Cum arată vânătoarea de CEO`s în pandemie. La ce se uită un headhunter

Contextul extern generat de pandemia COVID-19 a pus la încercare leaderii din toată lumea. Presiunea de pe umerii lor a crescut pentru că a fost nevoie să gestioneze o multitudine de situații, unele noi, care impun rezolvări rapide. Ei nu trebuie să uite nici să fie aproape de oameni, să arate empatie, să comunice transparent și să fie flexibili atât cu echipa lor, cât și cu partenerii și colaboratorii.

Cu toate că sunt obișnuiți cu lipsa de predictibilitate caracteristică mediului de business, această criză a fost diferită, începând ca o criză sanitară, care ulterior a afectat societatea și economia la nivel global. Ceea ce nu trebuie să le lipsească sunt claritatea, o comunicare permanentă și specifică, cât și o viziune pe termen lung, chiar și atunci când vorbim despre colaborări în sistem online. Din acest motiv, abordarea pentru un proces de executive search este extrem de importantă pentru o companie care se află în căutarea unui lider potrivit pentru profilul organizației. Managerii, prin rolul asumat, sunt și cei care trebuie să-și dovedească responsabilitatea, atât pentru ei cât și pentru echipele de a căror performanță se ocupă. Prin urmare, un proces de recrutare pentru un CEO este esențial pentru o companie.

Ce înseamnă un proces de recrutare pentru un CEO

Am discutat cu Stela Ciupercea, Consultant la Signium - Stein & Partner, o companie germană, cu experiență de peste 25 de ani în Executive Search și Human Capital Advisory pentru a vedea ce înseamnă un proces de recrutare pentru un CEO în România și în Europa Centrală și de Sud-Est, ce se ia în calcul, ce criterii are compania în realizarea profilului unui bun candidat.

Procesul de recrutare pentru o poziție de top management (executive search) este unul complex, pentru că vorbim despre roluri care au impact direct în performanța angajaților și a companiilor pe termen lung. Indiferent de țară, abordarea pentru un proces de executive search este mai mult sau mai puțin asemănătoare, spune reprezentantul Signium - Stein & Partner pentru wall-street.ro.

Pentru început, trebuie să înțelegem foarte bine nevoia clientului, pentru a realiza împreună profilul cel mai potrivit. Acest lucru depinde foarte mult nu doar de așteptările lui, ci și de provocările strategice interne, contextul extern, mediul antreprenorial sau corporate al companiei și în ce etapă se află organizația în momentul angajării unui nou CEO - poate că e vorba despre o companie matură, care își consolidează poziția pe piață sau de o companie care trece printr-un proces de transformare, și exemplele pot continua (...) Nu există o ”rețetă” prestabilită.

Citeste si:
Top 5 cei mai bine plătiți CEO din lume, în 2020
Top 5 cei mai bine plătiți...

- Stela Ciupercea, Consultant la Signium - Stein & Partner-

Cum s-au schimbat procesele de recrutare în pandemie

Să recrutezi un CEO poate fi o adevărată provocare, mai ales de la declanșarea pandemiei de COVID-19, când toate procesele de recrutare și selecție s-au mutat în online. Cu toate acestea, adaptarea la modul de lucru remote și continuarea activității în mediul online nu au fost străine pentru specialiștii cu experiență din piața muncii. În cadrul unui proces de executive search, experții de la Signium - Stein & Partner se bazează atât pe contactarea directă a candidaților considerați potriviți pentru un rol de management, cât și pe o bază de date solidă, construită de-a lungul anilor, pe care o pot accesa de oriunde și pe network personal, aspecte care nu au avut de suferit de la debutul pandemiei.

Au fost diferite, în schimb, etapa de interviuri, dar și prezentarea candidaților către persoanele de decizie din cadrul companiei angajatoare, ele fiind realizate aproape în întregime online, în comparație cu anii precedenți, când interacțiunea directă și întâlnirile face to face erau de nelipsit.

- Stela Ciupercea, Consultant la Signium - Stein & Partner -

Citeste si:
Standardul Managero pentru anunțurile de recrutare cu employer...
Standardul Managero pentru...

Stela Ciupercea spune că deși aceste procese au fost facilitate ușor de tehnologie, a sesizat o mai mare reticență a candidaților cu privire la pozițiile care presupun deplasări sau chiar relocare.

Cum ar trebui să arate CV-ul unui CEO?

Indiferent de poziția pentru care aplici, CV-ul este fotografia unui candidat, care ajunge în mâna unui recrutor, urmând să fie citit și evaluat. Și pentru un CEO situația se prezintă la fel. Acesta trebuie să-și redacteze cu grijă CV-ul, să treacă informațiile legate de experiența acumulată, competențele profesionale, calificările și studiile pentru a-și crea o imagine autentică și cât mai clară pentru cel care va citi și va evalua.

„Focusul ar trebui să fie pe responsabilitățile, dar mai ales, pe realizările pe care le-a avut în fiecare etapă a carierei profesionale și să arate contribuția directă la performanța echipelor și a companiilor în care a lucrat. În cazul în care un CEO dorește să facă un pas către o altă industrie, este important să listeze detalii despre companiile anterioare, de exemplu modelul de business, numărul de angajați, nivelul de responsabilitate, raportarea directă, evoluția organizației în perioada în care acesta a fost la conducerea companiei”, notează Stela Ciupercea.

În ceea ce privește anexa unui CV, aceasta nu trebuie să fie una stufoasă pentru că numărul mare de pagini nu va face nicidecum CV-ul mai interesant, relevanța conținutului fiind cea care contează.

Citeste si:
Leadership în era COVID-19. Cum gestionează managerii echipele de...
Leadership în era COVID-19....

Domeniile din România cu cele mai multe aplicări pe poziții de top managament

Din perspectiva aplicării pentru pozițiile de top management, în România, cele mai dinamice industrii, în prezent, sunt cele de IT&C, FMCG, retail și logistică. Totodată, și sectoarele de real estate și construcții au fost atractive din acest punct de vedere, mai ales pentru că piața locală a creat mai multe oportunități de trazacții pentru această perioadă.

„Cele mai multe proiecte de executive search au fost derulate în domenii precum FMCG, producție, private equity și tehnologie, iar la nivel de poziții, s-a observat o creștere semnificativă a proiectelor de recrutare pentru roluri de CFO (Chief Financial Officer), în comparație cu anii precedenți”, a mai explicat Stela Ciupercea, Consultant la Signium - Stein&Partner.

Specialistul mai spune că deși 2020 a fost un an imprevizibil, cererea pentru serviciile de executive search din România s-a menținut la un nivel similar comparativ cu anii precedenți. Anul trecut, aproximativ de 20 de companii au numit noi executivi la conducerea companiilor, în sectoare precum FMCG, farma și IT&C.

Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri