Leadership în era COVID-19. Cum gestionează managerii echipele de la distanță

În vremurile de criză, cei care ne conduc poartă cea mai mare greutate pe umeri. Contextul extern generat de pandemia Covid-19 a pus la încercare leaderii din toată lumea, acesta fiind, poate cel mai dificil moment din istorie în care să fii lider. Deși anul 2020 s-a dovedit a fi imprevizibil, lipsa de predictibilitate a rămas și în 2021 unul din indicatorii marcanți.

Pandemia e departe de a se încheia, ceea ce pentru unele companii se traduce prin încetinirea ritmului, mai ales în eventualitatea unor noi carantinări locale sau naționale. Dacă la început puteam vorbi doar despre o criză sanitară, treptat, aceasta s-a transformat într-o criză care a afectat economia la nivel global. Perioada pe care o traversăm a fost marcată așadar de numeroase incertitudini. Inițial, a fost dificil pentru multe companii să se adapteze și să poată gestiona eficient un număr mare de angajați care lucrează de acasă.

„A fost nevoie de o schimbare de paradigmă, de o recalculare a strategiilor, a planurilor, adaptări făcute pas cu pas, într-un timp extrem de scurt, mai ales că scenariul se putea schimba de la o zi la alta. Leaderii vizionari au înțeles situația și au privit criza ca pe o oportunitate, nu ca pe o amenințare, dând dovadă de curaj și creativitate. Au știut că orice decizie se oglindește direct în bunăstarea angajaților și în performanța companiei”, spune Stela Ciupercea, Consultant la Signium - Stein & Partner.

Leadership la distanță

Una din provocările noi aduse de această pandemie a fost și este în continuare și gestionarea de la distanță a echipelor, în așa fel încât să asigure continuitatea activității în bune condiții. Dar munca de la distanță pe termen lung poate fi și un pariu riscant, pentru că pune sub semnul incertitudinii starea de bine a angajaților și poate reduce și mai mult la minim separarea din munca și viața personală. Un sondaj realizat de Microsoft în rândul angajaților din întreaga lume a constatat că majoritatea angajaților simt că se luptă sau doar supraviețuiesc în condiții de muncă pandemice, în timp ce o bună parte din ei ia în calcul să-și schimbe jobul anul acesta.

Empatia, capacitatea de a gândi creativ și agilitatea se numără printre abilitățile de leadership necesare pentru a construi relații de calitate cu angajații și care transformă în bine și imaginea companiei pe care o conduc.

Citeste si:
Cum arată vânătoarea de CEO`s în pandemie. La ce se uită un headhunter
Cum arată vânătoarea de CEO`s...

- Stela Ciupercea, Consultant la Signium - Stein & Partner -

Citește și: Un internship online este ca un team building online. Nu are sare și piper

Munca hibrid, calea de mijloc

Să gestionezi angajați de la distanță este cu siguranță dificil, însă există și soluții de mijloc pentru ambele părți. Un model de lucru care pare să prezinte avantaje atât petnru angajatori, cât și pentru angajați este sistemul de lucru hibrid, care s-a anunțat ca fiind una din cele mai bune metode de implementat în decursul acestui an. Acest model de lucru oferă posibilitatea angajaților să lucreze de acasă în unele zile, având la dispoziție tot set-up-ul necesar funcționării, cu platforme de lucru și spații virtuale potrivite, iar în alte zile să meargă prin rotație la birou. Bogdan Badea, CEO al platformei de recrutare eJobs spune că munca hibrid la fi un sistem de lucru de la care angajatorii și angajații nu vor mai putea da înapoi.

Citeste si:
Vaccinare anti-COVID-19 | RECORD de persoane vaccinate
Vaccinare anti-COVID-19 |...

Nu cred că ne vom mai întoarce vreodată la birou obligați. Cred că angajatorii vor asculta mult mai mult de nevoile angajaților. Dar oricare metodă ar fi aplicată, contează acea comunicare offline. Lumea privește acum munca de acasă că și cum ce facem noi este normalitatea muncii de acasă. Nu, nu este. Faptul că nu poți să ieși seara, faptul că nu poți să mergi în concedii, faptul că oamenii care au copii acasă cu școala online, nu e normalitate.

Cred că atunci când vom reveni la normal, acest model hibrid va fi mult mai apreciat de către angajați decât chiar este acum. Pentru că atunci când vei petrece acele două sau trei zile acasă, le vei simți altfel. Chiar și tinerii au apreciază această libertate. Da, vor veni mai des în primele zile, dar apoi poate vor tinde spre un mode din acesta hibrid. Muncă de acasă acum nu mai este un beneficiu”, spune CEO-ul platformei de recrutare.

Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri