Dacă vrei să îți deschizi un business și să intri în domeniul afacerilor, trebuie să ții cont de anumite aspecte, ca să te asiguri că planul tău va da roade. Mai precis, înainte să iei această decizie, gândește-te foarte bine și ia în calcul toate scenariile care pot apărea pe parcurs, ca să eviți pierderea tuturor economiilor acumulate de-a lungul timpului. De aceea, iată la ce ar trebui să te aștepți atunci când vrei să mergi pe calea antreprenoriatului.

Un plan de afaceri bine structurat

În primul rând, trebuie să îți stabilești, de la bun început, un plan de afaceri riguros, ca să ai imaginea de ansamblu asupra businessului tău. Drept urmare, asigură-te că pui totul pe hârtie, iar ideea ta de afaceri e viabilă. Alege domeniul de activitate al firmei, hotărăște-te ce servicii și produse vei oferi. Studiază cu atenție piața, mai ales competitorii, și analizează ce oportunități poți exploata. Întocmește un plan de promovare, adică o strategie de marketing, pentru expunerea companiei tale, astfel încât produsele tale să ajungă la cât mai multă lume.

Un buget considerabil

Odată ce vei deveni angajator, trebuie să ai la dispoziție un buget suficient de mare pentru a putea să acoperi toate cheltuielile, mai ales pe cele neprevăzute. În primul rând, o să fii nevoit să le plătești salariul angajaților, plus dările către stat, adică taxele și impozitele aferente. De aceea, trebuie să știi cu exactitate câți bani vei cheltui lunar. Iar pentru a determina acest aspect, ai nevoie de un calculator de salariu brut. Astfel, vei afla ce sumă va merge către stat și ce remunerație va avea fiecare salariat în parte.

Un sediu

Indiferent de afacerea pe care vrei să o deschizi sau de domeniul acesteia de activitate, cu siguranță vei avea nevoie de un sediu. Spațiul trebuie să îl alegi în funcție de produsele sau serviciile pe care le oferi. De aceea, fiind la început în acest domeniu al antreprenoriatului, soluția ideală ar fi să închiriezi sediul respectiv, în loc să îl cumperi. Astfel, vei pune niște bani deoparte, pe care poți să îi investești în afacerea ta, pentru a o dezvolta corespunzător. În plus, ține cont și de zona în care îți vei desfășura activitatea, pentru a facilita deplasarea salariaților la locul de muncă.

Motivarea angajaților

În ziua de astăzi, angajații competenți, muncitori și profesioniști tind să caute alt job, dacă la actualul loc de muncă nu se simt apreciați la adevărata lor valoare. Drept urmare, ca să te asiguri că vei atrage forță de muncă bine pregătită, trebuie să le oferi anumite beneficii, mai precis, bonusuri salariale, decontarea transportului, un program de muncă flexibil sau zile în plus de concediu, ca să își recapete forțele. În plus, ca să te asiguri că evoluează din punct de vedere profesional, e recomandat să investești în aptitudinile lor, deci, să îi trimiți la cursuri de specializare sau traininguri. Astfel, productivitatea în cadrul businessului va crește, iar angajații nu vor fi tentați să plece în altă parte. De asemenea, printre beneficiile pe care le mai poți oferi se numără tichete de masă, vouchere de vacanță, abonamente la săli de fitness sau asigurări medicale la clinici private.

Dacă ai de gând să devii propriul tău șef și să îți deschizi o afacere, fii pregătit să faci multe sacrificii, mai ales financiare, pentru a-ți atinge obiectivele. Gândește-te foarte bine înainte să faci acest pas și să îți dai demisia de la actualul loc de muncă. Totuși, dacă ai resursele financiare necesare, ești ambițios și ești gata să îți asumi un risc calculat, atunci îndeplinește-ți visul, acela de a fi un antreprenor de succes.

Sursa foto: unsplash.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri