Un material semnat de George Butunoiu, Managing Partner la George Butunoiu Executive Search Consultants.

Managero.ro este primul site de recrutare exclusiv pentru poziții de management, lansat pe piață de către George Butunoiu și un grup de investitori. O astfel de inițiativă era așteptată și în România, pentru că astfel de site-uri de recrutare de nișă, doar pentru poziții de la un anumit nivel în sus, au început deja să apară în diverse țări.

Deși ideea unor astfel de site-uri de „executive search” era vehiculată încă de acum zece ani, un major conflict de interese a împiedicat apariția lor tot timpul, dar Linkedin ne obligă, practic, pe toți să ne schimbăm modul de lucru, chiar dacă încă nimeni nu recunoaște asta în public.

Cei mai credibili inițiatori ai unui astfel de proiect de recrutare online pentru poziții de management ar fi specialiștii înșiși din executive search, desigur, fiindcă ei au cea mai bună cunoaștere a mecanismelor fine și a instrumentelor specifice, și cunosc așteptările angajatorilor și a modului lor de lucru direct de la sursă, la care puțini alții au acces. Însă asta i-ar obliga să-și schimbe modul de lucru, dar și tarifele, pe cale de consecință. Tarife mai mici, desigur...

Timp de vreo 60 de ani, una dintre principalele trăsături distinctive ale firmelor de executive search, față de cele de recrutare, a fost că nu foloseau anunțuri pentru identificarea și atragerea candidaților. Or, Linkedin, și Internetul, în general, îi obligă acum să le folosească intensiv, chiar dacă pe ascuns și deghizat, cel mai adesea, sub alt nume.

Da, această primă fază a recrutării pentru pozițiile de management, culegerea informațiilor, reperarea și identificarea principalilor specialiști de pe piața locală și chiar cea internațională, contactarea și atragerea lor, s-a dus masiv către Internet, și nu va mai reveni vreodată la ce a fost înainte. Însă evaluarea profilurilor, a aplicațiilor, cernerea și analizarea tuturor informațiilor disponibile, și apoi evaluarea directă și de detaliu a candidaților, la discuții față în față, nu vor fi făcute niciodată de către Internet, de vreo inteligență artificială, pentru pozițiile de acest nivel, și nici măcar de către Linkedin, care nu va implica vreodată consultanți umani în evaluări individuale. Cu atât mai mult cu cât Linkedin are ca obiectiv să acapareze piața de recrutare online la toate nivelurile, nu doar pe cea de senior management, de unde a început, ci și pe cea de middle, pe care o acaparează acum, pas cu pas.

Citește și: Cum sunt rescrise CV-urile candidaților de către firmele de executive search

Cum a pornit Managero

Așadar, conceptul de business Managero a pornit de la un principiu pragmatic: dacă tot nu ne putem opune schimbărilor de pe piața recrutărilor de top, mai bine cedăm în fața implacabilului concurent și îi cedam lui Linkedin o bucată din onorariu, fiindca chiar face o parte din munca pe care noi cu multe eforturi o făceam înainte. Și ne concentrăm acum eforturile pe nișa pe care Linkedin nu o va acoperi niciodată. Vom avea, astfel, mai multe recrutări, însă pe bani mai puțini, dar s-ar putea ca veniturile totale să revină la ce au fost, sau chiar și mai și.

Clienții (angajatorii, cei care plătesc serviciile) ies cei mai avantajați în noua conjunctură, fiindcă ajung să plătească mult mai puțin pentru aceleași servicii și aceleași rezultate, la aceeași calitate, chiar și de trei, patru ori mai puțin. În plus, aceste servicii de executive search, care erau scumpe până de curând, și pe care puține companii și le puteau permite, sunt acum accesibile unui număr incomparabil mai mare de firme.

Sintetizând, noul model de business în recrutarea pentru pozițiile de senior management merge, deloc lent, dar absolut sigur, către un sistem hibrid, cu sourcingul (reperarea, identificarea și atragerea candidaților) preponderent online (Linkedin, alte site-uri de recrutare etc.), și celelalte servicii (analiza și evaluarea CV-urilor și a aplicațiilor, intervievarea candidaților, ierarhizare, scoring, referințe etc.) pe modelul „clasic”, cu aceiași consultanți seniori ca și până acum.

Aparent paradoxal, importanța consultanților seniori nu va scădea, ci chiar va crește. Până în urmă cu doar câțiva ani, ei erau depozitarii unor informații pe care cu mare greutate le mai găseai în altă parte, obținute în zeci de ani de documentare și întâlniri private cu cei mai importanți oameni de pe piața businessului. Acum, multe dintre aceste informații sunt publice și accesibile gratuit oricui. Numai că au devenit atât de multe și atât de contradictorii, adesea, încât rolul principal al consultanților seniori s-a mutat de avantajul de a le avea undeva, pur și simplu, scrise sau nescrise, la acela de a le analiza, a le descâlci, a le separa pe cele adevărate de cele false, de a citi printre rânduri și de a da niște răspunsuri cât mai apropiate de realitate. Băncile lor cu date generale (cine, unde, pe ce post etc.) și-au pierdut aproape toată valoarea în ziua de astăzi, însă secțiunile ei cu informații sensibile și confidențiale au devenit mai utile decât oricând. Iar accesul consultanților seniori direct, personal și privat la oamenii cei mai importanți, de asemenea, rămâne cheia succesului pentru ei.

Și nu în ultimul rând, succesul incontestabil al Linkedin și poziția dominantă aduc la pachet și o slăbiciune care face loc celorlalți jucători, precum Managero: când începi să primești câteva sute de aplicații pentru un job, s-ar putea să simți nevoia unui specialist care să facă diferența între ei mai bine decât poți să o faci tu. Pentru pozițiile de începători, sau chiar și puțin mai sus, scanarea după cuvinte cheie si inteligența artificială, algoritmii de clasificare ai Linkedin pot face asta cu rezultate cât de cât rezonabile. Însă mai sus nu o vor face niciodată, nici măcar la o zecime din nivelul de finețe și subtilitate cu care ar face-o manual un consultant senior – și nici măcar printre cei mai experimentați.

Așadar, Managero a ales o dublă poziționare: a creat un site de recrutare exclusiv pentru poziții de management, în care companiile, dar și alte firme de recrutare postează anunțuri pentru joburi cu salarii de la 1,500€ net/ lună în sus (doar partea fixă), dar face și serviciile clasice de screening, evaluare a profilurilor, filtrare și ierarhizare a candidaților, și chiar de intervievare a candidaților până la selecția finală, la cerere. Și asta numai cu consultanți seniori, de executive search. Evident, orice alt consultant sau firmă de recrutare poate face aceste servicii pentru cei care postează anunțurile pe Managero.ro, sunt servicii separate, cu tarife calculate individual.

De menționat că pe site sunt postate doar anunțurile de recrutare, nu și CV-urile candidaților, ca pe Linkedin sau pe alte site-uri, nu poate nimeni să caute profiluri pe Managero.

O descriere detaliată a sistemului Managero este chiar pe site, desigur, însă va fi sintetizată într-un comunicat de presă care anunță că a fost deja lansat pe piață.

PS: inițial acesta trebuia să fie comunicatul de presă, însă intrând prea mult în detalii, a ramas un articol cu o temă distinctă.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri