Aproape 30% dintre femeile din România au lucrat mai mult de acasă, arată o analiză realizată de Novel Research, la solicitarea Provident România, în ce privește efectele pandemiei asupra angajaților români. Comparativ, doar 15% dintre bărbați au preferat acest sistem de lucru.

Telemunca a influențat și modul în care cele două sexe au abordat sarcinile gospodărești: doar 12% dintre bărbați consideră că acestea le revin în totalitate, spre deosebire de peste 51% dintre femei. Mai mult, în contextul pandemiei, 18% dintre acestea și-au asumat și mai multe responsabilități în casă. Aceste decizii se reflectă în perioada efectivă de muncă – peste 54% dintre bărbați susțin că au lucrat mai mult de 8 ore pe zi, în timp ce majoritatea femeilor (56%) spun că au alocat sub 8 ore pe zi pentru activități profesionale. Mai mult, 6% dintre ele au fost nevoite să lucreze noaptea, după ce au adormit copiii.

Femeile au căutat soluții la angajatori

Pentru a face față acestei perioade atipice, femeile au avut nevoie suplimentar de susținerea angajatorilor. Astfel, pentru a veni în sprijinul angajaților săi, în mare parte femei (peste 70%), Provident Financial România a implementat o mai mare flexibilitate a programului de lucru. Dacă înainte de pandemie, compania oferea deja trei alternative de program (8.00-16.00, 9.00-17.00, 10.00 – 18.00), în perioada crizei medicale angajații au avut posibilitatea de a alege să lucreze și începând cu ora 7.00 sau cu ora 11.00.

„Peste 70% dintre colegii noștri sunt femei, iar 605 dintre angajați sunt și părinți, astfel că misiunea de a echilibra activitățile de acasă cu munca a fost prioritară pentru noi, în special la începutul perioadei de telemuncă. Am înțeles rapid că trebuie să venim în sprijinul angajaților noștri prin programe de well-being”, a declarat Florin Bâlcan, director general Provident Financial România.

O atenție deosebită a fost acordată egalității de gen, o prioritate a Provident, unde peste 60% dintre rolurile de leadership sunt coordonate de către femei.

Am devenit mai mult „oameni de casă”

În ce privește așteptările angajaților români de la angajatorii lor, 31,3% dintre respondenții sondajului au pus pe primul loc oferirea unui echilibru între muncă și viață personală, astfel că 35% au ales să lucreze într-un interval orar în care au simțit atât că sunt mai productivi, dar și că își pot gestiona sarcinile gospodărești mai bine.

Per total, peste 43% dintre români au alocat mai mult timp îndatoririlor din casă, comparativ cu perioada pre-pandemie. Provident a oferit angajaților și flexibilitate în ce privește programarea ședințelor, în așa fel încât la început și la sfârșit de program să nu fie stabilite ședințe, iar angajații să poată duce/aduce copiii de la grădiniță/școală.

Studiul Novel Research a fost realizat în perioada 29 ianuarie – 4 februarie, pe un eșantion de 1.009 de persoane din mediul urban, cu vârste cuprinse între 25 și 64 de ani.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri