Industria de telecomunicații a înregistrat o creștere puternică atât în Europa, cât și în România ca urmare a situației socio-economice la nivel mondial. Astfel, pentru 2021 se preconizează și o creștere a pieței muncii în această industrie: dacă la finalul anului 2020, Connect44 avea o echipă formată din 207 angajați, pentru acest an compania și-a propus să ajungă la 300 de angajați.

Departamentul de HR - un rol cheie în companie, mai ales în contextul pandemiei

Contactul permanent cu oamenii, chiar și de la distanță, a fost un factor extrem de important pentru buna funcționare a operațiunilor companiei în contextul pandemiei. Au contribuit în egală măsură mobilizarea rapidă a resurselor și buna colaborare a departamentelor de suport (Resurse Umane, IT, Facility). Acest lucru s-a simțit și în feedback-ul pozitiv primit în mod constant de la clienții companiei, dar și de la colegii din alte țări cu care se colaborează îndeaproape. Recrutarea în schimb a fost mai dificilă, deoarece oamenii au fost mai reținuți în schimbarea job-ului, fiind o perioadă plină de incertitudine și imprevizibil.

,,Deși a fost un an dificil, cu foarte multe schimbări pe toate planurile, noi ne-am atins obiectivele de recrutare și mărire a echipei setate la finalul lui 2019, adică să avem o creștere a business-ului susținută de o extindere a echipei cu 50%. De asemenea, ne-am focusat pe buna funcționare a operațiunilor companiei. Putem să spunem că toată partea de semnare de documente a fost făcută online, pe cât ne-a permis legislația’’ a spus Mădălina Panait (foto), HR Manager Connect44.

Trenduri și perspective pentru 2021

În urma unor sondaje și discutii interne cu angajații companiei, s-a observat că mai bine de 60% dintre aceștia doresc să lucreze de acasă și în 2021, fiind o opțiune care le oferă flexibilitate și libertate de alegere și care s-a dovedit la fel de eficientă și productivă ca lucrul de la birou. Astfel, ca un răspuns la nevoile angajaților noștri, prelungim posibilitatea de a merge la birou, în condiții de siguranță. În acest context, compania va continua să pună accent pe comunicarea internă și la nivel de grup, prin implementarea unor noi tool-uri și îmbunătățirea celor existente.

De asemenea, “pe lângă focusul pe creșterea echipei de care se ocupă Departamentul de Resurse Umane”, dezvoltarea profesională și starea de spirit a oamenilor sunt aspecte extrem de importante pentru companie în 2021.

,,Anul acesta vom pune accentul mai mult pe zona de dezvoltare profesională și pe oportunitățile de avansare pentru că vrem să ne păstrăm angajații motivați și dornici să rămână în companie pentru o perioadă mare de timp. Datorită industriei în care activăm, prin prisma schimbărilor continue rezultate în urma tehnologiei 5G, este important pentru noi să avem oameni bine pregătiți, așa că dorim să le facilităm pregătirea profesională’’, a spus Mădălina Panait, HR Manager Connect44.

Instrumente inteligente de recrutare și dezvoltare

Social media este unul din instrumentele importante pe care echipa de recrutare din Connect44 îl folosește pentru a ține pasul cu noile generații de candidați.

Programul de recomandări interne este un alt instrument eficient de recrutare cu care departamentul de HR se mândrește. Fiind implementat în anul 2018, acest program a fost creat pentru că dorim să le arătăm angajaților noștri cât de mult îi apreciem. Programul este de succes și în 2021, fiind unul din cele mai eficiente instrumente de recrutare.

De asemenea, ”Skill metrix-urile sunt instrumente utilizate în procesul de recrutare și incluse în ghidul nostru de interviu, iar pe baza lor analizăm competențele candidaților la momentul respectiv, urmând ca atunci când candidații devin angajații noștri să putem folosi skill-urile, competențele și experiența lor pentru a le crea Planul de carieră profesională”, a mai spus Mădălina Panait.

Despre Connect44:

Compania elvețiană Connect44, fondată în anul 2000, are subsidiare în Marea Britanie, Germania, Franța, Austria, Danemarca, România și Spania și peste 950 de angajați. Aceasta oferă servicii și suport pentru companiile de telecomunicații (de la operatori la producători de echipamente IT & Telecom) la nivel internațional. Subsidiara din România a fost înființată în 2017, sub denumirea de Connect44 Network Services, și are sedii în București și Timișoara, cu un număr total de peste 200 de angajați.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri