1. Multitasking strategic

1. Multitasking strategic

Elon Musk are un mod puțin mai ciudat de a combina multitasking-ul. Practic recurge la a rezolva mai multe sarcini în același timp, timp în care alocă o doză mare de energie acestor activități cumulate.

În timp ce numeroase studii au sugerat că multitasking-ul este, în general, mai puțin eficient decât un singur task, există o altă opțiune. Aceasta implică dedicarea unor blocuri de timp unor sarcini similare pentru a reduce distragerea atenției și a pentru a crește productivitatea. Cam asta face Elon Musk.

De fiecare dată când suntem întrerupți, durează în medie 15 minute pentru a recâștiga concentrarea.

Prin urmare, dacă alegi să faci asta, ideal ar fi să îți grupezi o serie de activități pe care știi că le poți face simultan. Spre exemplu, poți trimite e-mailuri, poți răspunde la anumite mesaje, poți actualiza anumite statusuri ale cerințelor, deci, cu alte cuvinte, poți grupa activitățile care nu necesită 100% atenția ta, unde poți câștiga timp dacă le faci împreună.

Foto: Shutterstock

2. Evită întâlnirile care nu au un rezultat clar

2. Evită întâlnirile care nu au un rezultat clar

„Întâlnirile sunt o pierdere de timp, cu excepția cazului în care bați palma și închei ceva”, este de părere miliardarul Mark Cuban. Există atât de multe modalități de a comunica în timp real sau asincron, încât orice întâlnire pentru care stai de fapt ar trebui să aibă o durată și să stabilească rezultatul înainte de a fi de acord să mergi.

De exemplu, dacă ai o întâlnire de lucru în care oamenii doar îți înmânează anumite rapoarte pentru a vedea care este progresul companiei în care te afli, propune ca aceste rezultate să îți fie trimise pe e-mail. Fă din e-mail mijlocul tău principal de comunicare. Dacă cineva vrea să stabilească o întâlnire cu tine, cere mai întâi detalii pe e-mail. Dacă totuși e necesară o discuție, alege să vorbești la telefon. Nu îți pierde timpul cu întâlniri, acolo unde ai putea rezolva mai ușor anumite activități pe e-mail sau la telefon. Vei avea mai mult timp să lucrezi la un proiect unde chiar e nevoie de tine 100%.

Foto: Facebook/ Mark Cuban

3. Stabilește o rutină

3. Stabilește o rutină

Cum își gestionează redactorul-șef al revistei Vogue, Anna Wintour, programul ei ocupat? Are obiceiuri de muncă impecabile.

Am o structură destul de consistentă pentru ziua mea pe care o urmez, consider că funcționează foarte bine pentru mine.

-Anna Wintour, redactor- șef al revistei Vogue-

Rutina zilnică a Anna Wintour începe devreme, de obicei între 4 dimineața și 5:30, când începe să citească știrile de pe mapamond. După aceea, ea joacă de obicei tenis, apoi savurează o cafea de la Starbucks și ia micul-dejun. Wintour este, de asemenea, cunoscută pentru faptul că poartă ținute similare în fiecare zi pentru a reduce oboseala decizională.

După-amiezile ei sunt, în general, rezervate pentru întâlniri, mese cu designeri, planificări de evenimente sau alte apariții. Apoi, la ora 17, se duce acasă unde începe treaba pe care o are de făcut seara, pentru că și seara obișnuiește să muncească și să se ocupe de ce are de făcut pentru a doua zi.

„Este foarte important pentru mine să fac totul pe timp de noapte, astfel încât să pot ține pasul cu munca”, adaugă Wintour.

Foto: Facebook / The Metropolitan Museum of Art, New York

4. Notează tot ce ai de făcut

4. Notează tot ce ai de făcut

Când a fost întrebat despre lucrurile pe care le duce oriunde merge, Sir Richard Branson a ales un articol ca fiind cel mai important: un carnețel.

„Poate sună ridicol, dar cel mai important este să port mereu un mic carnețel în buzunarul din spate. Cred că primul lucru pe care îl iau cu mine când călătoresc este acest carnețel... Nu aș fi putut niciodată să construiesc Virgin Group în dimensiunea pe care o are, fără acele bucăți de hârtie”, a spus celebrul om de afaceri și autor Richard Branson.

Obiceiul zilnic de a scrie are multiple avantaje. În primul rând, să plasezi obiectele în scris te va face să ai mai multe șanse de a vedea efectiv activitățile pe care le ai de realizat. Îmbunătățește, de asemenea, claritatea și concentrarea ideilor tale, astfel încât să poți rezolva problemele mai eficient.

Foto: Shutterstock

5. Programează creativitatea

5. Programează creativitatea

Da, sună contraintuitiv, dar creativitatea nu are loc chiar întâmplător. Trebuie să lucrezi cu sârguință și metodic pentru ca acest lucru să se întâmple.

Daniel Ek, cofondator și CEO al serviciului de streaming de muzică Spotify, crede în programarea creativității: „Oamenii cred că această creativitate este un spirit liber care nu are limite. Nu, de fapt cei mai creativi oameni din lume își programează creativitatea. Aceasta este ironia. Deci, da, încerc să fac la fel la rândul meu”.

Programul este sistemul care face ca obiectivele tale să devină realitate. Dacă nu stabilești o rutină pentru tine, singura ta opțiune este să te bazezi pe motivație. Amintiți-vă, nu puteți conta întotdeauna pe inspirație, dar vă puteți baza pe un efort constant.

Obiceiurile de lucru eficiente sunt esențiale pentru succes. Și acest ultim an ne-a învățat că timpul este prețios. Profita din plin de ea.

Foto: Twitter / Daniel Ek

Sursa foto: Pexels