În climatul actual, sectorul business suferă o serie de schimbări și chiar revoluționări. Măsurile impuse de pandemie și valul de noutăți sunt câteva dintre elementele care au pus pe pauză activitatea mai multor companii, dar au și accelerat nevoia de schimbare. Liderii nepregătiți au fost luați prin surprindere, pe când cei dornici de dezvoltare au găsit imboldul perfect pentru a face pași importanți în față.

Este esențial să fii deschis la noi lecții, să iei notițe în drumurile tale spre succes și să îți încurajezi angajații la tot pasul. Iată câteva sfaturi despre cum poți deveni un lider mai bun:

Dezvoltă-ți abilitățile de comunicare

Comunicarea este un atu atât în relația cu clienții și partenerii, cât și cu angajații tăi. De aceea este necesar să lucrezi la acest aspect constant, în special dacă te afli la început de drum în afaceri. Poți opta pentru carti de dezvoltare personala care pun accent pe abilitățile de comunicare. În relația cu angajații, comunicarea va încuraja productivitatea și schimbările esențiale pentru businessul tău. În timpul întâlnirilor cu partenerii de afaceri, comunicarea te va ajuta să-ți vinzi cu succes afacerea și să închei contracte importante, atât prin purtat discuții, cât și prin calitățile de ascultător.

Fii parte din echipă

Un lider adevărat se implică în munca depusă de echipa lui și de întregul colectiv. Cu cât te integrezi mai repede și mai ușor în echipele angajaților tăi, cu atât mai atent vei putea observa procesele care fac businessul tău să înflorească. De asemenea, le poți oferi lecții importante din experiența ta în domeniu, iar ei te pot ajuta să găsești cele mai bune soluții pentru companie. Apropierea față de angajați vine cu avantaje de ambele părți și vei putea să-ți dezvolți stilul de leadership mai simplu dacă ești aproape de cei pe care îi ghidezi.

Investește în talent

Calitățile de lider nu presupun doar o atitudine concentrată pe condus, ci și posibilitatea de a investi fonduri importante în oameni. Liderul adevărat știe să recunoască adevărate talente, dar și când apare momentul oportun pentru investiții în echipamente, mobilier și alte lucruri necesare pentru spațiul de birou. În special în această perioadă, inovația este cea mai bună cale de a oferi cele mai bune condiții la birou. În momentul de față, acestea sunt și necesare pentru a depăși situațiile neplăcute precum o posibilă infectare cu Covid-19 la birou. Talentul este și ingredientul fără de care afacerea nu poate prospera, așa că fii pregătit să cauți mereu cei mai buni oameni, chiar dacă acest lucru implică un buget mai mare pentru salarii și bonusuri.

Evită micromanagementul

Un defect pe care mulți antreprenori trebuie să-l depășească este nevoia de a face micromanaging. Dacă te implici prea mult în munca echipelor din companie și încerci să controlezi fiecare aspect al acesteia nu vei mai lăsa oamenii să exceleze în domeniul lor și le poți fura ambiția. Angajații au nevoie de un loc de muncă în care se pot afirma, unde se pot dezvolta și care le oferă posibilitatea de a avea o voce. Ca lider este important să pui bazele acestei înțelegeri și să deschizi cât mai multe porți, chiar dacă asta înseamnă să-i lași pe angajați să se ocupe singuri de proiectele lor.

Asumă-ți deschiderea spre învățare constantă și dezvoltă-te ca lider pentru compania ta, fără a uita că există mereu loc de îmbunătățiri. În felul acesta vei promova o cultură de muncă sănătoasă și vizionară.

Sursa foto: pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri