În timp ce tot mai mulți manageri caută un răspuns cu privire la modelul de lucru post pandemie, varianta hibridă pare să fie soluția cea mai populară. Însă, a privi acestă soluție dintr-o perspectivă bidirecțională – de acasă și de la birou – are implicații în minim 3 direcții: productivitate, echipă și cultură organizațională.

Părăsirea biroului la începutul pandemiei a însemnat pentru multe companii o schimbare imediată de comportament, o adaptare instant la contextul digital și work from home, chiar o schimbare a nișei sau a publicului țintă prin oferirea de produse și servicii adiționale.
Toate aceste schimbări au venit la pachet cu o presiune foarte mare asupra managerilor, care și-au pus problema productivității și a lipsei de control în sistem remote, dar și asupra echipelor care s-au deconectat de la rutina zilnică a modului de lucru, apreciind totodată avantajul flexibilității.

Dar care este costul real al modelului hibrid pentru companii? Cum se pot asigura nivelul de productivitate și colaborarea în echipe, respectiv perpetuarea valorilor la nivel de organizație pentru oamenii noi? Cum pot managerii să creeze cadrul potrivit care să îmbine flexibilitatea cu reconstrucția culturii organizaționale în cadrul biroului?

Coworking-ul vine ca un răspuns la aceste întrebări și ca o soluție pentru campaniile care vor să adopte modelul hibrid. Un Hub de coworking este un loc în care vii să socializezi, să lucrezi sau să inovezi. Un Hub aduce plus valoare prin flexibilitate, management logistic dar și prin integrarea oamenilor într-o comunitate diversă unde colaborarea, networking-ul și inspirația sunt apreciate de majoritatea membrilor.

Pentru echipe din corporații, IMM-uri, startup-uri, pentru profesioniști, antreprenori, Impact Hub Bucharest oferă acces la o rețea de spații dedicate birourilor, situate în zone cheie ale Bucureștiului - Floreasca și Universitate.

"Ultimul an a demonstrat că munca de acasă reprezintă un compromis contextual și nu o soluție viabilă pe termen lung pentru marea majoritate a angajaților și angajatorilor din România. Constrângerile impuse de pandemie, dar și măsurile de relaxare determină companiile să prelungească perioada de telemuncă sau să reunească temporar la birou echipe restrânse de lucru. Impact Hub vine cu noi soluții pentru acestea, oferind spații dedicate, generoase ca suprafață și mai aproape de casele angajaților", spune Vlad Craioveanu, Managing Partner Impact Hub Bucharest.

În același timp, de când Zoom-ul a înlocuit orice tip de conversație, a creat în mod egal frustrări sau momente hilare. Acest lucru a inoculat ideea de barieră socială. Cu microfonul pe Mute și camera OFF, multe dintre interacțiuni și-au pierdut conexiunea umană.

Cum ne reconectăm azi? Cum ne uităm la valorile organizației și ale echipelor? Cum vedem reîntoarcerea la birou? Cum pot managerii să creeze cadrul potrivit pentru reluarea activităților în persoană? Sunt întrebări la care companiile au început tot mai mult să caute răspunsuri.

Pentru a veni în întâmpinarea acestor nevoi, Impact Hub oferă un eveniment concept de retreat.
ReTreat your team este o oportunitate perfectă să descoperi cum arată echipele tale azi, în afara ecranelor.

Studiu de caz | Alinierea la o viziune comună


Exercițiul de reconectare a fost testat în prealabil în echipa Impact Hub și pentru o jumătate de zi echipa a intrat într-o sesiune de aliniere la direcțiile de viitor pentru organizație.

”Am simțit să îi invit pe fiecare să vorbească despre cum li se par direcțiile și dacă se simt motivați de viziune”

Ilinca Păun – Managing Partner Impact Hub Bucharest: "Am făcut această întâlnire după un an de distanțare emoțională, cu o echipă obosită de atâtea necunoscute și de atâtea schimbări. Am simțit nevoia să îi aducem pe toți laolaltă să capete suflu nou și energie. Să vadă încotro merge organizația și cum a ieșit din pandemie. Și să vadă cu ce energie privim noi, managerii, în viitor. Zâmbim sau...?
Din rolul de Managing Partner am prezentat câteva idei, în contextul prezent și viitor, adică o viziune. În teorie viziunea e ceva măreț, departe, îndrăzneț dar totuși realizabil cu efort și ambiție. Cu cât e mai inspirațională, cu atât mai bine. Ea trebuie să fie clar prezentată și relevantă pentru misiunea companiei și motivația celor din echipă. În timpul prezentării am văzut în ochii oamenilor diverse sentimente, pe tot spectrul, de la bucurie și speranță la neîncredere și suspiciune. Cu cei mai temători și care poate nu mai cred că e posibil imposibilul, abordarea trebuie să fie caldă și deschisă, pentru că feedback-ul lor, din experiență, poate rafina viziunea și aduce în sfera pragmatismului și eficienței. Cei mai curajoși au mii de întrebări și mai ales "Când ne apucăm de treabă?". Am simțit să îi invit pe fiecare să vorbească despre cum li se par direcțiile și dacă se simt motivați de viziune. ”Merită efortul tău, chiar și atunci când va fi foarte greu?”
S-au ascultat unul pe celălalt, punctând valorile noastre cele mai dragi, spiritul de colaborare, inovația și impactul social. Alinierea s-a făcut în crescendo, după fiecare opinie enunțată. Eu notam nuanțele perspectivelor lor, care erau din unghiuri uneori operaționale "Cum facem să avem mai mult timp?", alteori motivaționale "Cum menținem ca fir roșu componenta de impact social al comunității noastre?".
La final am promis că revin cu un plan de implementare, ca această întâlnire să nu fie de formă, ci de fond și o fundație pentru viitor.

”Faptul că ne-am reunit ca echipă fizic ne-a ajutat să reîncepem să reînnodăm conexiunile umane și energia de grup, care de-a lungul anilor, au fost ingrediente esențiale pentru dezvoltarea organizației noastre.”

Vlad Craioveanu – Managing partner Impact Hub Bucharest: "O echipă nu înflorește în izolare. O echipă poate funcționa eficient atunci când oamenii lucrează de acasă având roluri și procese clare, însă ultimul an a fost unul complicat în care distanța a făcut dezvoltarea de noi inițiative mult mai greoaie ca în alți ani.
Atunci când vorbim de echipa unei companii, ne gândim în primul rând la cum performează ea per ansamblu, însă după ultimul an este nevoie de reconectare personală. Am avut ocazia să observ în echipa noastră, în echipele altor clienți și nu în ultimul rând la mine, că ultimul an petrecut într-un stil de viață complet diferit, a lăsat niște efecte neașteptate. Cu toții am experimentat momente de anxietate, teamă, nesiguranță din cauza contextului. Ca să trecem mai ușor peste este nevoie să reîncepem să ne comportăm normal, iar asta înseamnă pentru mine și o reîntoarcere la ceea ce mulți am ignorat în ultimul an, balanța între muncă și viața personală.
Faptul că ne-am reunit ca echipă fizic ne-a ajutat să reîncepem să reînnodăm conexiunile umane și energia de grup, care de-a lungul anilor, au fost ingrediente esențiale pentru dezvoltarea organizației noastre."

Avantajele unei sesiuni de retreat sunt destul de mari pentru managerii care se confruntă cu dilema reîntoarcerii la birou, în contextul în care angajații vor tot mai multă flexibilitate în programul de lucru. Se pune problema: Suntem mai productivi împreună sau individual?

Pentru a lua această decizie e necesar să afli impresii la cald de la oamenii care sunt motivați să construiască împreună la misiunea companiei. Nivelul de productivitate nu crește doar în termeni cantitativi, ci mai ales în temeni de impact. Iar pentru asta e nevoie de conectare, prezență și acel liant magic care se creează în echipe prin interacțiunile fizice.

Pachetul reTreat your team
Pentru o întâlnire de echipă de 4 ore, la Impact Hub ai la dispoziție:
• sală de conferințe cu setup personalizat,
• catering cu produse premium,
• o sesiune de facilitare de 1 oră cu un invitat extern
• servicii foto-video care să surprindă momentele cheie din întâlnirea voastră și să vă ofere o amintire de echipă.
Prețul pentru pachetul reTreat este de 75 de euro + TVA/ persoană pentru echipe de maxim 25 de persoane.
Dacă vrei să faci un exercițiu de reconectare și în echipa ta, află mai multe despre experiența reTreat your team.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri