Multe companii au înțeles acum că au de câștigat din munca remote

Multe companii au înțeles acum că au de câștigat din munca remote

Judith Kis, Director HR & Logistics, Groupama Asigurări, a observat că aceste luni au schimbat percepția asupra muncii de acasă.

”Angajații, în general, vor continua și în lunile următoare să prioritizeze sănătatea lor și a familiei, iar work from home va rămâne un instrument util de precauție, la care sunt sigură că vor apela cu încredere după această experiență. În plus, și-au demonstrat lor înșiși că își pot delimita spațiul de lucru de cel de relaxare chiar și acasă și că pot să își mențină productivitatea chiar și departe de birou. Cu alte cuvinte, aceste luni ne-au dat tuturor încredere în propria capacitate de adaptare”, a explicat ea.

Recomandăm și Judith Kis, HR Groupama: Angajații care lucrează și de acasă rămân productivi, responsabili și implicați

Pe de altă parte, work from home era privit ca beneficiu exclusivist, mai degrabă pentru angajați, dar sunt convinsă că multe companii au înțeles acum că și ele au de câștigat din implementarea unui astfel de program, chiar și la scară largă.

Ea a mai spus că angajații care lucrează și de acasă rămân productivi, responsabili și implicați, iar managerii își dezvoltă abilități noi de a gestiona echipa la distanță, reușind să îi mențină coeziunea. În plus, companiile au putut vedea că reducerea activității din sedii s-a reflectat pozitiv în costurile lunare, dar și în diminuarea amprentei de carbon.

Creativitatea este mai mare când angajatul muncește de acasă

Creativitatea este mai mare când angajatul muncește de acasă

Vladimir Sterescu, country manager CGS România, consideră că productivitatea și creativitatea oamenilor care și-au mutat munca în birourile de acasă sunt mai crescute.

”Cred că în aceste săptămâni se scrie, pe lângă o pagină de istorie a omenirii, și una de economie, și implicit una de work from home. Companiile care până acum erau reticente la a lăsa angajații să lucreze de acasă, considerând că nu sunt la fel de productivi, vor avea acum ocazia să verifice că cei care lucrează pentru ei au o altfel de productivitate de acasă, mai bună, de cele mai multe ori, dar și un alt nivel de creativitate”, a declarat Sterescu.

Va fi, probabil, un mix de când lucrurile vor reveni la normal.

Citește și CORONAVIRUS | Vești bune: compania Computer Generated Solutions (CGS) România câștigă clienți noi și angajează sute de oameni

Cu siguranță suntem mai deschiși să lucrăm remote decât eram înainte

Cu siguranță suntem mai deschiși să lucrăm remote decât eram înainte

Violeta Roșu, managing partner la Blue Point, una dintre cele mai importante companii românești de servicii call center, consideră că ”am descoperit cu toții resurse nebănuite despre noi și businessurile noastre, despre oamenii pe care îi avem în echipă și despre rapiditatea cu care ne putem adapta la schimbări”.

Cu siguranță suntem mai deschiși să lucrăm remote decât eram înainte. De asemenea, sunt sigură și că, dacă situația o va cere, suntem și mult mai bine pregătiți să repetăm mutarea către lucrul de acasă, ne vom adapta mai rapid pentru că știm deja care sunt principalele provocări și cum să le gestionăm mai rapid și mai eficient.

Pe de altă parte, ea este de părere că lucrurile stau diferit de la industrie la industrie și fiecare business are specificul lui, în care tranziția către remote working este posibilă într-o măsură mai mică sau mai mare, eficientă pe termen mai scurt sau mai lung.

Poți citi și Cum s-a descurcat un call-center românesc care a mutat 250 de angajați în ”birourile de acasă”: Încărcăm telefoanele de 3 ori pe zi

”În cele din urmă, intervine și oboseala generată de interacțiunea mediată prin video sau telefon și ne putem da seama că, deși acest model poate funcționa pe o perioadă limitată de timp, pe termen lung poate deveni și contraproductivă, mai ales atunci când vorbim despre echipe mari sau despre un model de lucru puternic colaborativ”, a explicat Violeta Roșu.

Munca de acasă nu numai că e posibilă, dar poate fi făcută cu rezultate similare

Munca de acasă nu numai că e posibilă, dar poate fi făcută cu rezultate similare

Ramona Sălăgean, country HR lead în cadrul Accenture România, companie de consultanţă de management şi servicii profesionale, vorbește despre munca de acasă ca fiind un proces cu provocări, dar și cu rezultate bune.

”După patru de luni de lucrat permanent de acasă, din sondajele pe care le-am făcut vedem două direcții: colegi care afirmă că ar aprecia ca lucrul de acasă să devină regulă și colegi care continuă să aprecieze, acum cu atât mai mult, mix-ul între cele două – lucrul de la birou și de acasă. Ca și pondere a doua categorie este mai mare. Ca angajator, ofeream deja acest cadru de lucru de acasă, deci nu cred că vorbim de o schimbare de percepție. Cred că ceea ce am experimentat, prin mutarea aproape 100% acasă, a fost o adaptare peste noapte a tuturor proceselor și ducerea lor în virtual. În acest proces am întâmpinat provocări, fiind făcut în paralel cu activitățile zilnice, dar a generat și numeroase oportunități de îmbunătățire, de găsire de soluții acolo unde poate înainte vedeam blocaje. În alte cuvinte, schimbări care înainte ar fi durat mult să se realizeze, au fost implementate peste noapte”, a explicat ea.

Sălăgean a subliniat că, în general, din punct de vedere al pieței, această schimbare fortață de context a arătat că munca de acasă nu numai că e posibilă, dar poate fi făcută cu rezultate similare.

Cu toate acestea, reprezentul Accenture România, crede că pe termen mediu-lung este nevoie de un echilibru între munca de acasă și munca la birou, pentru a crea contextul optim de colaborare și întărire a culturii organizaționale.

Trebuie să ne uităm nu numai la a facilita munca de acasă ci și a construi o forță de muncă mai agilă și rezistentă.

Sursa foto: Shutterstock