicanții care așteaptă să fie aleși, ci despre o analiză făcută de ambele părți înainte de momentul angajării”, a explicat Anca Marcu.

La fel cum noi, ca și companie, ne evaluăm potențialii angajați, și aceștia, la rândul lor, evaluează Vodafone România din punct de vedere al condițiilor de muncă, al pachetelor de beneficii, al pachetelor salariale și chiar mai departe de atât —de exemplu, din punct de vedere al eticii de business.

Cele mai apreciate beneficii de către angajații Vodafone

Dacă ar fi să numească primele trei beneficii în ordinea atractivității lor pentru angajați, indiferent de vârstă, fruntaș ar fi abonamentul medical la clinici private, apoi ar urma asigurarea de spitalizare și viață, iar al treilea beneficiu în acest top ar fi abonamentul Bookster.

”Sănătatea și siguranța, sunt, așadar, esențiale, apoi urmează accesul la resurse recreative și educaționale. Pentru a răspunde celeia din urmă, de exemplu, punem la dispoziția angajaților noștri și platforma online Vodafone University, care oferă video-uri, programe de învățare și cursuri modulare, precum și alte tipuri de conținut cu caracter internațional – de la nivelul Grupului – și local. Vodafone University se adresează celor care vor să dobândească noi cunoștințe și abilități, indiferent de tipul activității lor profesionale”, a menționat Anca Marcu, director HR Vodafone România.

Beneficii pentru părinți, nou introduse

Mai mult, recent, Vodafone România a anunțat introducerea unui nou beneficiu pentru angajați, și anume acordarea unor concedii parentale plătite integral, pentru o perioadă de 16 săptămâni. Noua politică este în vigoare de la 1 aprilie 2020 și se adresează tuturor angajaților care devin tați biologici, respectiv tuturor celor care devin părinți adoptivi, indiferent de numărul copiilor lor.

De asemenea, angajații beneficiază și de o reîntoarcere treptată la muncă, pentru ca aceștia să poată petrece mai mult timp alături de familiile lor. Astfel, la sfârșitul perioadei de concediu, angajații pot opta pentru un program redus la 30 de ore de lucru pe săptămână, pentru o perioadă ce se extinde până la 6 luni, și un salariu plătit integral, conform contractului de muncă în vigoare.

”La Vodafone, siguranța și bunăstarea echipei noastre sunt mereu pe primul loc. Ne dorim să îmbunătățim mereu experiența angajaților, să le facilităm dezoltarea profesională într-un mediu de lucru cât mai plăcut și flexibil. Pentru orice membru al echipei, o dezvoltare frumoasă a parcursului profesional este automat legată și de satisfacția personală, de echilibrul între muncă și celelalte lucruri care îi sunt aproape de suflet— ca, de exemplu, familia. Pentru mulți dintre noi, familia este fundamentală pentru bunăstarea și confortul nostru emoțional, acționând ca o ancoră care ne ajută să rămânem noi înșine, să nu pierdem din vedere lucrurile esențiale pentru noi și care ne conferă senzația aceea inconfundabilă de familiaritate, de siguranță”, a explicat Anca Marcu.

În viața de familie, venirea unui copil este un moment definitoriu, cu totul special, de care vrem ca toți angajații noștri – indiferent daca devin mame sau tați – să se poată bucura pe deplin. În același timp, recunoaștem importanța deosebită a prezenței părinților alături de cei mici încă din primele momente ale vieții lor.

Beneficiul acordat este independent de legislația în vigoare privind zilele de concediu parentale și se acordă, de fapt, la nivelul întregului grup Vodafone.

Până în prezent, 13 angajați ai companiei au făcut cereri sau au intrat deja în concediu parental.

Cum a influențat pandemia acordarea de beneficii extra-salariale

”În ultimele câteva luni am trecut cu toții printr-o perioadă agitată, o perioadă de nesiguranță și fragilitate. În cadrul Vodafone România, acest lucru ne-a făcut să devenim și mai uniți decât înainte, dar și mai puternici. Încă din momentul intrării în stare de urgență, am știut pe loc care este obiectivul principal: să ne protejăm cât mai bine echipa atât din punct de vedere al sănătății, cât și al echlibrului, al siguranței”, a precizat directorul de HR al Vodafone.

Potrivit Ancăi Marcu, a fost necesară o adaptare rapidă la condițiile impuse de criza generată de coronavirus.

În doar câteva săptămâni, 80% dintre angajații noștri au început munca de acasă, ceea ce a însemnat un efort de adaptare de ambele părți. Am înțeles că în contextul pandemiei este nevoie de sprijin suplimentar pentru colegi, așa că ne-am mobilizat rapid să oferim asistență adaptată nevoilor în schimbare. Astfel, la început a fost esențial să asigurăm o linie constantă de comunicare, prin care să ținem toată echipa la curent cu ceea ce se întâmplă în companie, dar și cu reglementările impuse de autorități”, a precizat ea.

De asemenea, în cadrul Vodafone au fost desemnate persoane de contact la care angajații să poată apela în cazul în care aveau întrebări sau frământări.

Mai mult, a fost lansat un program de wellbeing pentru angajați cu multiple componente, precum webinarii și training-uri online gratuite, cu specialiști din diverse domenii — de exemplu, psihologie, parenting, nutriție, ergonomie —, clase online de fitness și yoga, o linie telefonică de asistenţă psihologică.

”Pe lângă acest program, am pus la dispoziția colegilor numeroase resurse de învățare online. Avem, de asemenea, grupuri nou-formate pe platformele de socializare interne care se adresează, de exemplu, părinților din Vodafone, aceștia având astfel ocazia de a schimba constant păreri, experiențe, idei de activități pentru copii ș.a.m.d.”, a detaliat Anca Marcu, director HR Vodafone România.

Uitându-mă în urmă, sunt uimită de viteza cu care ne-am mobilizat și de schimbările care au avut loc pentru noi toți. Am încredere că vom reuși în continuare să facem față provocărilor, păstrând echipa unită și comunicând mereu cu colegii pentru a le înțelege cât mai bine nevoile și dorințele.

Vodafone România este o divizie a Vodafone Group, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de telecomunicații și tehnologie din lume, cu o vastă experiență în comunicații, convergență și Internet of Things, precum și în promovarea serviciilor financiare mobile și transformarea digitală pe piețele emergente. Compania are circa 4.000 de angajați în România.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri