Studiile recente arată că, în ciuda tuturor eforturilor, egalitatea de gen la locul de muncă nu numai că nu avansează, ci chiar se află în scădere. Accelerată de pandemia de COVID-19, această problemă ar putea fi ameliorată de oportunitățile oferite de AI în domeniul resurselor umane. Reprezentanți la nivel înalt din instituțiile Uniunii Europene, angajatori și guverne din Europa Centrală și de Est au căutat soluții în cadrul evenimentului online Egalitatea de șanse în epoca AI, susținut de IBM.

Potrivit studiului recent lansat de IBM „Femeile, leadership-ul și oportunitățile ratate", egalitatea de gen nu este încă o prioritate pentru 70% din organizații. Mai mult, studiul arată că numărul femeilor care se află în funcții de conducere este în scădere, indicând că inegalitatea de gen este tot mai accentuată. Mai puține femei ocupă funcții de vicepreședinte, director sau manager în 2021 comparativ cu ​​2019.

Acest lucru se aplică în special regiunii Europei Centrale și de Est, așa cum se arată în Forumul Economic Mondial Raportul Global Gender Gap. Acest clasament din 2021 plasează Polonia pe locul 75, Republica Cehă pe 78, România pe 88 și Ungaria pe locul 99.

„Inegalitatea nu este doar nedreaptă, dar poate afecta cultura unei companii, poate împiedica inovația și poate încetini progresul acesteia. Există multe bune practici pentru a ne asigura că angajații sunt tratați în mod echitabil și egal. Tehnologiile precum AI joacă un rol important. Acum, reprezentanții companiilor ar trebui să sprijine instituțiile europene și guvernele naționale pentru a se asigura că Uniunea Europeană va fi capabilă să preia conducerea în utilizarea tehnologiei avansate pentru a atinge egalitatea, diversitatea și incluziunea în afaceri, precum și în instituțiile publice”, explică reprezentata IBM Milena Jabůrková, Vicepreședinte în Economie digitală și educație la Confederația Industriei din Republica Cehă.

Implicarea femeilor în domeniul tehnologiei moderne și IT este încă foarte scăzută. Doar 1,4% dintre femeile din UE lucrează ca specialiști IT.

Citeste si:
OMS: Inegalitatea accesului la vaccin devine ”grotescă”
OMS: Inegalitatea accesului...

„IBM are o practică de lungă durată a echității salariale și este ferm angajată să plătească egal pentru o muncă egală, lucru care face parte din politica noastră globală din 1935. Fiind o companie digitală, folosim tehnologii pentru a ne îndeplini acest angajament. De exemplu, am dezvoltat instrumente bazate pe AI, cum ar fi „The Compensation Advisor” cu Watson, care reunește toți factorii relevanți, cum ar fi abilitățile angajaților, competitivitatea salarială, dinamica pieței locale, performanța, potențialul lor și multe altele. Inteligența artificială ne ajută să comparăm nu numai salariile dintre bărbații și femeile din fiecare grup de colegi sau să descoperim posibile diferențe de salariu, ci și să proiectăm și să îndeplinim cele mai bune practici în materie de compensare, angajare, promovare și dezvoltare a carierei pentru a preveni în primul rând apariția inegalității”, spune Elvyra Šitel, expert în domeniul resurselor umane la IBM Global Business Services.

Sursa foto: Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri