În prezent, angajații sunt mai dispuși să își ceară drepturile și au priorități diferite față de cei de acum zece sau cincisprezece ani. Una dintre condițiile pentru a accepta un job nou sau pentru a rămâne mai mult timp într-o companie este atmosfera de la locul de muncă. Modul în care este amenajat spațiul de birouri, interesul șefilor pentru nevoile angajaților, precum și beneficiile extrasalariale sunt factori importanți pentru muncitorii din prezent.

Crearea unui mediu de lucru ideal necesită corectarea multor lucruri care nu sunt adaptate normelor și cerințelor actuale ale angajaților. De la cultura companiei, spațiul de birouri și instrumentele folosite până la posibilitățile de avansare, feedbackul constructiv și beneficiile de performanță, factorii care influențează bunăstarea angajaților și, implicit, performanța companiei sunt numeroși și ar trebui tratați cu seriozitate de angajatori.

Spațiul de lucru

Sunt trei elemente esențiale care nu trebuie să lipsească din niciun spațiu de lucru: scaune confortabile, plante și lumină. Însă, acestea nu mai sunt de ajuns în prezent.

Este adevărat că pentru a ne menține sănătatea fizică și emoțională avem nevoie de un spațiu de lucru confortabil. Dacă ne petrecem opt ore pe zi pe un scaun, în fața unui ecran, trebuie să avem condiții optime pentru a rezista fizic programului impus. Un scaun incomod poate provoca dureri de spate sau de cap și astfel capacitatea de concentrare și eficiența în rezolvarea sarcinilor zilnice scad.

De asemenea, plantele verzi contribuie la productivitatea angajaților. Studiile au arătat că persoanele care își desfășoară activitatea lângă o plantă sunt mai eficiente în realizarea sarcinilor zilnice și sunt mai fericite decât cele care petrec opt ore pe zi într-un mediu lipsit de elemente ale naturii.

Un alt factor care influențează starea de spirit și productivitatea este lumina. Este de preferat ca la locul de muncă să ne putem bucura de lumină naturală. În lipsa acesteia, sistemul de iluminare ales trebuie să fie asemănător cu lumina naturală. În acest sens, LED-urile sunt opțiunea perfectă pentru spațiile de birouri.

Însă, aceste trei elemente nu mai sunt suficiente pentru angajații care petrec cel puțin opt ore pe zi la locul de muncă. Ei au nevoie de un spațiu confortabil, în care să își poată antrena imaginația și unde să-și poată implementa ideile. Designul spațiului de lucru este, așadar, important. Salariații trebuie să își desfășoare activitatea într-un mediu liniștit, în care să aibă parte de intimitate. Un spațiu prietenos amenajat poate stimula interacțiunea dintre angajați.

De asemenea, la locul de muncă trebuie să existe condiții pentru asigurarea nevoilor de bază. De pildă, o bucătărie echipată corespunzător - în care să existe, printre altele, un frigider încăpător, un cuptor cu microunde și un espressor - este esențială pentru bunăstarea angajaților. Totodată, o cameră de relaxare ar putea fi utilă pentru a spori creativitatea și productivitatea lor.

Relația cu colegii și superiorii

Un alt factor care contribuie la bunăstarea angajaților la locul de muncă este relația cu colegii și superiorii. O atmosferă conflictuală permanentă nu este productivă pentru companie, ci, din contră, creează frustrări și nemulțumiri în rândul angajaților. În acest sens, șefii sunt cei care pot stabili relațiile dintre subalterni. Cei mai mulți dintre aceștia au nevoie de feedback pentru proiectele la care lucrează, deoarece astfel își îmbunătățesc performanțele. Însă, feedbackul venit din partea șefilor trebuie să fie imparțial și să îi vizeze pe toți angajații.

Nemulțumirile acestora trebuie să reprezinte o prioritate pentru superiori, iar rezolvarea cât mai rapidă a problemelor apărute sau a nemulțumirilor legate de un proiect este esențială pentru crearea unui mediu relaxat la locul de muncă.

De asemenea, angajații au nevoie să simtă că sunt apreciați pentru munca pe care o depun, iar beneficiile extrasalariale - precum bonusurile de performanță - îi ajută să-și intensifice încrederea în forțele proprii și să-și dorească să rămână în sânul companiei.

Un spațiu de lucru în care angajații își desfășoară activitatea într-o atmosferă plăcută, lipsită de stres și cu colegi care le pot întinde o mână de ajutor la nevoie contribuie la productivitatea și reușita unei companii.

Sursa foto: GaudiLab/ Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri