Jumătate dintre angajaţii care îşi desfăşoară în mod obişnuit activitatea în clădiri de birouri au continuat să lucreze preponderent de acasă şi după ridicarea stării de urgenţă, în ciuda faptului că majoritatea companiilor au început să îşi readucă parţial sau prin rotaţie personalul în spaţiile de birouri, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Astfel, dacă în perioada stării de urgenţă (martie - mai 2020) 83% dintre angajaţi au lucrat de acasă, numărul acestora a scăzut la 50% în timpul stării de alertă (iunie - septembrie 2020), în condiţiile în care 22% dintre angajaţi şi-au reluat integral activitatea de la birou, iar 28% au practicat un mix între muncă de la birou şi cea de acasă, potrivit unui studiu realizat în perioada 28 septembrie - 8 octombrie pe un eşantion de 205 angajaţi, cu privire la metodele de lucru ale angajaţilor din România pe perioada pandemiei Covid-19.

S-au adaptat angajații la noile condiții de lucru?

Potrivit studiului, cea mai mare parte a angajaţilor a reuşit să se adapteze noilor condiţii de lucru, ţinând cont că munca de acasă era un concept mai puţin răspândit pe piaţa locală, iar revenirea la birou s-a făcut în condiţii speciale, cu respectarea unor norme de securitate medicală şi distanţare fizică.

Astfel, 83% dintre angajaţi au avut o experienţă cel puţin bună atât în ceea ce priveşte munca de acasă, cât şi munca de la birou după revenirea din starea de alertă, ceilalţi găsind această perioadă nesatisfăcătoare sau chiar demoralizantă din punct de vedere profesional.

Benficiile lucrului de acasă

Timpul salvat în trafic rămâne principalul avantaj al muncii de acasă, beneficiu apreciat de 83% dintre angajaţi, următoarele aspecte favorabile fiind legate de o libertate suplimentară în gestionarea orelor de lucru (56%) şi realizarea de economii (52%). În contrapondere, 76% dintre angajaţi resimt lipsa socializării directe cu colegii, aproape jumătate (48%) au dificultăţi în delimitarea timpului personal de cel profesional, iar 39% nu au un spaţiu potrivit pentru desfăşurarea muncii de acasă. Mai mult, 32% dintre angajaţi consideră că relaţia cu colegii s-a înrăutăţit în perioada muncii de acasă, iar 21% au dificultăţi în gestionarea relaţiei cu clienţii, colaboratorii şi partenerii, susţin autorii studiului.

În acest context, doar 7% dintre angajaţi şi-ar dori să lucreze exclusiv de acasă după depăşirea pandemiei, cel mai dorit program fiind un mix de lucru trei zile la birou şi două zile de acasă, opţiune aleasă de 26% dintre respondenţi.

Cum pot redeveni birouri din nou atractive

Studiul mai arată că, pentru ca birourile să îşi crească atractivitatea în rândul angajaţilor, acestea ar trebui să fie situate mai aproape de casă (59%), să beneficieze de mai multe spaţii verzi (44%) şi să fie mai sigure, având un grad de densitate mai scăzut (39%) şi fiind mai bine ventilate (30%). O proximitate mai mare faţă de mijloacele de transport în comun nu mai reprezintă momentan o prioritate majoră, în condiţiile în care acest criteriu este menţionat de doar 17% dintre respondenţi.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri