Lucrul de acasă a devenit acum noua normalitate pentru cele mai multe companii din România. Dacă înainte de pandemie, această modalitate de lucru era percepută ca un lux oferit doar unora dintre angajați, contextul sanitar actual a transformat acest beneficiu într-o necesitate ce trebuie oferită acolo unde situația o permite.

Sistemul de lucru work from home a prins foarte bine în România, fiind agreat atât de angajatori, cât și de angajați. Firmele care manifestau reticență în a adopta și integra această modalitate, brusc s-au văzut puse în fața unei situații noi care le-a împins să implementeze măsuri rapide și să depună eforturi financiare semnificative în a crea toate condițiile de lucru, aici fiind incluse dotările cu laptopuri, servere și alte echipamente. Întrebarea este, vor păstra companiile care operează în România această tendință?

Majoritatea companiilor cu siguranță că vor păstra acest sistem, mai întâi, pentru amortizarea investițiilor și, apoi pentru că această perioadă a demonstrat o productivitate semnificativ crescută a angajaților. Impactul pozitiv asupra bugetelor este mare, dacă luăm în calcul cheltuielile cu consumabilele, chiriile, transportul care sunt acum mult mai reduse.

-Gabriela Plesa, director general Global Mobility & Corporate Experts-

Aceasta mai consideră că anul viitor vom putea vedea o plajă mai mare de opțiuni pe care companiile le vor putea oferi angajaților lor așa încât cei mai tineri care vor dori să se întoarcă la birou vor putea face acest lucru, în vreme ce angajații cu copii sau cu mai multă experiență în muncă vor putea continua lucrul de acasă dacă își doresc.

După primele săptămâni de work from home, chiar și cei mai temători angajatori s-au convins că productivitatea salariaților nu a scăzut și că această mutare a biroului de la sediu în sufragerie a fost, de fapt, un instrument al schimbării care tot ar fi venit la un moment dat. Treptat, lucrul de acasă s-a instalat și poziționat drept o nouă normalitate.

Citește și: Sfaturi utile pentru ca work from home să nu devină o povară

Metoda „work from home” va rămâne cu siguranță un mod de lucru obișnuit pentru multe dintre companii. Orele de lucru flexibile sau zilele de lucru alternate cu „work from home” vor deveni o normalitate", consideră și Sorina Faier, managing partner Elite Search pentru wall-street.ro.

În aceste noi condiții, vor avea de pierdut spațiile de birouri, însă hub-urile de coworking se vor dezvolta pentru a menține socializarea și interacțiunea angajaților.

"Trăim în secolul schimbării, al transformării și al vitezei, așa că unica noastră șansă este să ne adaptăm și să încercăm să menținem acel echilibru între viață profesională și cea personală”, a mai spune Sorina Faier.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri